Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Enkele opmerkingen/voorstellen

Gestart door Pascal Michiels, 19 december 2005, 17:56:08 PM

Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door argilla

ik herhaal mijn voordstel: een wedstrijd voor baanplannen Iedereen mag er zoveel in sturen als hij wil. En aub geen categorien maken ! Laat ons gewoon zien wie het beste plan heeft gemaakt eind 2006. Zo simpel is dat [:o)]



het baanwedstrijdvoorstel heeft mijn volledige steun.

Edit: Categorie?n moeten niet perse, maar de baan moet toch aan bepaalde voorwaarden voldoen

janjozef

wel ik geef mijn steun niet, zonder duidelijke voorwaarden waaraan moet het plan voldoen, puur mooi of zoveel mogelijk meter spoor op een oppervlakte, dat zijn volledig verschillende banen. Dus zonder voorwaarden ruikt zulk een wedstrijd naar vriendjespolitiek.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

hobbyist

Wel, Ik geef janjozef gelijk. Zonder goede afspraken zijn we nergens. Wat is de minimale en maximale oppervlakte. Wat moet er allemaal op zijn? ( huizen, bomen, enz. Welke tekenprogramma's komen in aanmerking?. wat zijn de maximale nivaeu's?. wie gaat dit beoordelen?.

Havoc

Wel, het gaat over een spoorplan. Dus niet over een bijzonder plan van aanleg dat iedere boom in kaart brengt. Voor mij kan dat dus zowel een industrieaansluiting als de haven van Antwerpen zijn. Voor ieder wat wils.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

rgp

Dag,

Hoe ga je een sporenplan dat onlangs verscheen (C-rails op 2 niveaus) een gebouw of boom kon er niet meer bij vergelijken met bv een sporenplan van Gerolf ?

Waanzin[8D]

Roland

hobbyist

Nee, Dit voorstel steun ik niet. Laat het gewoon bij een bespreking houden met venetueel een wijziging.

argilla

amaiiiii jongens , jongens. Kunnen jullie nu echt niets zonder die regeltjes. Nochthans simpel hoor. Kijk je gaat na hoeveel plaats je hebt en je ontwerpt een sporenplan , waarvan jij denkt dit is het of zou het kunnen zijn voor de plaats die ik heb. oke . Nu insturen naar mSM . SIMPEL HE HE [:D]
De lezers zullen in dit Forum wel op het einde van het jaar zeggen dat of dat is het beste
Moet dat nu echt allemaal zo ingewikkeld worden gemaakt. aub zeg  [^]

We zijn de regering niet met hun regeltevenmentaliteit niet ?? [xx(]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

janjozef

Dus is het een populariteits poll, of werken met het mooiste programma, maar gaat dat heel weinig te maken hebben met het beste railplan juist omdat er niets is waaraan dat railplan moet voldoen. Als ik vind dat een recht stuk van 2 m lengte voor juist vooruit en achteruit te rijden het beste is dan kan niemand zeggen dat het niet waar is want er zijn geen mogelijkheden om te zeggen waaraan het moet voldoen om  te weten wat het beste is. Het beste is dan echt relatief net zoals de mooiste kleur, de beste reuk enz.. dat zijn. Pasop  mijn tegenkanting is geen enkele reden om er niet met te beginnen, maar ik garandeer, dat gaat pas een leuke discussie om voeren worden. Ik doe misschien wel mee puur voor de discussie [|)]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Havoc

Ik begrijp je bezwaren Jan, maar zoals je zegt: "het gaat leuke discussies opleveren". En dat is iets waar iedereen uit kan leren. Tenminste als het niet in scheldpartijen uitmondt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Ik vind een ontwerpwedstrijd wel een leuk idee - baanplandiscussies zijn populair geworden op dit forum - maar er moeten inderdaad wat limieten gesteld worden. Niet iedereen heeft een hangar ter beschikking [;)]
Waarom niet vertrekken van een bestaande situatie: in een andere draad heeft Sven/Svander (voorlopig) een leeg stuk zolder met zadeldak, en wil een baan met bepaalde eigenschappen.
Rekening houdend met zijn wensen, de toegangsweg, beschikbare ruimte (ook in de hoogte),... een zo mooi mogelijke baan ontwerpen... een uitdaging of niet?
Nu, het hoeft niet per s? over Sven's zolder te gaan - alhoewel ik wel denk dat we hem een groot plezier zouden doen. De wedstrijd hoeft ook niet in MSM te verschijnen, maar kan op dit forum gehouden worden: 10 ontwerpen in preselectie, daarna een pop-poll. Zo houden we het ludiek, mensen kunnen hun ontwerp-probleem voorleggen, ... iedereen wint erbij [^] of niet ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tom

