Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Verzamelaar ziekte

Gestart door dgrr57, 24 september 2012, 13:10:52 PM

dgrr57

Ik ben al jaren besmet met de verzamelaar ziekte  :)

Regelmatig moet ik een nieuwe verzameling beginnen. Ik heb tot nu toe het geluk dat het altijd over klein objecten gaat.

HIER mijn nieuwe verzameling.

Zouden diegene die naar de Grote Tentoonstelling gaan de capsules (van belgisch bier) die bij hun thuis zouden liggen kunnen meebrengen  ;)

Jurgen

Ik heb ze niet geteld op je site, maar hoeveel heb je er ondertussen?

En wat is het verschil tussen een Jupiler met een lettertje A onder de capsule en eentje met het lettertje B?
Een domme vraag misschien, maar ik ken niets van bier. Of heeft dat helemaal niets met het bier op zich te maken?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

Citaat van: Jurgen op 24 september 2012, 14:24:48 PM
Ik heb ze niet geteld op je site, maar hoeveel heb je er ondertussen?

330 uit 65 brouwerijen

Citaat van: Jurgen op 24 september 2012, 14:24:48 PM
En wat is het verschil tussen een Jupiler met een lettertje A onder de capsule en eentje met het lettertje B?
Een domme vraag misschien, maar ik ken niets van bier. Of heeft dat helemaal niets met het bier op zich te maken?

Die letters hebben inderdaad niets te maken met het bier. Het was een wedstrijd van Jupiler om een aantal woorden te kunnen maken en iets winnen.

Maar ja, zoals ik het zei is verzamelen een ziekte  ;) Voor wie geïnteresseerd is (of het niet weet), aan de rand de meeste capsules staat er een teken. Dit is het kenteken van de capsules fabrikant. Zo kun je zien dat sommige brouwerijen hun capsules door verschillende bedrijven laten fabriceren. Dat verzamel ik dus ook  ::)

Jurgen

Zo leren we ook weer wat bij.  :D

Wat verzamelaar ziekte betreft, ik heb daar ook een probleem mee. Als er een reeks uitgebracht wordt van DVD's, CD's of weet ik veel wat bij een weekblad of krant, dan wil ik (als ik de reeks begin) altijd de volledige reeks hebben want anders ontbreekt er een nummertje.
Zo ook met ons lijfblad trouwens, ik heb nummer 0 tot en met het huidige nummer zonder dat er eentje ontbreekt en daar gaat dus geen enkel nummertje tussenuit.
Gelukkig heb ik dit probleem niet met de artikelnummertjes van onze modeltreinfabrikanten, 't zou anders een dure affaire worden vrees ik.  ;D Al geef ik wel toe dat per merk bijna alles hier op volgorde van artikelnummer ligt.  :-[
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Roderik

Citaat van: dgrr57 op 24 september 2012, 13:10:52 PM
Zouden diegene die naar de Grote Tentoonstelling gaan de capsules (van belgisch bier) die bij hun thuis zouden liggen kunnen meebrengen  ;)

En waar kunnen we die afgeven?
Always be modelling!

doomslu

Citaat van: Roderik op 24 september 2012, 18:21:19 PM
Citaat van: dgrr57 op 24 september 2012, 13:10:52 PM
Zouden diegene die naar de Grote Tentoonstelling gaan de capsules (van belgisch bier) die bij hun thuis zouden liggen kunnen meebrengen  ;)

En waar kunnen we die afgeven?
Patrick kan je naar goede gewoonte bij de forumbaan vinden. Hij is daar niet weg te slaan.  ;) ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dgrr57

Citaat van: Roderik op 24 september 2012, 18:21:19 PM
Citaat van: dgrr57 op 24 september 2012, 13:10:52 PM
Zouden diegene die naar de Grote Tentoonstelling gaan de capsules (van belgisch bier) die bij hun thuis zouden liggen kunnen meebrengen  ;)

En waar kunnen we die afgeven?

Luc was een beetje vroeger. Inderdaad, aan de forumbaan  ;)

Havoc

Ik zal eens kijken wat er in mijne kelder staat. En uitdrinken indien nodig... :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Citaat van: Havoc op 24 september 2012, 21:52:50 PM
Ik zal eens kijken wat er in mijne kelder staat. En uitdrinken indien nodig... :D
Jij zou ook alles doen om de medemens te helpen hé.  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Met ware doodsverachting en zelfopoffering in de bres voor het culturele erfgoed...

Ben al eens gaan piepen. Heb er al eentje gezien die nog niet in de verzameling staat. Een ander bier is er ook niet, maar de capsule is gewoon blank (flauwe zulle mannen).

Langs de andere kant zijn er precies veel die ik nog eens moet proeven.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

Citaat van: Havoc op 24 september 2012, 22:09:05 PM
... Langs de andere kant zijn er precies veel die ik nog eens moet proeven. ...

Kun je geen proeverij organizeren voor forum-leden?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

dgrr57

Citaat van: Steam.N op 06 oktober 2012, 12:54:02 PM
Citaat van: Havoc op 24 september 2012, 22:09:05 PM
... Langs de andere kant zijn er precies veel die ik nog eens moet proeven. ...

Kun je geen proeverij organizeren voor forum-leden?
:)

Havoc

Ik bedoelde dat er nog veel capsulekes op Patrick zijn website staan waar ik nog eens een fles van moet proeven een exemplaar van moet hebben.

Er kan misschien op een van die nieuwe bijeenkomsten van de forumbaan eens een proeverij georganiseerd worden? Iedereen moet dan toch al een bak meebrengen  ;D

(ik mis die "duvel" smileys toch wel)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

Een idee voor een volgende forummeeting: een brouwerij?  :D

Misschien moet men maar eens een Modelspoorbiertje op de markt brengen.  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Steam.N

Citaat van: Jurgen op 06 oktober 2012, 13:08:26 PM
... Misschien moet men maar eens een Modelspoorbiertje op de markt brengen.  ;D
Hebben we geen brouwer in ons midden?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }