De ROCO BR 218 is komende (nog zonder verf...) Link

Gestart door eve, 05 september 2012, 08:57:47 AM


Jurgen

't Ziet er een machtig model uit!
Blijkbaar krijgen de verschillende modellen ook de nodige wijzigingen zoals bij het grootbedrijf en ook de draaistellen zullen aangepast worden naargelang de bouwserie.

Een AC-sound model kost "slechts" € 229,95 aanbevolen verkoopprijs. Al bij al nog betaalbaar voor een compleet nieuw ontwikkeld model.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

itchy

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Metpetergaathetbeter

#3
om naar Belgie te komen ?(waren trouwens maar een beperk aantal en maar enkele bep. nr's van een bepaalde standplaats dacht ik !)
Groeten Peter ;)
PS ziet er geslaagd uit en een hele verandering met model van vroeger en de prijs is schijnbaar evenveel veranderd !

Brossel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 05 september 2012, 20:17:40 PM
om naar Belgie te komen ?(waren trouwens maar een beperk aantal en maar enkele bep. nr's van een bepaalde standplaats dacht ik !)

De DB 215 023 tot 029 waren uitgerust met Memor en konden daardoor overal in België ingezet worden.
Deze loks waren van het Bw Köln Deutzerfeld. Per 5 mei 2001 werden ze omgenummerd in de serie DB 225 023 tot 029.

Er kwamen echter ook andere DB 215's naar België: op de lijn 24 van Aachen West naar Montzen, maar ook op de lijnen in de Hoge Venen naar bijvoorbeeld Raeren en Sourbrodt gold geen Memor plicht. Hierdoor kon je ook niet-Memor loks in België aantreffen.

Maar ik deel de mening, dat een model van een Memor 215 welkom is. Wat mij betreft dan bij voorkeur in Oceaanblauw-beige.
En voor de meer tijdperk V rijders hoop ik dat dan ook een rode 225 variant verschijnt. Voor iedereen wat wils dus.

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

ERVIN

Midden jaren'80 waren deze locs ook in Mol te zien met de " legendarische" Huckepack-treinen , die toen nog over de ijzeren rijn reden , maar dat is alweer geschiedenis. :'(

Niettegenstaande zal ook hier in Mol-Cargo met de tijd zo'n loc dienst gaan doen. ::)

Sicco

Citaat van: Brossel op 05 september 2012, 22:40:15 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 05 september 2012, 20:17:40 PM
Maar ik deel de mening, dat een model van een Memor 215 welkom is. Wat mij betreft dan bij voorkeur in Oceaanblauw-beige.
En voor de meer tijdperk V rijders hoop ik dat dan ook een rode 225 variant verschijnt. Voor iedereen wat wils dus.

Ik zou zeggen, mail Roco of Roco Nederland met de genoemde argumenten!  :)