Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

zellaan

Gestart door Dirky, 02 september 2012, 22:59:36 PM

Dirky

Ik dacht ergens op het forum al iets gelezen te hebben over Zellaan gietmassa maar kan het niet terug vinden.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Eind dit jaar start ik voor iemand (geen modelspoorder) een diorama met meer dan 40 gevels en ik heb de brave man kunnen overhalen alles op schaal H0 te maken. Op die manier kan ik de gevels ook voor anderen reproduceren. Daarvoor wil ik gebruik maken van Zellaan i.p.v. Resin.

Nadelen? Voordelen?

alvast bedankt!

conducteur

Als je op de zoekfunctie zellaan ingeeft krijg je toch meteen resultaat?
Ps heb je mijn berichtje al gezien?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michael

#2
Dirk, vorig jaar heb ik een workshop gevolgd gegeven door E. jou wel bekend, daar werd het volgende ver zellaan verteld:
Zellaan synthetisch porselein, gips op acryl basis, heel fijn van structuur en na uitharden heel sterk.
Gebruiken voor het gieten van muurtjes.

Dus voor jou plannen zeer goed te gebruiken.

Edit: nog een toevoeging in NL te koop onder de naam porselein gips, bij een kunstof bedrijf (Wilsor) in Biddinghuizen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Steam.N

Hier in het Mechelse vlot te krijgen.
Heb er echter nog niet zelf mee gewerkt.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }