b(r)ouwsels voor een eigen spoor 1 baan

Gestart door Dirky, 13 september 2012, 21:32:46 PM

Dirky

#45
thx Jean. In alle geval gemakkelijker dan het gebouw dat jij toch wel meesterlijk in elkaar aan 't zetten bent! ;)

Vandaag nog even tijd voor mezelf gehad en de eerste stukken voor een transformatorhuis in elkaar gezet, gepleisterd, vloer gemaakt en begonnen met de "holzschindeln". Dat laatste is een werkje voor monikken  :)




Dirky

net nog wat fijn laserwerk afgehaald:





... kunnen weer verder...

evan

Ik ben benieuwd Dirky.

Het gevelwerk ziet er geslaagd uit en dito voor die trap :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Dirky

thx

stellingske voor hoogspannings-isolatoren:


Dirky





het eerder onregelmatig patroon in de "holzschindeln" vloekt wat met de nette kleur. Dat zal ongetwijfeld na weathering een ander effect hebben...

Gerolf

Ongetwijfeld  ;D
Knap gebouw in wording, Dirk  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steven123

Ziet er een geduldig werkje uit  :D,  erg netjes.
Ben al benieuwd naar de volgende stap  8)
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

GVL

Mooie cabine, Dirk.
De houder voor de isolatoren vind ik wel interessant.  Een Duits model, neem ik aan? Ben op zoek naar een voorbeeld dat op een Belgische elektriciteitscabine past.
Groeten.

Dirky

Dank U...

De houder voor de isolatoren is gewoon uit mijn duim gezogen. :(

Zowat een jaar geleden was ik nog één van "de" rivettentellers op dit forum. Alles was best als het historisch juist was!

Een jaar verder nu, en ik heb al enkele keren ervaren dat "JUIST" veel tijd en veel geld kost. Ik troost me nu met de slagzin: "Zo zou het kunnen geweest zijn!"

De basisplaat is messing van 0.3mm waarin een rivettenpatroon geperst is. Zoals zonet in een ander draadje aangehaald, hou ik van "gelijke" rivettenkoppen op een "rechte" lijn. De U-profielen heb ik gemaakt uit een opengeslepen vierkante messingbuis van 4mm. De studs waar de isolatoren op zullen komen zijn contactdelen uit een connector, gerecupereerd van afbraak van een electronisch apparaat.
De muur-doorvoer-isolatoren zijn afkomstig van afgeschreven medische toebehoren (handig als je een hoofdverpleegster als vriendin hebt).

Alles samen geeft het een aanvaardbare indruk en de kans dat er iemand struikelt over de historische fout is vrij klein, nietwaar?

Wat het model van de isolatorenhouder verder betreft: Als je googled op electriciteitscabine, Transformatorhaus, in welke taal dan ook, kom je slecht heel sporadisch "identieke" houders tegen...


GVL

Dank voor de tip.
Ben op https://inventaris.onroerenderfgoed.be terecht gekomen.  Honderden interessante gebouwen staan er opgelijst, waaronder vele elektriciteitscabines!

Dirky

na de dakdekker...



nog enkele nokken te gaan...

Dirky

Dit weekend nog maar eens geëxperimenteerd. Deze rotspartij is gemaakt van gele EPS-plaat ZONDER plaaster toplaag. Dat scheelt een heel pak in gewicht...



Graag commentaar! Wat is niet OK? (PS, gras staat nog los...)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Mag er zeker zijn. Voor ruw gezaagde blokken is dat perfect.

Als je inspiratie wil opdoen voor dit materiaal dan is cjwalas op het MLS forum de moeite: http://4largescale.com/chris/c17.htm
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Durango

Dat is helemaal niet slecht. Klopt zo wel toch ;D
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )