Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Enkele opmerkingen/voorstellen

Gestart door Pascal Michiels, 19 december 2005, 17:56:08 PM

Johnnytrein

@Loco, is dat een aanbod, een idee of......... [:)][:I]. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Nonkelronnie
citaat:
Geplaatst door Koen
Wat eventueel een interessante oplossing zou zijn , is dat men een CD-ROM per jaargang zou uitbrengen met daarop al de aanbod gekomen artikels, foto's, schema's, ...
Mooi idee, maar ik denk dat de reden waarom dit niet gebeurd de angst is  dat mensen enkel deze CD-rom kopen, en dus niet de 11 nummers van het voorbije jaar.
Persoonlijk zou zo'n CD-rom of DVD wel super zijn. Ik ben in ieder geval voor ...

Om dat risico te verkleinen kan je de vroegere jaargangen bundelen op CD of DVD, en niet in januari '06 de jaargang 2005 aanbieden, maar wel de jaargang 2004. Het zou wel een oplossing zijn voor nummers die niet meer voorradig zijn op papier.
Op voorwaarde dat ze bij MetaMedia alle pdf's nog hebben natuurlijk...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Goed idee die cdrom. En als ze de pdf's missen, er zijn tegenwoordig kopieermachines die dat driect voor jou doen met 1 druk op de knop.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Tom

Bij mijn weten kan je toch nog altijd alle nummers van MSM bestellen?
Tom

Gerolf

Alle nummers? Dat zou niet slecht zijn, maar ik dacht van niet. Zelf mis ik alleen het nummer "0". (en 44, maar dat komt wel ...)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Johnnytrein

@Gerolf, desgewenst heb ik nog wel een 0ste nummer voor je. [:I] Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Gerolf

@ Johhny: dat zou tof zijn [:p] - ik stuur je wel een mailtje
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

@Gerolf
Ik vermoed dat men alle bestanden wel digitaal zal hebben. Tegenwoordig gebeurt het zetten toch volledig digitaal of vergis ik mij?

@nonkelronny
De angst om minder te verkopen hoeft niet noodzakelijk te bestaan. Men kan dit commercieel mooi uitspelen. Je mag niet vergeten dat teksten meestal uitgeprint worden om te lezen. Mensen die enkel de CD kopen, moeten ofwel de dure kleuren print-outs maken ofwel in  zwat-wit printen. Nu, als je dit voor elk artikel moet doen, kom je veel duurder uit dan een tijdschrift te kopen.
Persoonlijk vindt ik het een extra hulpmiddel en zeker niet een vervanger van het tijdschrift. Wanneer je bijvoorbeeld een schema van Kis hebt, zou ik het interessanter vinden dit te kunnen afdrukken zodat het tijdschrift niet bevuild wordt bij het solderen, zo ook bij het etsen, ...


Koen
Nooit te oud om te leren

ysbeer

zegt niets,zou ook ergens anders kunnen staan,verdwijnd weer
http://photobucket.com/albums/c280/ysbeer/

is proef

rgp

Dag,

Ze schrijven in MSM niet veel over exploitatie over banen bouwen,  omdat de meesten daar niet inge?nteresseerd zijn.  Dat is voor velen al te "hoog" gegrepen en die zelfden willen of kunnen niet zo hoog grijpen.

Bij de meesten blijft het bij dozen kopen, rondjes rijden, tuut-tuut en ding dong (dat is de realiteit).

Kijk gewoon wie er op dit forum - buiten Gerolf - over een MODELbaan beschikt.

Roland

mark7758

Meer dan je denkt.
Ik ken er al een aantal zo bedenken.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door rgp

Kijk gewoon wie er op dit forum - buiten Gerolf - over een MODELbaan beschikt.
Dat is teveel eer, Roland [:I] [:I] [:I]
Ik weet zeker dat ik niet de enige ben met een grotere (betere?) modelbaan - die overigens verre van af is - om over de vele leden van clubs nog te zwijgen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Wel Roland niet iedereen die geen MODELbaan heeft is enkel geintresseerd in rondjes rijden, er zijn er zonder baan die wel modellen maken en niet iedereen komt met zijn modellen naar buiten, je moet dus oppassen met wat je zegt. ook niet iedereen rijdt zoals gij doet uitschijnen maar of dat minder goed is, ik betwijfel het. In het voetbal hebt ge ook ploegen in 1ste klasse en in 4de provinciale. mogen deze laatste niet meer spelen ??

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

glamo

ROLAND;

ik beschik ook over een modelbaan die nogal flink uit de kluiten gawassen is. in een ruimte van 12 op 7 meter heb ik er ene gebouwd in U-vorm. ik heb wel eerst geinvesteerd in de baan zelf en die is nu klaar. ik ben sinds een week begonnen met de landschapsbouw ervan, en met alles dat ik hier gelezen en gezien heb op expo's heb ik mij een beeld gevormd van wat ik wil. na veel plannen ziet ze er zo uit.
-ze gebouwd op 122cm hoogte
-in U-vorm
-2 paradestukken (1 van 12m en 1 van 9m)
-een schaduwstation met 10 sporen
-naar duits voorbeeld (maar sinds ik hier het forum ontdekt heb plan ik ook nog een belgische baan, ik al 3 loc's)
voor mij is het uitzicht het belangrijkste, zo realistische mogelijk dus want ik bezit niet genoeg kennis om ingewikkelde volautomatische banen te maken.
de baan is zo uitgedacht dat het spelplezier enorm is, en het pas echt leuk is als we met 2 of 3 personen kunnen rijden.
1 bedient de wissels en de seinen terwijl de andere de loc's bestuurt. ik heb zo met vrienden al vele namiddagen doorgebracht.
ik kan daarom moeilijk geloven dat er mensen zijn die alleen maar treinen verzamelen en er nooit mee rijden.

mvg KURT
 

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

Ze schrijven in MSM niet veel over exploitatie, over banen bouwen,  
>>>In elk nummer staat een ONTWERP of word  er een werkelijk gebouwde baan voorgesteld.

omdat de meesten daar niet inge?nteresseerd zijn.  Dat is voor velen al te "hoog" gegrepen en die zelfden willen of kunnen niet zo hoog grijpen.
>>> Dat is w??ral onnodig tegen het zere been schoppen! Plaats liever een paar foto's van je eigen baan of bouwsels.


Kijk gewoon wie er op dit forum - buiten Gerolf - over een MODELbaan beschikt.
>>>Nog 14 dagen geduld en je kan er alvast ??n naam aan toevoegen!!!
Ik ben alvast z??r benieuwd daar de commmentaren op dit ?n het franstalige forum.

Gerrit Van Roy