Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Kibri belgischsation

Gestart door thor, 24 september 2012, 15:30:43 PM

thor

Hallo,
Ben eindelijk zover geraakt dat ik mijn Kibri station naar Belgisch voorbeeld wil gaan assembleren, alle onderdelen zijn geschilderd en geweathered. Eén onderdeel waar ik nog vragen over heb, is de interieur verlichting. In de doos bevinden zich enkele zwarte bedrukte vellen om het doorschijnen van licht waar het niet nodig is, te verhinderen. Heeft iemeand van jullie hiermee bevredigende resultaten of is het noodzaak ook de binnenzijde van de muren van een kleur te voorzien om een optimaal eindresultaat te bereiken?
in afwachting van een reaktie,
vriendelijke groet,
Thor
:)
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Steven123

Ik vond het vroeger toch vaak een goed idee om de binnenkanten zwart te verven, het hangt er een beetje vanaf hoe fel de lampen branden die je gebruikt en hoe goed alles is dichtgeplakt, die papieren 'doosjes' bevatten vaak wat spelling tussen de plastic muren en het papier, waardoor er licht kan ontsnappen.
Als je echt zeker wil zijn zou ik gewoon die binnenkanten zwarten schilderen en dan je doosje monteren.

succes
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

chef garde

Om helemaal "licht-dicht" te zijn, kan een velletje aluminiumpapier wonderen doen.

Gerolf

Zwarte verf, niet te zuinig aanbrengen, vind ik de gemakkelijkste methode.
Na drogen een sterk licht er achter, en je ziet waar de verf niet dik genoeg is.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw