Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Enkele opmerkingen/voorstellen

Gestart door Pascal Michiels, 19 december 2005, 17:56:08 PM

bartie

Een goed idee Roland, en diegene die willen zouden dit kunnen afprinten (op dik papier). Maar gezien er blijkbaar nu al niemand de tijd of goesting heeft om de site (behalve dan dit forum) deftig te onderhouden en vernieuwen vrees ik dat dit een doodgeboren kind zou zijn. Men zou dit eventueel kunnen laten doen door een (forum)vrijwilliger die dit op zich zou willen nemen.

Bart.

Kedeng Kedeng

Ik heb nog een ideetje!
Op tv is maar toe reclame van een magazine over modebouw auto?s
Waar bij je elke keer onderdelen krijgt om een auto te bouwen.

Zou dat niks zijn voor MSM? Elke maand onderdelen voor een trein te bouwen

Ik denk dat daar wel veel mensen zijn ge?nteresseerd[:)]
maar dat zal zeker niet lukken[:(]

Gerolf

Ik heb dat spotje ook gezien, en dacht ook meteen aan MSM.
Van mij mogen ze een type 12 stoomloc in messing op die manier in bouwpakket aanbieden. Het mag gerust over 20 nummers lopen ... [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

glamo

vindt ik een goed idee, zou zeker meedoen

KURT
 

Johnnytrein

Hopelijk komen er dan 2 verschillende verkoopvormen 1 met en 1 zonder loconderdelen, want ik heb absoluut geen interesse om welke loc dan ook zelf in elkaar te prutsen. Om van de bijhorende prijs verhoging maar te zwijgen.[:I] Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Ik heb dat spotje ook gezien, en dacht ook meteen aan MSM.
Van mij mogen ze een type 12 stoomloc in messing op die manier in bouwpakket aanbieden. Het mag gerust over 20 nummers lopen ... [8D]

Dit was ironisch bedoeld, jongens!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Ken je de prijs van deze boekjes, ze hebben er zulk uitgebracht met een HO- dorp met een tiental kleine huisje 3 nummers per huisje 8? per nummer (enkel in de franse taal) is uiteindelijk een dure affaire. Een messing stoomloc van 500? in 20 nummers kost 25? per nummer + boeke elke maand dus 33?. nee bedankt.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

rgp

Dag,

Jan, je hebt gelijk, het wordt een dure zaak, vooral voor diegen die de lok niet willen.

Een alternatief zou kunnen zijn om een bouw van een lok stap voor stap te beschrijven.  Jaren geleden (1980 ?) stond zo de bouw (life steam !) van een Cockerill beschreven in Loco Revue.

Roland

Johnnytrein

Ja en ooit stond er in de catalogus van Dacker hoe je hun NMBS electrische locs kon bouwen en spuiten. Ik heb toen bij een van mijn bezoeken gezegd dat ik daar nooit zou aan beginnen. [:o)] Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

janjozef

Ik zeg niet dat ik met zoiets niet zou meedoen. De bouw van zulk een modellen is trouwens al enkele keren in MSM beschreven. Denk maar aan een reek 91 van jocadis. Maar iedereen heeft hierbij de keuze, meedoen of niet.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

Natuurlijk is het niet haalbaar om een locmodel-bouwpakket als 'extra' toe te voegen aan een tijdschrift. Het magazine zou te duur moeten worden, en zoek maar eens een model dat iedereen wil, ?n bereid is te bouwen.
Trouwens, de huisjes van Leplat, enkele MSM's geleden: wie heeft die effectief gebouwd of - meer nog - op zijn baan geplaatst?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bartie

Ik heb die huisjes gemaakt wat goed was voor een namiddag knutselplezier. Daar ik een smalle baan heb zijn deze wel niet te gebruiken (te glanzend karton en een groot contrast met de huizen uit plastikard). Op een baan die breed genoeg is zullen ze als achtergrond wel geplaatst kunnen worden zonder storend te werken. Op de expo in Genk lagen er bij de M?rklin stand trouwens ook bouwplaten die je kon meenemen.
Conclusie: leuk,maar ik zou er niets meer voor betalen.

Bart.

Roderik

In de thread over MSM nummer 50 wordt ook al gesuggereerd om een wagonnetje kado te doen. Sorry mensen maar daar maak je het allemaal veel te moeilijk mee.
Bekijk alleen al de verzendkosten: die lopen serieus op en wie gaat die dan betalen?

Hou het tijdschrift bij het tijdschrift. Hoe meer de redactie zich moet bezighouden met allerlei extra's, hoe minder tijd je kan stoppen in de artikels en daar staat of valt het tijdschrift toch mee...
Always be modelling!

hobbyist

Ik zou eerder opteren voor wagonnetjes die aan een goedkopere prijs verkrijgbaar zijn bij een nieuw abonnement of verlenging.

argilla

ik herhaal mijn voordstel: een wedstrijd voor baanplannen Iedereen mag er zoveel in sturen als hij wil. En aub geen categorien maken ! Laat ons gewoon zien wie het beste plan heeft gemaakt eind 2006. Zo simpel is dat [:o)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15