Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

reclame

Gestart door Dirky, 30 augustus 2012, 21:59:31 PM

Kees-Jan

Waarom ben ik extreem in een reactie terwijl jullie reactie niet anders is? Genoeg daar over.

Ik heb helemaal geen probleem met mensen die iets voor een ander maken in tegendeel zelfs. Ook ik maak wel eens wat voor een ander zonder daar een wederdienst voor te hoeven hebben.

Wanneer mensen iets gaan verkopen op een net zo'n nivo als oa Dirky en ik en daar wel de inkomsten voor ontvangen en niet mee doen aan het afdragen van tax heb ik er wel een probleem mee (dat bedoel ik met "vervuilen" van de markt).

mvg,

Kees-Jan

NB soms heb ik het idee dat het wel erg leuk is dat er een een aantal mensen willen "schoppen" tegen die rare Hollander ipv de nette discussie aan te gaan..... Jammer.

Metpetergaathetbeter

Kees-Jan,
Wij hebben geen problemen met Nederlanders,zelfs geen problemen met Nederlanders die met modelspoormateriaal een hoofdberoep of een bijberoep hebben ! Natuurlijk begrijp ik (dat zie je op veel beurzen) mensen die vaak meer mee hebben dan officiele handelaars, die eigenlijk op een gemakkelijke manier een graantje(zeg maar een hele karrevracht) meepikken zonder daar net als de handelaars btw,enz....voor te betalen, verder wat zij verkopen kan een handelaar niet meer verkopen.
Verder zorgen zo'n mensen ervoor dat je binnenkort als je stopt met je hobby, dikwijls mensen die treinen erven maar niet geinteresseerd zijn dat die mensen wanneer ze die spullen willen verkopen dat zij de belastingen aan hun deur krijgen ! De fiscus hier heeft inderdaad dit goudmijntje ontdekt en is geinteresseerd in hetgene dat volgens hen toebehoort !
Wat eigenlijk hier eigenlijk het probleem is dat beide nationaliteiten hier dezelfde taal spreken en dat wij beiden de klemstoon op verschillende zaken leggen, dat dat door de andere enigszins verkeerd wordt verstaan, zo zit de paard op de kar en we zijn vertokken.....hoewel dit van geen van beiden de bedoeling was !
Misschien moeten we allemaal iets voorzichtiger zijn als we iets posten, het is hier gezellig, laat het hier dan zo blijven tot tevredenheid van iedereen (hobbyist en handelaar)!

Groeten Peter ;)

argilla

#32
Draadje nog eens herlezen. Nergens vind ik (één) extreme reactie(s).  Het is maar wat je extreem noemt, ofte wel aan welke kant je staat van de "lijn" ( om in spoorweg termen te blijven. Ik lees alleen een discussie onder forum leden. Toch jammer dat sommige daar iets anders in zien.
Me dunkt dat er hier in het verleden , in sommige draadjes, soms  heel anders aan toeging en inderdaad veel heviger.


Maar ieder zijn mening natuurlijk niks.... mis mee   ;)
PS: Wij zijn aan het afdalen  laat ons terug keren naar het oorspronkelijk  onderwerp: " reclame "
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Peter

Ik ben in elk geval voorstander van het feit dat kleine (eenmans)bedrijfjes hier reklame mogen maken voor hun, toch meestal, beperkt aanbod.
Op de meeste Duits forums is er een apart draadje voor zo'n reklame, en het is op deze wijze dat er al tientallen van die eenmans bedrijfjes je opmerkzaam kunnen maken aan het, soms wel heel berperkt aanbod. In plaats van deze mensen boze mails te sturen zouden we eerder dankbaar mogen zijn dat die mensen tijd en geld (soms veel geld) investeren om die dingen te produceren die veel grotere merken te miniem vinden om er zelf mee op de markt te komen.
Waar  zou ik anders die IBC tanks gevonden hebben dan mij zo'n eenpersoons bedrijfje, een man die het na ze gewone dagtaak produceerd.

Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

(wat is) Wel of niet reclame op dit forum: een moeilijke evenwichtsoefening, lijkt me. Enkele zaken ter overweging
- Alleen voor kleinserie-thuiswerk-bijberoep-hobbyisten? Hoe is dat te bepalen?
- MSM/TMM zijn eigenaar van deze fora, en hebben reclame-inkomsten. Die zouden ze (deels) mislopen
- Het kenbaar maken van allerlei nieuwe producten gebeurt al volop, zowel van kleine als grote "spelers"
=> Ik kom er in elk geval niet uit. Misschien is het iets dat de kernredactie van MSM moet bepalen.
Ideeën als aparte rubriek, markeren van een fabrikant(je) of winkelier door hem een andere kleur te geven, ... klinken in elk geval niet slecht
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Paulogic

#35
Inderdaad Gerolf
mvg,
Paul(ogic)

just4fun

#36
Het is zeker een moeilijke denkoefening.
Maar als dit soort 'achterkeukenbedrijfjes' (dit is zeker niet neerbuigend bedoeld!) niks mogen posten op het forum over wat ze produceren, moet dit draadje ook maar weg. Uiteindelijk is dit ook onbetaalde reclame.
Ook of deze kleinserieproducenten budget hebben om met grote regelmaat een hoekje in MSM af te huren voor hun gamma te promoten, daar twijfel ik een beetje aan. Een enkele keer, dat zal best wel lukken, maar om elke maand (zoals er enkele grote spelers doen) plaats af te huren ...? Ik weet niet of zij dat kunnen.
Geef dit soort bedrijven een plaats op het forum om hun ding te promoten. Enkel zij kunnen alleen in hun eigen draadje posten, alle anderen zijn kijkers.
Paul

Jurgen

Ik denk dat, zo lang er geen prijzen vermeld worden, dat het geen reclame is.
Anders zou de volledige rubriek van "aankondiging nieuwe modellen" opgedoekt moeten worden, want dat is tenslotte ook reclame.

