Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Wisselaandrijving

Gestart door gjvdz, 07 september 2012, 12:03:54 PM

Klaas Zondervan

@bossie: inderdaad, de meeste decoders doen dat. Maar ik bekeek het meer vanuit de analoge invalshoek.

PietB

@Klaas, ok ja dan is het raar als de zaak zonder eindafschakeling stopt.

grt Pieter.

Klaas Zondervan

Nee hoor, dat is niet raar. Bij de Tortoise is dat juist de bedoeling, daar moet de motor op spanning blijven, omdat hij anders terug kan lopen.
De Cobalt kan volgens de handleiding niet teruglopen, dus daar mag de spanning er af.
Maar het definitieve antwoord op de vraag krijgen we als modelbaanH0 even de moeite wil nemen om de stroom te meten.

PietB

Citaat van: Klaas Zondervan op 11 september 2012, 12:50:04 PM
Nee hoor, dat is niet raar. Bij de Tortoise is dat juist de bedoeling, daar moet de motor op spanning blijven, omdat hij anders terug kan lopen.
Dat is duidelijk maar bestaat er dan geen kans dat het motortje te heet wordt? En uitfikt.

grt Pieter.

Klaas Zondervan

Nee,  dat motortje fikt niet uit. Het is hoogohmig, zodat het zowel bij draaien als bij stilstand weinig stroom trekt, ongeveer 12mA.
Het is speciaal op dit soort bedrijf ontworpen.

modelbaanHO

Citaat van: Klaas Zondervan op 11 september 2012, 12:50:04 PM
Maar het definitieve antwoord op de vraag krijgen we als modelbaanH0 even de moeite wil nemen om de stroom te meten.

Heel graag, maar ik heb geen multimeter...
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

J. Moors

Ik heb zelf recentelijk ervaring opgedaan met aandrijvingen van Hoffmann http://www.hoffmann-antrieb.de/pages/s_02_weichenantrieb.html.

Dit zijn de orriginele aandrijvingen die Conrad heeft nagemaakt. De aandrijving is beter uitgevoerd, heeft eindafschakeling en is in snelheid aan te passen tot zeer langzaam. Verder is de aandrijving hetzelfde te monteren zoals de conrad versie.

Deze kosten E 13,26. porto uit Duitsland is E 10,-

Groet, J. Moors.

ysbeer

In die motoren zit geen afschakeling ,en dat is ook niet nodig,
Ze zijn gemaakt om geblokkerd te blijven staan zonder brandlucht.
De spiegelbol motor uit china werkt voor 4.50 euro net zo goed dan de orginele amerikaan.
wim

niko

Hallo allemaal .

Ik ben namelijk ook op zoek naar wissel aandrijvingen (heb roco line rails )
Nu de vraag is namelijk; kan ik met de Tortoise wisselmoter ook de polarisatie aansluiten ?


mvg niKo
mvg Niko

Klaas Zondervan

Ja, dat kan. De Tortoise heeft twee wisselcontacten.
Het ene contact kan je gebruiken voor polarisatie van het puntstuk, het andere voor terugmelding naar je bedieningspaneel.

niko

Citaat van: Klaas Zondervan op 31 oktober 2012, 13:52:48 PM
Ja, dat kan. De Tortoise heeft twee wisselcontacten.
Het ene contact kan je gebruiken voor polarisatie van het puntstuk, het andere voor terugmelding naar je bedieningspaneel.

dank je voor je antwoord zo kan ik eens verder kijken wat ik gaan doen er zijn zoveel verschillende keuzes kwa aandrijvingen

mvg niKo
mvg Niko