Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Het weekend van 0-Forum

Gestart door jossebe2000, 03 september 2012, 17:23:47 PM

jossebe2000

Voor allen die ge?nteresseerd zijn in schaal 0, organiseert 0-Forum haar 6de schaal 0 weekend.
Zit je met vragen aangaande schaal 0 of wil je je kennis delen met anderen of heb je zin om je materiaal te laten rijden op de 75 m lange testbaan (normaalspoor) kom dan zeker langs.


Datum : 24 & 25 november 2012
Plaats : Ontmoetingscentrum Hofstade – Zemstsesteenweg 15, 1981 Hofstade (Zemst)
Zaterdag van 10.00 tot 17.00 / Zondag van 10.00 tot 16.00.
Alle dagen gratis toegang.

Meer info over dit evenement op www.0-Forum.be

EricB

Voor allen die geïnteresseerd zijn in schaal 0, is dit weekend zeker niet te missen.
Dit jaar is er de medewerking van MTE, Goover Models en Minerva Train Models.
Deze laatste geeft 2 dagen een demo CNC-frezen en geeft 'tekst en uitleg' over de 'Building Projects' van 0-Forum.
Bezitters van schaal 0 materiaal kunnen dit zeker meebrengen en eventueel laten rijden op de digitaal gestuurde dioramabaan.
Buiten deze items zal ook de trambaan "tussen klei en leuzze" in zijn volledige opstelling te zien zijn. Tijdens de expo van MSM in de Nekkerhal stond er reeds 1/4 op de stand van 0-Forum.
Tevens is er een kleine occasiemarkt en zal op zondag Alain (PAJ) aanwezig zijn met zijn schaal 0-diorama.
Kortom : de laatste zin van het artikel dat verschenen is in MSM 110 over onze vorige meeting is alleszeggend : "Het schaal 0 weekend van 0-Forum is een bezoek meer dan waard".

EricB
0-Forum vzw -- www.0-Forum.be

bollen neus

Wij zijn deze namiddag hier even komen kijken en ik moet zeggen ik was zeer aangenaam verrast, toffe sfeer, veel geleerd en gezien wat de mogelijkheden zijn in een "maatje groter" schaal. Spijtig dat ik juist "iets" te laat was om een goed koopje te kunnen forceren maar niet getreurd dat was ook niet de bedoeling van dit bezoek. Dank aan de organisatie en hopelijk worden er zo nog eens wat tentoonstelling (of hoe zou je het kunnen noemen) georganiseerd. Tof. :)

conducteur

Ben vandaag ook geweest. Zeer tevreden!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Paulogic

Ik ben zowel op zaterdag als op zondag eens binnengelopen. Toffe sfeer en toffe mensen (zoals ik al wist natuurlijk).

Hmmm deze schaal heeft mij toch goed te pakken hoor. Mooi autotje met kuifje in gekocht (ludieke noot op de baan) en uiteindelijk
3 m flexrail van peco en ook een y-wissel aangeschaft. Ik kan al eens wat experimenteren met die rails en de geometrie en dergelijke
bestuderen... nu nog een toettoet kopen en ik kan al wat spelen.
mvg,
Paul(ogic)

jossebe2000

Hello

dank u voor de waardering

een paar foto's op de Franse versie van het forum

http://forum.trainminiaturemagazine.be/index.php/topic,7424.0.html

dank u allen voor uw bezoek

EricB

Er zijn nog enkele foto's geplaatst op de Blog van 0-Forum zelf.

http://0-forum.blogspot.be

Indien je geïnteresseerd bent in schaal 0, kun je 0-Forum volgen via deze Blog of via de Website : www.0-Forum.be

EricB
0-Forum vzw -- www.0-Forum.be