Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

LSM Reeks 18/2

Gestart door thor, 05 oktober 2012, 14:33:00 PM

Dirk

Even voor de duidelijkheid, Ik heb een LSM 18 gekocht zonder decoder, dus een analoge, daar heeft die kerel een Loksound 5 in gestoken en geprogrammeerd, en hij heeft er een resonatorhuis ingebouwd voor de nieuwe luidspreker. ik heb dus die file niet en kan die niet ul. Ik heb geen idee wat een digitale loc met decoder en geluiden en afstelling kost, Maar ik heb hier 29 functies inzitten, is mss wat overkill maar als het kan, waarom niet. Wordt een uitdaging om die bruikbaar te maken in Koploper.
De totale kost was zeker goedkoper dan een sound versie.

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

Rangeerduivel

Citaat van: Dirk op 05 augustus 2019, 13:58:52 PM
Even voor de duidelijkheid, Ik heb een LSM 18 gekocht zonder decoder, dus een analoge, daar heeft die kerel een Loksound 5 in gestoken en geprogrammeerd, en hij heeft er een resonatorhuis ingebouwd voor de nieuwe luidspreker. ik heb dus die file niet en kan die niet ul. Ik heb geen idee wat een digitale loc met decoder en geluiden en afstelling kost, Maar ik heb hier 29 functies inzitten, is mss wat overkill maar als het kan, waarom niet. Wordt een uitdaging om die bruikbaar te maken in Koploper.
De totale kost was zeker goedkoper dan een sound versie.

Dirk

Dirk, reken voor een sounddecoder gewoon 100€ bij de prijs van een analoge loc.
Afhankelijk van de handelaar waar je die decoder koopt kan het 5 à 10€ schelen.
Dan heb je een decoder waar "niets op staat".
Kan je hem bvb in een club oid opladen, is het meestal gratis.(ook als je een bereidwillige kennis met een locprogrammer vindt). De sounds kun je namelijk gratis downloaden via de site van ESU.
Laat je die decoder programmeren bij een handelaar, ga je al gauw 30€ meer betalen, en soms tot 40€ als het hun eigen (privé)-sound betreft! ::)
Zo kan je een vergelijk maken met de sound-versie af fabrikant...

;)

Dirk

Ik heb voor de hele handel 110€ betaald, en is idd een clublid die het gedaan heeft.

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

krispy

Eigenlijk allemaal mooi die peppraat van koop een met sound dan
Als men de prijsvergelijking maakt  met sound 430 euro zonder 280 euro
Dus voor iemand die niets wil weten van sound maar toch dus wil rijden wordt het dan 280 +40euro voor de decoder , nog altijd klein 100 euro minder dan wat LSM wil opdringen hé
Ik versta volledig dan men analoog gaat met daarbij een eenvoudige dcc decoder
Pc ikzelf rij ook alles met sound , maar kan de andere kant volledig begrijpen , 100 euro is 100 euro dat voor iets anders kan gebruikt worden
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Rangeerduivel

Da's net wat ik bedoel Kris... :)

;)

ERVIN

Ik ga nu wel even off topic , maar ik heb locs met en zonder sound , en die locs met sound rijden meer zonder sound dan met. ( volg je nog?  ;D )

Moest ESU hun klazen uitbrengen zonder al die toeters en bellen dan kocht ik die , maar voor de één moet er sound inzitten en voor de ander niet , voor mij persoonlijk hoeft het niet. ;)

Metpetergaathetbeter


Jef

Citaat van: krispy op 06 augustus 2019, 11:21:18 AM
Eigenlijk allemaal mooi die peppraat van koop een met sound dan

Niemand verplicht u toch van iets te kopen? Ik niet en LS Models ook niet.
Tuut zei de trein en de statie vertok.

krispy

Citaat van: Jef op 06 augustus 2019, 20:44:42 PM
Citaat van: krispy op 06 augustus 2019, 11:21:18 AM
Eigenlijk allemaal mooi die peppraat van koop een met sound dan

Niemand verplicht u toch van iets te kopen? Ik niet en LS Models ook niet.

Neen dat is juist , maar die discussie is hier al meermaals gevoerd dus daar ga ik niet meer over beginnen
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

trainspottingjr

Is er ondertussen al iemand wijzer geworden over de programmatie van de decoder?

Momenteel heb ik al reeds enkele malen geprobeerd via de lokprogrammer om de functie's toe te wijzen maar ik krijg ze niet juist geprogrammeerd.

Daarbij stel ik hier nog eens de vraag of er ondertussen iemand zijn hoofd heeft over gebogen.
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

bellejt

dei file werd hier toch al aangeboden voor de nieuwe en de oudere versie

OlivierV

Citaat van: bellejt op 20 augustus 2019, 22:58:20 PM
dei file werd hier toch al aangeboden voor de nieuwe en de oudere versie
Hallo Johnny,

Ik had je hier een tijdje geleden een mailtje voor gestuurd om de file te kunnen bekomen voor mijn 1880, een programmer heb ik ondertussen ook zelf. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bellejt

die files heb ik je toch gestuurd Olivier ? Als je ze niet gehad hebt stuur ik nog wel eens een mailtje.Als er nog mensen zijn wil ik die wel eens allebei op wetransfer zetten

FNkobe

Hoi allemaal ik ben nieuw op dit forum maar kom direct met de deur in huis vallen ik heb sinds kort een 1839 sound verzie van ls . ;D ;D Maar nu ondervind ik dat als de loc volledig af staat deze wel af en toe claxonneert of het geluid van de ventilatie geeft  zowel op de club baan als thuis op mijn sporen ( verschillende bediening systeem ) heeft iemand dit ook voor of tips over ? :)