Ik vind dat een heel mooi idee van je Gerolf, maaar ik vrees dat er dan weer een paar pipo's zullen beginnen zeveren over het idee en wat weet ik nog allemaal(ik noem geen namen, ik zal zelfs geen moeite doen om er te zoeken).
Kijk maar naar het in mijn ogen mooie initiatief om een beste model van het jaar te verkiezen op dit forum .
Tom

tonycabus

Of neem het geval van "Patri": hij vindt dat hij "weinig ruimte" heeft met een beschikbaar oppervlak van 1.12 X 4 meter!!
Dat vind ik, samen met het zoldertje van Sven bvb, mooie uitdagingen.
Daarom stel ik voor dat jullie voorstellen doen en problemen voorstellen ook!
Later kunnen we dan stemmen voor het mooiste plan, en ik praat er met de redaktie over. Waarom de leukste oplossingen in JULLIE ogen niet publiceren???
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

argilla

Kijk ik geef Tom gelijk. Het is een mooi voorstel "het mooiste /beste sporenplan" net zoals Tom zijn voorstel. Laten we er in godsnaam geen ellelange discour van maken en gewoon doen. Of dat nu shelf-plan is of een Uplan of wat dan ook . Het is gewoon Uw ruimte , die U heeft ( een zolderkamerbv van 4 x4 ) Het komt er niet opaan van een hangaar te vullen!!!! Het gaat erom ,om een degelijk evenwichtig , volgens u, plan op te stellen. De rest is zever in pakjes. Maar het voorstel om het hier in het forum te bespreken , is fijn gevonden.Als het verkozen is , kan men het nog in MSM publiceren.( Havoc en Gerolf)
Schalen kiest men toch zelf zekers !! Niet iedereen werkt in H0 en een omrekeing is vlug gemaakt  naar Uw schaalverhouding, wel toch
En aub geen ellelange discours over regeltjes ,ditjes en datjes, zijn er die nog niet genoeg soms ???
Gewoon DOEN [;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Roderik

Mag ik dan wel vragen dat iedereen een schaalmaat onderaan zijn tekening zet [?] Je weet wel, zo'n blakje dat toon hoe lang een meter is op je tekening.
Dan kan je heel eenvoudig een plan omrekenen naar je eigen schaal.

Soms mist dit wel in MSM bij de spoorplannen. [;)] Dan moet je niet altijd het volledige artikel gaan uitpluizen om de maten te weten.

Verder: GEWOON DOEN !!! Hoe minder regels, hoe meer plaats voor creativiteit.
Ik plaats zeker mijn plan.
Always be modelling!

svvander

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Ik vind een ontwerpwedstrijd wel een leuk idee - baanplandiscussies zijn populair geworden op dit forum - maar er moeten inderdaad wat limieten gesteld worden. Niet iedereen heeft een hangar ter beschikking [;)]
Waarom niet vertrekken van een bestaande situatie: in een andere draad heeft Sven/Svander (voorlopig) een leeg stuk zolder met zadeldak, en wil een baan met bepaalde eigenschappen.
Rekening houdend met zijn wensen, de toegangsweg, beschikbare ruimte (ook in de hoogte),... een zo mooi mogelijke baan ontwerpen... een uitdaging of niet?
Nu, het hoeft niet per s? over Sven's zolder te gaan - alhoewel ik wel denk dat we hem een groot plezier zouden doen. De wedstrijd hoeft ook niet in MSM te verschijnen, maar kan op dit forum gehouden worden: 10 ontwerpen in preselectie, daarna een pop-poll. Zo houden we het ludiek, mensen kunnen hun ontwerp-probleem voorleggen, ... iedereen wint erbij [^] of niet ?



Ammaai mannen, dit vind ik een heel leuk voorstel! Nu, het hoeft het niet pers? over mijn baan te gaan he (da mag natuurlijk wel[8D]). Anders kunnen we het misschien zo doen; mensen die zich kandidaat wil stellen voor hun baan te laten ontwerpen, sturen een vacature in, via dit forum. De deelnemers van dit forum, kiezen een van deze projecten uit en sturen hiervoor hun baanplan door...
Is maar een voorstel he.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be