1 spoor voeden met 2 V* 4501 seinen , magda?

Gestart door Steven86, 19 december 2005, 19:47:04 PM

Steven86

Een vraagje voor de electronica experts. Ik wens ??n railstuk (een zijspoor) aan beide uiteinden een uitrijsein, type Viessmann 4501 te geven. Deze seinen kunnen als ze op openstaan een railstuk voeden. Zie
urlhttp://www.viessmann-modell.com/pdf/4400.pdf/url voor detail.

Nu stelt zich de vraag: als ??n sein gesloten is, en ??n staat open. Kan  het voeden van het railstuk door het open sein het gesloten sein beschadigen. Of zou ik beide moeten beschermen met een diode?

Alvast bedankt,


Steven

ysbeer

hallo
diode niet nodig zelfs niet goed, gewoon aansluiten.

wim[B)]

n/a

citaat:
Geplaatst door Steven86

Een vraagje voor de electronica experts. Ik wens ??n railstuk (een zijspoor) aan beide uiteinden een uitrijsein, type Viessmann 4501 te geven. Deze seinen kunnen als ze op openstaan een railstuk voeden. Zie
http://www.viessmann-modell.com/pdf/4400.pdf voor detail.

Nu stelt zich de vraag: als ??n sein gesloten is, en ??n staat open. Kan  het voeden van het railstuk door het open sein het gesloten sein beschadigen. Of zou ik beide moeten beschermen met een diode?

Alvast bedankt,
Steven



Ik vraag mij af wat het nut is om een stopplaats door twee seinen te laten aan of uit te zetten.
Een sein is ervoor om maar 1 stop/rij stuk te bedienen. Dus wat jij wil is niet echt gebruikelijk, of de bedoeling.

Wim.

Steven86

Het zijn uitrijseinen (armsein met Langsamfahrt aanduiding) en ze staan in het station op een stuk zijspoor. Dat zijspoor kan je langs twee zijden uitrijden.

Steven86

citaat:
Geplaatst door ysbeer

hallo
diode niet nodig zelfs niet goed, gewoon aansluiten.

wim[B)]



Bedankt. Damag dus [:)]

Steven86

citaat:
Geplaatst door Wim

citaat:
Geplaatst door Steven86

Het zijn uitrijseinen (armsein met Langsamfahrt aanduiding) en ze staan in het station op een stuk zijspoor. Dat zijspoor kan je langs twee zijden uitrijden.



En dan moet je toch ook twee van elkaar gescheiden stop en rij plaatsen maken, want anders moet het sein wat in de tegenovergestelde richting staat ook op veilig staan, en dat is tegen de regels. Dus wat je nu wil of doet is niet helemaal juist.

Wim.



Ik begrijp echt niet waarom het andere sein ook op veilig moet staan??? Noot: ik schakel mijn seinen handmatig.

n/a

citaat:
Geplaatst door Steven86

citaat:
Geplaatst door Wim

citaat:
Geplaatst door Steven86

Het zijn uitrijseinen (armsein met Langsamfahrt aanduiding) en ze staan in het station op een stuk zijspoor. Dat zijspoor kan je langs twee zijden uitrijden.



En dan moet je toch ook twee van elkaar gescheiden stop en rij plaatsen maken, want anders moet het sein wat in de tegenovergestelde richting staat ook op veilig staan, en dat is tegen de regels. Dus wat je nu wil of doet is niet helemaal juist.

Wim.



Ik begrijp echt niet waarom het andere sein ook op veilig moet staan??? Noot: ik schakel mijn seinen handmatig.



Sorry, even een verkeerde gedachte kronkel.

Wim.

Steven86

No prob, je dacht waarschijnlijk dat ik met blokken werkte. Dan moeten ze inderdaad synchroon gaan als ze op dezelfde sectie zitten.

Mijn baan is te klein, dus rij ik digitaal en schakel ik alles zelfs. Maakt het soms echter. Als de seinwachter moe is, durft hij al eens verkeerd te seinen met ongelukken tot gevolg [:D]