Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

massadetectie en volgledjes

Gestart door GTTtommy, 02 oktober 2012, 19:11:30 PM

PietB

Ja ik begrijp wel dat je massa detectie wilt, maar dit is overdone.
Normaal bestaat een blok uit 2 tot 3 secties.
Een inrijdsectie, een afremsectie en een stopsectie.
Het is toch logisch dat als een trein een blok bezet houd dat dan alle tussenliggende railstukken ook bezet zijn....?
Waarom zou je dan ieder railstuk een led geven, of wil je naast een trein ook een looplicht hebben.

grt Pieter.

Steven123

Volgens mij wil hij gewoon een uitgebreid, nauwkeurig visueel overzicht hebben van z'n sporenplan.  Op deze manier kan hij onmiddelijk een afgehaakt wagonnetje situeren, het lijkt mij ook wel klein beetje overkill, maar iedereen kiest zelf wat hij/zij wil doen  8)
En blijkbaar werkt alles zoals het moet, dus dat zal er zeker knap uitzien als alles afgewerkt is.  ;)

Ik denk dat dit ook wel afhangt van de lengte van de baan, als je 20m aan spoor hebt liggen zou ik persoonlijk ook wel voor zones gaan :D
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

INFO

Yep, en hij is niet vies van een paar kilometer draad.  ;)
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Klaas Zondervan

Inderdaad Wim, hoe meer draad hoe mooier.
Het kan ook met minder draad als hij gaat multiplexen. Maar als het zo ver komt mag jij gaan uitleggen hoe dat moet. ;D

PietB

Hee mannen, we moeten Tommy niet belachelijk gaan maken.
Maar proberen hem op een 'normale' manier te overtuigen van het, in onze ogen, nutteloze van zijn aanpak.

Ik zou bijv wel eens willen weten wat hij denkt te bereiken met de wetenschap dat hij precies weet op welk raildeel een stel wielen staat.
En waarom hij dat zo precies wil weten.
Voor de rest zou ik hem daarbij serieus willen helpen.

grt Pieter.

Klaas Zondervan

Citaat van: bossie op 15 oktober 2012, 11:56:49 AM
..... in onze ogen, nutteloze van zijn aanpak.

Voor de rest zou ik hem daarbij serieus willen helpen.
Als het gaat om nutteloos, dan kan je ook vragen stellen bij het nut van treintje spelen. ;D
Tom vindt dit gewoon leuk.
En we helpen hem ook serieus. Ik vind zelf tenminste dat ik hem een behoorlijke zet in de goede richting heb gegeven met mijn supersimpele diode-of-poort.

ToThePoint

Heren u begrijpt het niet.
Kerst is in zicht !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

GTTtommy

#82
hallo,
bedankt alleen  ???   ;D
ik wil gewoon zo nauwkeurig mogelijk weten waar er een wagonnetje gestationeerd staat (als er 1 afhaakt)
OMDAT mijn andere hobby ook ONDER mijn treintafel steekt, namelijk mijn hengelgrief, en ja dit is veel! ongeveer zoveel als mijn hele tafel groot is, en ook mijn werkgereedschap
laat het alles een klein magazijn noemen.
En ik wil niet eerst hier alles er onderuit sleuren, om dan te merken dat dat dink 2meter verder staat, en weer alles te moeten verzetten  ;)
ik ben niet vies van 100 draadjes, ik ben elektricien, en ik heb al groooooote borden/zekeringkasten gezien en aangesloten, (meer dan 250kabels/bord en zo n bord of 5 naast elkaar)

als alles af is, laat ik wel wat foto's zien

alvast bedankt
mvgr

Geert

Je gaat dus achter dat wagonnetje vissen ;)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

GTTtommy

normaal ga je hem halen door er een lokje naar te rijden, maar dan kan ik zien waar de wagon is, en waar die lok is.
en als de wagon ontspoort is, ga ik erachter kruipen, jup,  ;D

ik vind het gewoon leuk dat je de treinen ook kan volgen op niv -1, via die ledjes,
het is ook niet voor heel mijn spoorbaan, enkel alleen voor niv -1

woensdag kan ik verder draadjes aan rails solderen en verder doen, dan zal ik eens een foto posten van onder de treintafel (al de draadjes)  :P

mvgr