Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Tips

Gestart door Huugooke, 03 oktober 2012, 17:17:18 PM

Huugooke

Er is al een onderwerp "in de media" en "Tips & tricks", maar wat dacht je van een onderwerp gewoon "Tips", voor dingen die actueel en interessant kunnen zijn.
Zoals: er verschijnt een boek over de Belgische Stations, uitgegeven door het Davidsfonds. (echt!)

marc goovaerts

Past dat dan niet onder de hoofding 'Voor jullie favoriete lektuur' ?

Huugooke

Ja, dat wel, maar ik dacht ook aan bijvoorbeeld tips over koopjes, éénmalige aanbiedingen, buitenkansjes...
Niet iedereen loopt alle draadjes af.

Huugooke

En hier is nog zo'n tip:
Van het merk Italeri zijn blijkbaar ook bouwkits van goederenwagens te krijgen:

http://shop.italeri.com/Category/93-trains-187h0.aspx


Gerolf

Beide voorbeelden lijken me koopjes-tips, dus passen ze in de rubriek "te koop"  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Huugooke

ik dacht dat "te koop" bedoeld was voor dingen die te koop waren gezet door forumleden.

Dat boek kost €31, niet bepaald een "koopje"! ;)

Huugooke

"Hot Tips" dan? voor aanbiedingen van snel voorbijgaande aard? ::)

doomslu

Citaat van: Huugooke op 03 oktober 2012, 20:48:30 PM
ik dacht dat "te koop" bedoeld was voor dingen die te koop waren gezet door forumleden.

Dat boek kost €31, niet bepaald een "koopje"! ;)
Dat klopt. De rubriek 'te koop' is voor forumleden.
Een rubriek tips me, persoonlijk, wel een goed idee.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Citaat van: doomslu op 06 oktober 2012, 14:24:52 PMEen rubriek tips me, persoonlijk, wel een goed idee.
Binnen de grotere rubriek "te koop - seintjes" dan, anders gaan er ook bvb wheathering-tips tussen staan
Misschien meteen ook de rubriek "gratis op te halen" toevoegen? Daar is ook al enkele keren een vraag naar geweest ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Huugooke

Tips die niet zo direct thuishoren in andere categorieën.
Een moeilijk te definiëren artikel, ik besef het.
Daarom ook de toevoeging "Hot", dat je best mag vertalen hoor.
Ik dacht aan dingen die in tijd of oplage beperkt zijn, bijvoorbeeld een winkel die uitverkoopt, "iets" dat in beperkte oplage te koop (of te krijg) is, of iets dat aan de aandacht ontsnapt is. Iets dat je gezien hebt en waarvan je denkt dat het interessant kan zijn voor anderen.
Dus geen bouw- ,schilder- , of andere knutseltips; en geen verkoop door leden of "normale" verkoop van bedrijven (of aankondigingen van nieuwe producten).
'tis maar een idee hé mannen! :D

adrievans

Citaat van: Huugooke op 06 oktober 2012, 14:06:25 PM
"Hot Tips" dan? voor aanbiedingen van snel voorbijgaande aard? ::)

Misschien in het duits,die hebben wel meer een enkel woord waar wij een hele zin voor nodig hebben.
In dit geval "sonderangebot"
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.


Dirky

ik zie hier verschillende dingen als voorbeeld...
zijn het buitenkansjes?, aanraders?, last minutes?


Johnnytrein

Of zoals een bepaald supermarkt keten in hun folders zet"Oportuniteit"
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Huugooke

Citaat van: Johnnytrein op 23 november 2012, 10:27:50 AM
Of zoals een bepaald supermarkt keten in hun folders zet"Oportuniteit"
Vreselijk woord! Heb mij al dikwijls afgevraagd of dat wel goed Nederlands is. Hebben ze daar nu echt geen andere uitdrukking voor?
Volgens de meeste woordenboeken dekt dit woord trouwens niet helemaal de betekenis niet die men er daar aan wil geven!