Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Even voorstellen

Gestart door Ivan_ROSSEM, 02 oktober 2012, 23:04:30 PM

Ivan_ROSSEM

Beste forumleden,

Via deze weg zou ik graag wat meer te weten willen komen over het bouwen en onderhouden van een eigen miniatuur spoorwegbaan.
Sinds kort heb ik namelijk een nogal groot huis gekocht en heb dus een kamer op overschot waar ik mettertijd graag deze hobby zou willen beoefenen.

Vooreerst zou ik mij wel willen voorstellen.

Ik ben Ivan Heyligen, woonachtig in Merksem (A'pen) en havenarbeider van beroep.
Verder ben ik mede bestuurslid  alsook provinciaal afgevaardigde van de ROSSEM partij.
Ik ben 41 jaar en vader van 3 gelukkig samenwonend met mijn vriendin.

Hobby's heb ik amper buiten dat ik dus veel bezig ben met politiek en af en toe een stevig boek probeer te lezen (geschiedenis, filosofie, economie of alles wat maar een beetje met politiek te maken heeft)

Modeltreintjes hebben mij altijd al gefascineerd, mijn vader had ooit een eigen baan van LIMA en dat is altijd blijven hangen.
Hier op dit forum ben ik vooral op zoek naar goede tips zoals welke starterset je best kan aankopen en waar de meest betaalbare handelaars zitten.

Hopelijk vindt ik hier veel antwoorden op mijn, ongetwijfeld vele vragen die zullen volgen alsook een heleboel nieuwe vrienden.

Welgemeende groeten!

Metpetergaathetbeter

Welkom hier op het forum, helaas (of misschien gelukkig !)mag je hier enkel over die 2de hobby(modeltreinen) praten !

Alvast veel plezier met de modeltreinen en het ontdekken van interessante onderwerpen hier op het forum !

Groeten Peter ;)

Steam.N

Hallo, Ivan.
Welkom op dit forum !
Veel plezier en succes met deze facinerende hobby !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Durango

Hoi Ivan,
Welkom hier en lees je eens rustig in. Dan vindt je alvast wel een paar antwoorden. ;D
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Jurgen

Hoi Ivan, welkom op het forum.
Zoals gezegd mag je over alles praten en schrijven, behalve politiek. Ook links naar politiek en politieke partijen zijn verboden op dit forum. Hiermee verwijs ik naar de link in je handtekening, je logo en je forumnaam. Die laatste kan eventueel nog net, Rossem kan ook een naam zijn, maar de andere 2 verwijzen wel degelijk naar politiek.
De moderators zullen het waarschijnlijk wel met me eens zijn hierover, maar ik laat de beslissing aan hen.

Het klinkt misschien alsof ik je hier weg wil, maar dat is niet het geval! Probeer maar eens iets op een vriendelijke manier neer te schrijven... Iedereen is hier welkom, zo lang het maar op een neutrale manier is.  ;)
Ik wens je dus verder veel plezier hier op het forum.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Ivan_ROSSEM

Beste,

Het is zeker niet mijn bedoeling om aan politiek te gaan doen via dit forum.
Daar gebruik ik andere media voor zoals Facebook en Twitter.

Avatar en sig zijn inmiddels ook gewijzigd.

Ondertussen al wat gelezen maar bleef vooral steken op het topic rond de bouw van de kermis, het gemeentehuis van Borgerhout en de botsautokraam.
Ik ben er van overtuigd dat ik hier wel de nodige tips ga vinden die ik zoek.

Mvg

Steven123

Citaat van: Ivan_ROSSEM op 03 oktober 2012, 11:02:38 AM
Beste,
Het is zeker niet mijn bedoeling om aan politiek te gaan doen via dit forum.
Daar gebruik ik andere media voor zoals Facebook en Twitter.
Avatar en sig zijn inmiddels ook gewijzigd.
Ondertussen al wat gelezen maar bleef vooral steken op het topic rond de bouw van de kermis, het gemeentehuis van Borgerhout en de botsautokraam.
Ik ben er van overtuigd dat ik hier wel de nodige tips ga vinden die ik zoek.
Mvg

Meteen veel beter  ;)
En dat is inderdaad een zeer mooi project waar je beslist veel van kan leren!  :D

En verder welkom en succes met de plannen  8)
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Gerolf

Welkom Ivan !
Blijven steken op mijn project? Hopelijk kan je nog voort daarna  ;D
Ik vernoemde in je andere draadje de Expo in Mechelen al - om verschillende redenen aan te bevelen !

Ik heb je eerste sig niet gezien, maar ik begrijp nu wel je huidige  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

railman56

van harte welkom ivan,
je leest graag een stevig boek? misschien eens een paar "stevige" lezen over modelspoor. veel vragen zullen een antwoord krijgen (maar niet allemaal).
ik weet niet wat je allemaal reeds verwezelijkt hebt maar begin vooral niet te groots want dat kan alleen maar tot ontgoochelingen leiden.
niettemin veel succes gewenst en misschien ontmoeten wij elkaar in mechelen.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

pieter0507

hey ivan,

ik zat met dezelfde vraagjes als jij?

Ik heb ook de nodige ruimte, maar heb ook een beperkt budget en wist ook weinig of niets van modelspoorbouw.
Maar en ook al jaren gek van die mooie treintjes en alles wat erbij komt kijken (vooral de havens en de kranen) mede doordat ik er dagelijks aan werk.

Maar ik heb hier op een paar dagen tijd zeer veel info verkregen en ben ook naar opendeurdagen geweest en naar een ruilbeurs.
En opt eind van de maand volgt natuurlijk mechelen.

Maar als ik 1 ding weet is dat hoe meer je met verschillende verzamelaars, modelspoorders, handelaars, ... praat des te meer je te weten komt wat je juist wilt en of het mogelijk is wat je wilt.

Ik dacht dat er in merksem ook een club was die vorig weekend opendeur hadden (waar ik door te moete werken niet geraakt ben) je zeker een grondige uitleg kunnen geven op je vragen en waar je je ogen ook de kost kunt geven.

Voor de rest veel succes en vergeet zeker in de toekomst geen foto's te posten van je haven want dat komt erbij mij ook nog