Anno 1991

Gestart door kasteel, 20 december 2005, 14:15:47 PM

kasteel

ik probeer mijn baan zo realistisch mogelijk te maken met als referentie tijd 1991 maar merk dat in die periode er heel wat veranderde - zo werd MIVA ( antwerpse trammaatschappij) -> De Lijn
veranderde rond die tijd De Post van logo -
wanneer werd de dienst 900 de dienst 100  enz
kan er iemand helpen met info / links naar sites enz
alvast bedankt
Jan

Jurgen

Ik was dit ooit ook van plan.
(Off topic) Nu heb ik 10 loks die eigenlijk nooit samen gereden hebben. 2 maal de 1608 (de gewone blauwe en de gouden) kunnen niet samen. Een groene 22 en een blauwe 25 met bordeaux M2's kan ook niet samen.
Maar zo kan ik afwisselen en met een beetje fantasie kan alles natuurlijk h?.
Maar nu terug ontopic: voor de juiste treinsamenstellingen kan je al eens naar de site van LS gaan (//www.lsmodels.com). Zo heb je toch al de juiste samenstelling.

Maar zo kan je een tram in MIVA uitvoering en 1 van De Lijn ook samen op de baan plaatsen. Dan is de ene pas geschilderd uit de werkplaats gekomen bijvoorbeeld en de andere rijd nog in de oude kleuren rond.
De Post is ergens midden of einde jaren 90 van logo veranderd dacht ik. Ik kan mij ook vergissen.
Hopelijk heb je hier toch al iets aan.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

kasteel

Jurgen
bedankt - het spoormaterieel is geen probleem - daar heb ik voldoende foto's van ( retro 1991 -1966 is hier een goeie hulp)+ spoortijdschriften vanaf 1985 - het is vooral de scenery - bv waar kan ik het oude post logo vinden - was de dienst 900 er nog of was het al de 100 - logo van de rijkswacht - logo van de buurtspoorwegen etc- ik probeer bv zelf decals te maken
Jan

hobbyist


Dieter

Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

riksketrein

Dag kasteel,
zoek je nog logo's van diverse hulpdiensten ?
ik heb een tijdje terug hetzelfde idee gehad, en heb zelf een aantal politie-, rijkswacht- en brandweerwagentjes gemaakt en voorzien van logo's, die ik via het internet heb gevonden.
Ik kan je dus bijgevolg volgende logo's bezorgen :
- SOS 101 (Rijkswacht)
- Rijkswacht (orig.)
- Rijkswacht (nieuw (ex-))
- Politie (orig.)
- Diverse brandweerlogo's
Alleen Civiele Bescherming ontbreekt nog (hun site is al geruime tijd "In Maintenance".
Als je interesse hebt contacteer mij dan op volgend adres :
rikkiboi@msn.com
ik mail je dan de diverse ingescande logo's door.
Groetjes,
Rikske.