Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Barve-haut versie 2.0

Gestart door knibbelknabbel, 30 september 2012, 17:10:55 PM

Michiel

Ik zou overwegen om dat stuk paradespoor achter het station overdekt te houden, zodat je je station en stationsbuurt vrijer kan uitwerken. Je station kan dan meer centraal-diagonaal liggen, met iets meer ruimte voor perrons, en ruimte voor stationsgebouw en de volledige stadsscenery langs beide kanten van het station.

Links en rechts van het station zou ik ook nog overlopen verzien om het station maximaal te kunnen exploiteren. Je station is het centraal thema op je baan (naast het depot wat verder) en het is wel leuk als je er wat rij- en manouvreermogelijkheden hebt.

En kwa exploitatie is dit een baan voor overwegend treinstellen en trekduw-combinaties (gezien het schaduwstation met kopsporen). Ik kan me voorstellen dat je dan in je station de strek-duwcombinaties van locwissel voorziet om te keren, en om je locdepot bij het spel te betrekken. Beeld je de manoevers eens in op je huidige baanplan, en ga eens na of je geen extra wissel of opstelpoortje nodig hebt om deze manoevers tot een goed einde te brengen.

Voor de rest lijkt me dit een prima plan, maar probeer het niet TE vol te proppen. Een spoorje minder in het station zou de boel al een hoop realistischer kunnen laten overkomen.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

knibbelknabbel

Zoals al eerder gezegd wordt het station in zijn geheel overgenomen van mijn reeds bestaande modelbaan. Het sporenplan heeft al jaren zijn degelijkheid bewezen en ga ik dus behouden. ;)

Qua plaats voor het stationsgebouw, daar kan ik inderdaad wat meer tafelruimte voor voorbehouden... :)

In ieder geval bedankt voor de opmerkingen!
Binnekort een plannetje posten voor het locdepot. Ook hier is er een bestaand locdepot dat nu al bestaat, maar ik wil het wat uitbreiden...