Geinig hoe een discussie kan kantelen...
Ik ben zelf ook tegenstander van digitaal rijden en toch gerbruik ik het.
Ik heb een lenz uit de oertijd en deze is niet te verbouwen naar de laatste versie, en stap daarom over naar een simpele lokmuis3
Het feit dat ik toch digitaal wil rijden Is omdat de motortjes van mijn messing lokjes gewoon beter rijden op een decoder, en dat rangeren gewoon prettiger is, zeker omdat ik het niet zo nauw neem met het erg strak leggen van mijn sporen ( deden ze in 1920 ook niet, de tijd waarin ik bouw).
En hoe grote tegenstander ik ook ben, het rijd gewoon beter.
Hoe makkelijk het ook wordt in de toekomst met digitaal, dat zal zeker gebeuren, misschien wel met een chippie in je hoofd, zodat je alleen nog maar het lokadres met opdracht hoeft te denken en het lokkie begint te tuffen, ik zal altijd analoog blijven schakelen van de wissels en seinen.
Waarom?? omdat ik op de beurs gewoon lekker treintje spelen wil doen, en niet de halve dag naar een pc scherm te gaan turen om te kijken of alles goed blijft lopen, ik wil gewoon lekker ouderwets met wipschakelaartjes klooien.
Het feit blijft om bij het draadje te blijven, als er vaak over geschreven moet worden volgens de lezers, is digitaal dus nog lang niet gebruiksvriendelijk voor de digibeten onder ons.
Nu we toch over kritieken hebben,ik zit al een tijdje met een zeer onbelangrijke vraag. misschien in de verkeerde draad. bij deze alvast excuus daarvoor.
Hoe komt het dat de banen in MSM zo "rood "lijken?
Vaak kijk ik naar de foto's en dan zijn bv stenen muren vrij rood, en als ik ze dan in het echt zie dan valt het reuze mee.
Het viel me vooral op bij de olifantbaan, en als ik heel eerlijk ben, deden de foto's het origineel geen recht.
De kleuren op de foto waren overdreven bont.
Komt dit door het fotograferen of door de opzet bij de drukker?
Niet echt kritiek hoor, gewoon nieuwsgierigheid, en ik zal wel de enige zijn die dat opvalt.
Gr
Marty