Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

b(r)ouwsels voor een eigen spoor 1 baan

Gestart door Dirky, 13 september 2012, 21:32:46 PM

conducteur

Ik begrijp het wel, het resultaat is zeer mooi zoals het nu is, maar vind het gewoon jammer.Dat is natuurlijk mijn mening, als Dirk het liever ziet zonder, voor mij geen probleem. Het is zijn creatie.
Dat ik het jammer vind van die stenen zal waarschijnlijk zijn omdat ik zelf al naast het bedoelde kapelletje heb gestaan boven op de passo di falzarego.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

Dat beloofd weer heel mooi te worden. Die structuur-plamuur is ook erg geslaagd, maar is het niet nog te grof voor schaal 1? En, hoe zou ik dit effect veel fijner kunnen verkrijgen (in schaal N) ? Heeft dat te maken met de "stroperigheid van de verf, de fijnheid van de kwast, de additieven in de verf??? Heb je en idee?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Peter

CiteerEn, hoe zou ik dit effect veel fijner kunnen verkrijgen (in schaal N) ? Heeft dat te maken met de "stroperigheid van de verf, de fijnheid van de kwast, de additieven in de verf??? Heb je en idee

Met talkpoeder
Dun laagje grondverf, in de natte verf talkpoeder strooien, teveel afblazen of afschudden.
Na drogen de definitieve laag schilderen met niet dunne verf (over de talkpoeder)

Probeer eerst op een afvalstukje
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

'k Zou niet anders geantwoord hebben dan Peter. In plaats van talkpoeder maak ik ook nogal eens gebruik van cement. De lijm mag dan niet op waterbasis gemaakt zijn.

'k Ga de titel van dit draadje veranderen zodat ik niet voor elke pruts een nieuw draadje moet starten.

Hier het volgende gepruts in aanbouw:




Dirky

Ook bijna afgewerkt:





hier en daar nog een extra plank en basis weathering...

Michael

Dirk wederom een prachtige creatie. Eenmaal de smaakt te pakken blijk je niet meer te stoppen, het spoor 1 virus heeft je goed te pakken.
Ga door ik blijf je volgen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steven123

:D een uitkijkpost, zeer mooi werkje - ik wist eerst niet goed wat het precies ging worden  8)
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

TBCédric

Ziet er alle 2 goed uit! ik ben benieuwd wat je nog verder gaat b(r)ouwen.    ;D
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Gerolf

Mooie boswachterstoren, Dirk. Mooie hout-patine  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

bedankt!

Het hout is echt houtfineer en gedrenkt in een zwart-groen sopje. Bewerkt met enkele verschillende krijtkleurtjes...

Gisterenavond en zonet een poging ondernomen - de zoveelste - om op een goedkope maar toch aanvaardbare manier, een zinkwerkdak te imiteren. Nu ben ik toch vrij dicht bij een simpele oplossing gekomen.



Het grootste werk is het snijden van de latjes en ze op de juiste positie te kleven.

Verder nog een "grotere" gevel met zand beplakt.




conducteur

#40
Dat wit gebouw, heb je, als ik goed kijk gemaakt met mdf gelaserde stukken. Als je twee stukken loodrecht op elkaar zet (bv op de hoeken van het gebouw), zaag je die dan in verstek? Het valt mij op dat die naden zeer goed weggewerkt zijn. Of is dat door de pleister. (hoe dik neem je plaat trouwens?). Ben nu in samenwerking met een niet nader te noemen forumlid een tram aan het maken, en zou daarna eens een typisch belgisch gebouw willen maken in 0.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Dirky

Rian,
De muren zijn door Paul gelasert uit MDF plaat van 3mm. De hoeken zijn dan op een zelfgemaakte topie (omgekeerde bovenfrees) onder 45° gefreesd. Die hoeken zijn vol verlijmd met UHU hart houtlijm en tijdens het droogproces perfect samengedrukt. De hoeken zijn dus echt dicht en die rond ik dan af met schuurpapier.

conducteur

Zal eens moeten investeren in zo'n bovenfrees, er zijn toch al een aantal momenten geweest dat ik dat handig zou kunnen gebruiken. Bedankt voor de uitleg.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Dirky


Steam.N

Interessant gebouw, Dirk: mooie verhoudingen !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }