b(r)ouwsels voor een eigen spoor 1 baan

Gestart door Dirky, 13 september 2012, 21:32:46 PM

Dirky

geen idee Rian, vermoedelijk niet want het was niet mijn bedoeling "die" kapel na te maken. Voor mij is het eerder een stukske heimwee naar mijn jeugd toen het Faller modelleke op mijn baan kwam te staan. Waarschijnlijk het eerste bouwpakketje dat ik ooit gebouwd heb!  :D

Vandaag toch 15 minuten tijd gehad en de loodgieter is alvast het dak beginnen dichten...


Steven123

Mooie afwerking en details  8)
Wat voor materiaal gebruik je voor het lood na te bootsen? Is dat en dun ijzeren plaatje of iets dergelijks?

groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Dirky

tja Steven... wat kan je best gebruiken? Lood hé! :D ;)

'k Heb me een drukrol setje gemaakt waar ik strips lood door jaag tot ze dun genoeg zijn!

Steven123

ah!  :D  Dat heb je goed bedacht, ik was al aan het denken "zo'n dun lood kom je toch ook niet vaak tegen"  8)
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

conducteur

Op die stenen na dan, een mooie reproductie...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Dirky

Verder dan dit ga ik voorlopig niet. Als het gebouwtje ooit een plaats krijgt op een eigen baan wordt er nog geweathered...




Steam.N

Mooi, Dirk.
Vooral de deur vind ik erg goed geslaagd !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steven123

Citaat van: Steam.N op 21 oktober 2012, 19:03:12 PM
Mooi, Dirk.
Vooral de deur vind ik erg goed geslaagd !

Idem, zeer knap werk  8)
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

TBCédric

bij de laatste foto zou ik denken dat het echt is!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

PeterC

Citaat van: Steven123 op 10 oktober 2012, 22:43:18 PM
"zo'n dun lood kom je toch ook niet vaak tegen"  8)

Drink eens een "goeie" fles wijn...  ;)

Dirk, knap werk!
Groetjes, Peter


Gerolf

Citaat van: Steam.N op 21 oktober 2012, 19:03:12 PM
Mooi, Dirk.
Vooral de deur vind ik erg goed geslaagd !

Helemaal mee eens! Prachtig gedaan  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

Het resultaat mag er zeker zijn, toch vind ik het erg jammer dat je die 'losse' stenen niet namaakt, als je dan toch specifiek die kapel in 't klein wil maken... Maar dat is natuurlijk mijn mening.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Dirky

Bedankt voor de schouderklopjes!  :)

De deur is gemaakt van PVC plaat en d.m.v. grof schuurpapier voorzien van houtnerven. Planken met een pin ingekrast, scharnierbouten zijn kopspelden - domgenoeg heb ik te laat gezien dat ze verschillende kopgroottes hebben - de ringen met dunne koperdraad...

en...je moet eens leren lezen Rian! Het is NIET mijn bedoeling die kapel na te maken (zie 10 oktober) dus GEEN reproductie, GEEN uitstekende stenen!  >:(

conducteur

Daar ben ik mij van bewust, maar je hebt die waarschijnlijk wel als voorbeeld genomen. En het is een wel erg gekend kapelletje, oa door de faller bouwdoos. Het is jouw kapelletje, maar ik had die uitstekende stenen zeker nagemaakt.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gerolf

 ::) Rian, dit is nu de vierde keer dat je het over die stenen hebt. Begrijp je het niet, of wil je het niet begrijpen ?  >:(
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw