Enkele opmerkingen/voorstellen

Gestart door Pascal Michiels, 19 december 2005, 17:56:08 PM

Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

citaat:
Geplaatst door Nonkelronnie
citaat:
Geplaatst door Koen
Wat eventueel een interessante oplossing zou zijn , is dat men een CD-ROM per jaargang zou uitbrengen met daarop al de aanbod gekomen artikels, foto's, schema's, ...
Mooi idee, maar ik denk dat de reden waarom dit niet gebeurd de angst is  dat mensen enkel deze CD-rom kopen, en dus niet de 11 nummers van het voorbije jaar.
Persoonlijk zou zo'n CD-rom of DVD wel super zijn. Ik ben in ieder geval voor ...

Om dat risico te verkleinen kan je de vroegere jaargangen bundelen op CD of DVD, en niet in januari '06 de jaargang 2005 aanbieden, maar wel de jaargang 2004. Het zou wel een oplossing zijn voor nummers die niet meer voorradig zijn op papier.




Kan ik alleen maar mee instemmen

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

"Kijk gewoon wie er op dit forum ... over een MODELbaan beschikt."
Nog 14 dagen geduld en je kan er alvast ??n naam aan toevoegen!!!
Ik ben alvast z??r benieuwd daar de commmentaren op dit ?n het franstalige forum.
Gerrit, jouw naam schoot me direct te binnen toen ik zelf reageerde. [;)]
Ik ben dan ook z??r benieuwd naar je verwezenlijkingen! [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kedeng Kedeng

Misschien een ideetje voor in het modelspoor magazine:

Bij ons op de wc hangt een kalender van de hoeseltse treinclub
daar staan de ruilbeurzen op van hoeselt,
ook nog de feestdagen en het weekend.

Mijn idee nu is bij elke modlspoormagazine ook zo kalender te steken
voor volgende maand, en waar op staat waar overal ruilbeurzen zijn
en zo.

Gerolf

Een kopietje van de bestaande pagina's in MSM?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Een kopietje van de bestaande pagina's in MSM?


Zo iets ja
maar dan ook waar je iets zelf kan op schrijven
en op de achtergrond een foto van de voorpagina van MSM

tis maar een voorstel h

janjozef

En dat gaat gij eruit scheuren ?

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Kedeng Kedeng

Hier een voorbeeld want de meeste snappen me niet

Zo elke keer een kalender bij het magazine
(Ik bedoel wel een kartonnen plaatje dat je kan op hangen, en uit de magazine halen)

Waar op staat waar wat te doen is en waar je zelf nog iets bij kan schrijven.

Dit kan "misschien" de kalender vervangen in het magazine
( jaaroverzicht mag er nog blijven staan)

Wie het niet snapt steekt zijn hand maar op.

janjozef

en de prijs van ons magazine  + 1?. En elke maand zit ik met een stuk karton dat ik niet nodig heb. Ik gebruik tot nader order nog steeds een agenda. Er is meer in het leven dan treinen alleen, en de toekomst is groter dan de lopende maand. [;)]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

Mooi gemaakt, K-K, maar nogal groot voor dit forum, niet?
Ik denk dat de meeste aanwezigen hier wel voldoende computerkennis hebben om voor zichzelf zoiets in elkaar te boksen. MSM hoeft zich daar, wat mij betreft, niet mee bezig te houden.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Tom

Persoonlijk vind ik dat zo'n kalender niet nodig is.
citaat:
Geplaatst door janjozef

en de prijs van ons magazine  + 1?. En elke maand zit ik met een stuk karton dat ik niet nodig heb.

Hier vrees ik ook voor moest men een kalender per maand gebruiken.
Wat MSM wel kan doen is voor ieder jaar zelf een kalender sammenstellen met foto's die natuurlijk over modeltreinen gaat.
Zoiets als de loco kalender van TSP maar dan nu met modeltreinen.
En zoals de MSM-box voor de tijdschriften in optebergen zou die kalender niet bindend kunnen zijn, en kan je hem bestellen of kopen in de treinboektiek als je dat wil.
Tom

Kedeng Kedeng

Dit onderwerp heet opmerkingen/voorstellen en het lijkt me als ik er geen mag plaatsen[?]

En sorry als die foto te groot is maar anders begreep men me nie.

bartie

Alle voorstellen zijn hier welkom,maar natuurlijk ook de opmerkingen of bedenkingen hierover.
Een jaarkalender (zoals Tom schrijft) lijkt me beter, hoewel deze er ook al zijn en het de vraag is of er nog ??n bij moet komen. Men moet deze kalender dan maken op X-aantal oplage en diegene die niet verkocht geraken zijn voor de vuilbak.

Over de grote foto's: dit wordt door velen gedaan hier op het forum en is eigenlijk storend. Al de tekst verbreed en je moet heel de tijd met de schuifbalk meegaan om iets te lezen. Dus het zou beter zijn dat iedereen erop tracht te letten zijn foto's wat kleiner te maken dat deze binnen de normale ruimte vallen. Als het echt nodig is zo'n grote foto te plaatsen kan men die beter plaatsen via Yahoo ,photobucket of een website.

Bart.

janjozef

sorry kedeng kedeng dat ik de indruk gewekt heb dat ge uw mening niet moogt geven natuurlijk mag dat maar dat verplicht mij niet het ermee eens te zijn.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Kedeng Kedeng

Als iedereen op het einde van bericht is op enter duwt dan hoef je
niet maar toe met de schuifbalk heen en weer gaan.

@janjozef
Gemoogd gerust uw mening zeggen daarvoor dient ook dit forum

maar ik vind als er iets wordt voor gesteld dat er dan
vlugger een negatieve reactie word gegeven dan een positieven
vind ik.

rgp

Dag,

een goed idee, maar:

- het is nu al zo moeilijk voor de redactie van MSM om een agenda uit te geven (hoeveel items staan er niet in die al voorbij is op het ogenblijk dat het nummer verschijnt ?  De redactie kan daar NIETS aan doen[:)]

- Stel het nummer 45 verschijnt op 15/1, dus laatste items binnen voor 25/12.  Maar wat items die nog aangekondigd worden voor dat het volgende nummer verschijnt (dat is dan wel de fout van de aankondiger !)

Het beste, denk ik: een agenda op internet onder de vleugels van MSM.  Hij moet dan wel werken, he

Roland