Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

reclame

Gestart door Dirky, 30 augustus 2012, 21:59:31 PM

Kees-Jan

Ik hoop dat de rest volgt Luc.

mvg,

Kees-Jan

Dirky

... ik ben mee Kees-Jan  ;) ...

Bedankt voor het duidelijke standpunt van uitgever en redactie.


argilla

Dat idee van Luc ; eens de reclame en/of product verschenen is in het blad en dan diezelfde reclame en/of product in het forum plaatsen lijkt me een uitstekend idee. Een soort van naslagwerk voor de leden. Prime Luc.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Paulogic

mvg,
Paul(ogic)

svvander

Nu ik stilaan alles begin in te halen met het lezen, merk ik pas hoeveel ik gemist heb... Reclame: wat is reclame? Volgens Wikipedia, ik citeer: "Reclame is een vorm van communicatie met het doel potentiële klanten over te halen tot aanschaf van producten en diensten. Veel reclame is dan ook bedoeld om consumptie te bevorderen door het creëren en versterken van een merkimago en getrouwheid aan een merk. Het is ook het promoten van een product, dienst, bedrijf of idee door middel van een veelal gesponsorde boodschap."

Als voormalig student bedrijfscommunicatie en PR, denk ik dat als je de geest van de letter volgt en af en toe vermeld dat je model x nu in stock hebt en er niet voor betaald, je eigenlijk geen reclame maakt, maar publiciteit.  8)
En ik citeer opnieuw: "De term publiciteit komt men tegen in de uitdrukking in de publiciteit brengen en de publiciteit zoeken. Men probeert daarmee het publiek te bereiken om een zaak of een product onder de aandacht te brengen of de perceptie ervan te vergroten..."
Tot zover het officiële gezever.
Persoonlijk heb ik niets tegen reclame of publiciteit, zolang dit niet overheerst. Zo merk ik persoonlijk op dat al de tijdschriften die ik vroeger kocht, juist om die reden niet meer koop. Als een tijdschrift van 80 bladzijden bestaat uit 40 bladzijden reclame, dan kan je je afvragen of het niet beter is dat de uitgever ermee stopt. Begrijp me niet verkeerd: reporters, DTP-ers, drukkers, distirbutie... dit kost ook geld en tenslotte doet 99% het uit winstoogmerk. Anderzijds mogen we als lezers al tevreden zijn dat er in België nog zoveel geschreven pers en tijdschriften zijn. Men mag niet vergeten dat internet heel veel lezers uit de "gazettenwinkels" weghoudt. En dan heb ik het nog niet over de rokers, die gestopt zijn...   :-X Ook hier pleit ik schuldig en biedt ik mijn excuses aan, aan de knappe jongedame die me vroeger regelmatig van mijn rookwaren voorzag, met de commerciële glimlach. Dit terzijde.

Ik begrijp dus ook volkomen het standpunt van de moderators, dat dit geen reclamebord hoeft te worden. Daarom dat ik ook steeds terug naar hier kom :-)
Maar, waar blijven die naslagwerkjes?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be