citaat:
Geplaatst door g4rc
Hello
ik snap het niet meer.
Op de volgende foto
http://www.mrdirect.nl/informatie/img/MRD%20totaal%20opstelling.jpg
is er toch geen sprake van een transformator.
Heb ik deze nu nodig of niet.
En omdat ik eigenlijk niets ken van elektronica en techniek, kan mij iemand een paar fotos plaatsen hoe hij de 6604 heeft aangesloten
Thx
Zoals het plaatje daar staat is de booster getekend als 'compleet ding', dus zonder tranformator, netstekker etc.
Bij gebrek aan tekenkwaliteit van mijn kant dus maar even een poging om het in woorden te beschijven voor de 6604.
Je hebt nodig: een transformator (kan elke trafo zijn die 16 Volt / 2A levert, ook wel 32 VA genoemd.
Stel dat je een Marklin 6647 hebt (dat is zo'n trafo die in een startpakket zit), dan sluit je de gele draad van de 6604 aan op de gele aansluit-pin en de bruine draad op de bruine aansluit-pin.
Vervolgens leg je op de 6604 een draadje tussen de twee grijze aansluitingen, zeg maar een kortsluiting tussen beide grijze klemmetjes.
Vervolgens verbind je de rode draad van de 6604 met de uitgang van Mdirect (comport, of het printje met de handregelaars, zoals ook in de door jouw genoemde afbeelding staat). Ook verbind je de bruine draad met de massa van de PC.
De uitgang van de 6604 (rood en bruin) sluit je aan op de rails.
Als laatste zet je de regelaar op de 6604 op de RECHTER STOP
En nu is alles klaar voor gebruik. Even goed kijken of alles ook goed aangesloten is [8D] en starten maar met het rijden!
Groet,
Leendert