Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

verfproblemen

Gestart door vandomm, 22 december 2005, 17:07:25 PM

vandomm

Bij het verven van de rails is er tussen de wissels een beetje verf gekomen . Electrisch geen probleem maar er zijn wisseltongen die niet of nauwelijks bewegen. Is er hier een oplossing voor ? Wasbenzine , thinner ? Heeft iemand hier ervaring mee ? Gaarne uw reaktie waar voor ik u alvast bedank.
Cees .

ysbeer

welke soort verf is het ?????
nooit thinner gebruiken,dat lost het plastic op[:D][:D][^]
wim

vandomm

Dank ijsbeer,
De verf die gebruikt is HUMBROL 113 roestkleur . Nl. te verdunnen met terpetine.Maar is dit ook verdunnen als 't tussen de tongen zit ?
Cees .

dikken

Afbranden met een krabbertje[:D][:D][:D][:D]
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

ysbeer

hallo
terpetine is vrij ongevaarlijk voor het plastic maar het lost uitgeharde verf maar slecht op.

ik zou inderdaad proberen met een krabertje de zaak los te maken
niet los branden lijkt mij
blijft kriegel.
denk er ook aan dat eventueel de spoelen kunnen door branden als de wissel zijn eindstand niet haalt

veel succes

dikken

da was e graptjen h? pol![:D][:D][:D][:D]
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

martintje

flinke berg grafiet op je tongen mieteren, 10 minuten met je vinger flink de tong heen en weer rossen, grote kans dat het weer lekker gaat werken.
het is een beetje te laat nu voor je, maar ik doe na het schilderen er gelijk graffiet op en scheelt een hoop vastplakkerij.

gr
Marty
Mvg Marty

Gerolf

Al geprobeerd met isopropanol? Dit kan soms uitgeharde verf oplossen.
Mechanische middelen zou ik pas later proberen.
Een stripje fijnkorrelig schuurpapier onder de wisseltongen doorhalen kan helpen, maar doe dit z??r voorzichtig.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw