Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Markling mobile station voorbereiden op koploper

Gestart door g4rc, 19 december 2005, 13:56:34 PM

Leendert

citaat:
Geplaatst door g4rc

Leendert

ik kom waarschijnlijk wel ooit, stukje per stukje dan wel
maar had nog een vraagje

Om de marklin 6604 van stroom ter voorzien heb ik een trafo nodig
Jij had de marklin 6647 vernoemd, maar deze is nog vrij duur

Wat kan ik als alternatief gebruiken?

thx



Elke trafo die 16 volt minimaal 2 ampere kan leveren (wordt dan ook wel in VA uitgedrukt, bijvoorbeeld 32 VA, is OK. Dat kan een oude bv blauwe Marklin trafo zijn, maar ook iets wat je bijvoorbeeld uit een oude versterker sloopt. Niet meer dan 18 volt, want dat is schadelijk. Meer dan 32VA mag wel, maar is niet zinnig, want de 6602 kan niet meer dan dat leveren, want is thermisch beveiligd. Bij een niet-marklin trafo: 1 draad gaat naar de gele aansluiting en 1 naar de bruine. Het maakt niet uit welke van de 2 dat is, het is nog wisselspanning en dus niet polariteitsgevoelig.

Groet,
Leendert

g4rc

Leendert

kan deze trafo dienen:

http://www1.be.conrad.com/xl/2000_2999/2100/2180/2184/218494_RB_00_FB.EPS.jpg

Dit zijn de eigenschappen:
Technische spec.: Ingangsspanning 230 V~ ? Uitgangsspanning 18 V~. Kant-en-klaar apparaat met aansluitkabel met Euro-stekker.

Greetz
 

Leendert

citaat:
Geplaatst door g4rc

Leendert

kan deze trafo dienen:

http://www1.be.conrad.com/xl/2000_2999/2100/2180/2184/218494_RB_00_FB.EPS.jpg

Dit zijn de eigenschappen:
Technische spec.: Ingangsspanning 230 V~ ? Uitgangsspanning 18 V~. Kant-en-klaar apparaat met aansluitkabel met Euro-stekker.

Greetz



Dit is een prima keuze, voldoet aan alle criteria. En een super veilige uitvoering, ook niet onbelangrijk.

Groet,
Leendert

g4rc

thx Leendert
voor alle hulp al

btw

als ik die transformator wil bestellen bij conrad dan komt er nog eens 6 euro aan transportkosten en 8 euro omdat ik onder minimumbedrag zit

dan ga ik van 16 euro naar 30 euro

Is wat overdreven

Weet iemand een winkel waar je een transformator kan kopen

Greetz
 

Leendert

citaat:
Geplaatst door g4rc

thx Leendert
voor alle hulp al

btw

als ik die transformator wil bestellen bij conrad dan komt er nog eens 6 euro aan transportkosten en 8 euro omdat ik onder minimumbedrag zit

dan ga ik van 16 euro naar 30 euro

Is wat overdreven

Weet iemand een winkel waar je een transformator kan kopen

Greetz



Ja, dat is het lastige, want de verhouding is nu een beetje zoek. Een vervelende eigenschap van trafo's is ook nog eens dat ze erg zwaar zijn. Zit er niet een electronica-zaak bij je in de buurt, want die hebben varianten hierop vaak gewoon liggen. In welke regio woon je, dan ken ik misschien nog wel wat adressen.
Ander alternatief is zaterdag a.s. de beurs in Houten. Maar ja, als je alleen daarvoor gaat, dan is de toegangsprijs van 5 euri ook wel weer buiten verhouding.

Groet,
leendert

g4rc

Ik woon in Peer (limburg)

kort bij Hasselt, Genk

thx
 

Leendert

citaat:
Geplaatst door g4rc

Ik woon in Peer (limburg)

kort bij Hasselt, Genk

thx




Hm.. Uitgerekend daar weet ik geen winkels in de buurt. Wellicht iemand anders. Als dat niet lukt, mail dan maar even, want dan wil ik er wel een voor je kopen en naar je opsturen, mits je geen haast heb, want ben even in het buitenland.

Groet,
Leendert

n/a

Zoek gewoon de dichtbijzijnde marklin handelaar bij jou in de buurt op, dit kan via de Belgische marklin site. Bel hem op en vraag wat een witte 32 va trafo kost. Bij mijn handelaar kost een witte 32 va trafo 23 euro.

g4rc