Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Nogal persoonlijke gegevens

Gestart door Huugooke, 08 september 2012, 13:25:12 PM

Huugooke

Proficiat voor het volbrengen van een toch wel gigantisch werk!
Ik weet dat er nog aan gewerkt wordt, maar toch even deze opmerking: de persoonlijke gegevens en de statistieken zijn voor iedereen zichtbaar, dus ook niet-leden. Daar voel ik me wat ongemakkelijk bij.

PietB

hoi Hugo, misschien kun je wat specifieker zijn.
Er zijn nogal wat instel mogelijkheden, ook voor de leden, we kunnen niet van Luc verlangen alles "dicht" te zetten.
Dus als je wat meer wilt vertellen dan kunnen we misschien een oplossing vinden.

grt Pieter.

doomslu

Volledig eens met Pieter.
Zeg ons gerust wat jullie (*) stoort en we bekijken of wat moeten afschermen.  ;)


(*) ik schrijf "jullie" omdat ik ook van anderen reacties verwacht.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Huugooke

Wel, in de vorige versie moest je aangemeld zijn om de gegevens van de leden te kunnen bekijken, ik vond dat prima zo. Op die manier moest je daarvoor lid zijn, en waren je gegevens ook bekend. Nu kan iedere Tom, Dick en Harry dat bekijken.
De statistieken over wanneer en hoe lang ge aangemeld was zijn mooi, en misschien van nut voor de moderatoren, maar wat mij betreft heeft niemand anders daar zaken mee.
Dus: afschermen voor niet-leden.

doomslu

Je hebt gelijk. Heb ik meteen even aangepast.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Dat is ook niet waterdicht hoor.
Bij het vorige forum is iemand speciaal lid geworden om mijn gegevens te kunnen zien.

Even schetsen: Ik had ergens op het vorige forum vermeld dat ik op een schoolsecretariaat werkte. Die persoon wou weten wat je daarvoor moest doen en is dus lid geworden om mijn mailadres te kunnen lezen.
Plots kreeg ik via MSN een vriendschapsverzoek van die persoon zodat ze me alles kon vragen wat ze wou weten. Na wat gebabbel bleek dat het een blonde deerne was, een fotomodel/fuifbeest met ambitie om zelfs in Playboy te komen.  :o
Echt gebeurd hoor, ik zuig dit niet uit mijn vinger. Afin, we zijn facebookvrienden en ondertussen werkt ze nog steeds niet als secretaresse in een school!

Maar goed, ik wijk af. Feit is dat ze speciaal lid werd om mijn mailadres te kunnen zien. Zelfs al is alles afgeschermd, je moet dus geen hacker zijn om iemands gegevens terug te vinden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

bellejt

er staat bij profiel een vinkje om geen emails te ontvangen.Zou het niet mogelijk zijn dat door te trekken naar emailadres niet zichtbaar ? Desnoods alleen voor nieuwe leden.

argilla

Citaat van: Jurgen op 12 september 2012, 14:37:25 PM
Dat is ook niet waterdicht hoor.
Bij het vorige forum is iemand speciaal lid geworden om mijn gegevens te kunnen zien.

Even schetsen: Ik had ergens op het vorige forum vermeld dat ik op een schoolsecretariaat werkte. Die persoon wou weten wat je daarvoor moest doen en is dus lid geworden om mijn mailadres te kunnen lezen.
Plots kreeg ik via MSN een vriendschapsverzoek van die persoon zodat ze me alles kon vragen wat ze wou weten. Na wat gebabbel bleek dat het een blonde deerne was, een fotomodel/fuifbeest met ambitie om zelfs in Playboy te komen.  :o
Echt gebeurd hoor, ik zuig dit niet uit mijn vinger. Afin, we zijn facebookvrienden en ondertussen werkt ze nog steeds niet als secretaresse in een school!

Maar goed, ik wijk af. Feit is dat ze speciaal lid werd om mijn mailadres te kunnen zien. Zelfs al is alles afgeschermd, je moet dus geen hacker zijn om iemands gegevens terug te vinden.


ben even naar uw stekje Belgian modeltrains geweest TE KOOP  en kreeg dit te zien:
een kikker in een ijscube met de melding: this domain violates ImageShack's ToS
geen afbeeldingen normaal of ....?? :(
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

doomslu

Citaat van: bellejt op 12 september 2012, 14:50:35 PM
er staat bij profiel een vinkje om geen emails te ontvangen.Zou het niet mogelijk zijn dat door te trekken naar emailadres niet zichtbaar ? Desnoods alleen voor nieuwe leden.
Volgens mij is het email-adres niet zichtbaar...  ???
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

inderdaad, behalve als je het zelf invult !
Groeten Peter ;)

Havoc

CiteerEven schetsen: Ik had ergens op het vorige forum vermeld dat ik op een schoolsecretariaat werkte. Die persoon wou weten wat je daarvoor moest doen en is dus lid geworden om mijn mailadres te kunnen lezen. (knip)

je moet dus geen hacker zijn om iemands gegevens terug te vinden.

Je moet je zelfs niet eens lid maken om je emailadres te vinden! Gewoon als guest de link naar je site volgen en daar op "contact" klikken... Als je je email in het groot op je site zet is het niet zo moeilijk om die te vinden.

Langs de andere kant mogen er gerust wat meer blonde deernes met ambitie mij contacteren... :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PietB

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 september 2012, 20:11:35 PM
inderdaad, behalve als je het zelf invult !
Helemaal fout aangenomen Peter.
Bij het aanmelden geef je een email adres op, anders lukt het niet.
Dat email adres kun jij en de beheerder zien, geen enkel ander lid ziet dat!
Als je in je profiel aangeeft dat je email wilt ontvangen, ook dan zal de zender jouw email adres nergens kunnen ontwaren.
De zender zal, nadat hij gewaarschuwd is wel zijn eigen emailadres meesturen, het systeem levert dan de email aan jou af.
En jij kunt er voor kiezen om per email te antwoorden, jij hebt immers het retouradres.

Zo is het geregeld en zo werkt het aanvinken.

Luc heeft dus gelijk.
grt Piet.

Jurgen

Citaat van: Havoc op 12 september 2012, 20:40:19 PM
CiteerEven schetsen: Ik had ergens op het vorige forum vermeld dat ik op een schoolsecretariaat werkte. Die persoon wou weten wat je daarvoor moest doen en is dus lid geworden om mijn mailadres te kunnen lezen. (knip)

je moet dus geen hacker zijn om iemands gegevens terug te vinden.

Je moet je zelfs niet eens lid maken om je emailadres te vinden! Gewoon als guest de link naar je site volgen en daar op "contact" klikken... Als je je email in het groot op je site zet is het niet zo moeilijk om die te vinden.

Langs de andere kant mogen er gerust wat meer blonde deernes met ambitie mij contacteren... :D

Dat is een ander mailadres waar ik verbazend genoeg na een aantal jaren nog steeds geen spam op ontvang in tegenstelling tot mijn mailadres dat op het forum staat.
Ik denk dat ik die site toen zelfs nog niet had.  ;)

@ argilla: Dat klopt inderdaad niet. Als je op die kikkers klikt kom je trouwens wel op de foto's terecht. Ik moet eens nakijken wat er precies fout is dan.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

PietB

Citeer
Je moet je zelfs niet eens lid maken om je emailadres te vinden! Gewoon als guest de link naar je site volgen en daar op "contact" klikken... Als je je email in het groot op je site zet is het niet zo moeilijk om die te vinden.

Langs de andere kant mogen er gerust wat meer blonde deernes met ambitie mij contacteren... :D
Laat ik nou denken dat het over het email adres op het forum ging............... :o

grt Pieter.