Ik denk dat, zolang we ons gezond verstand gebruiken, dat er geen probleem kan zijn. In het verleden waren er volgens mij ook geen noemenswaardige problemen te noemen en toen waren er ook geen expliciete regels over reclame.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Hierbij, na overleg met de uitgever en de kernredactie ons standpunt.

Laat ons duidelijk stellen dat reclame op het forum niet mag. Daarvoor hebben we een aantal bladzijden in het blad gereserveerd.

In deze context kunnen en willen we natuurlijk niet uitsluiten dat iemand in de rubriek 'Aankondigingen nieuwigheden' iets plaatst, maar we zullen er op letten dat het niet de fabrikant of de winkelier is. In dezelfde context gaan we vanaf nu ook strikter toezien op het plaatsen van "Te koop" advertenties in de gelijknamige rubriek op het forum, die strikt voor particulieren is.

Reclameboodschappen in het blad kosten echt niet zo veel, ook niet voor kleinserie fabrikanten. De reclametarieven op de website zijn bovendien nog een stuk gunstiger dan in het blad. Wie geïnteresseerd is raden we aan contact op te nemen met Guy Van Meroye.

Nieuwigheden, ook van kleine en/of nieuwe fabrikanten worden op de redactie verwacht. De redactie bepaalt of het nieuwtje voldoende interessant is om in het blad te plaatsen. Dit is bovendien – vanzelfsprekend - helemaal gratis!

We overwegen om, eens een nummer is verschenen, alle nieuwigheden op het forum/website te presenteren, ook diegene die het blad niet hebben gehaald.
Voorts is het duidelijk dat commentaar op een forum steeds moet kunnen. De draadjes met nieuwigheden moeten dus open staan voor reacties, zowel voor klanten als voor fabrikanten.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kris

Hallo,
Dit lijkt mij een zeer correcte oplossing
Kris

Kees-Jan

#40
Prima en duidelijk Luc.

Ik zal verder contact opnemen met Guy.

In de extra regel voor de profiel instelling heb ik de tekst: Kleinserie Producent bijgevoegd zodat het voor een ieder duidelijk is.

mvg,

Kees-Jan

Metpetergaathetbeter

#41
Citaat van: doomslu op 09 september 2012, 21:50:03 PM


In deze context kunnen en willen we natuurlijk niet uitsluiten dat iemand in de rubriek 'Aankondigingen nieuwigheden' iets plaatst, maar we zullen er op letten dat het niet de fabrikant of de winkelier is.

Elke slimme Belg (of Nederlander) vindt hier wel iets op ! Persoonlijk vind ik dit niet geheel waterdicht ! Misschien had beter geweest als iets voor het gepost wordt, dat het reeds eerder aan een iemand werd opgestuurd die dan oordeeld wat kan of niet kan !(kan dooreen stroman geplaatst worden !)

Groeten Peter ;)

Kees-Jan

Ach hier heb ik geen probleem mee en controleren is bijna niet te doen....

Meer problemen heb ik met mensen die de regels momenteel zwaar overtreden! (en ik reeds op de vingers getikt ben in het verleden voor het zelfde).

Meten met 1 maat dus. Allemaal een "LuchtBallon" met reclame of niemand.

mvg,

Kees-Jan

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 10 september 2012, 18:34:14 PM
Citaat van: doomslu op 09 september 2012, 21:50:03 PM


In deze context kunnen en willen we natuurlijk niet uitsluiten dat iemand in de rubriek 'Aankondigingen nieuwigheden' iets plaatst, maar we zullen er op letten dat het niet de fabrikant of de winkelier is.

Elke slimme Belg (of Nederlander) vindt hier wel iets op ! Persoonlijk vind ik dit niet geheel waterdicht ! Misschien had beter geweest als iets voor het gepost wordt, dat het reeds eerder aan een iemand werd opgestuurd die dan oordeeld wat kan of niet kan !(kan dooreen stroman geplaatst worden !)

Groeten Peter ;)
Akkoord dat zoiets niet waterdicht is, maar ik vind momenteel de fairplay op dit forum wel prima. Daar rekenen we in de toekomst ook wel op.
Eigenlijk zijn er nog maar zelden problemen geweest, maar ik begrijp dat een aantal mensen graag duidelijkheid wou over wat ze wel en niet mogen.

Ook niet vergeten: jullie, formumleden, zijn graag op de hoogte van nieuwe producten. Waarom zouden we dat tegenhouden?  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

Citaat van: Kees-Jan op 10 september 2012, 18:24:48 PM
...
In de extra regel voor de profiel instelling heb ik de tekst: Kleinserie Producent bijgevoegd zodat het voor een ieder duidelijk is.

...
Prima!  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *