Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Modelspoor EXPO 2012 in Mechelen

Gestart door doomslu, 29 augustus 2012, 22:02:39 PM

Steven123

Citaat van: Havoc op 04 december 2012, 19:39:26 PM
Waar ga je op 2 jaar tijd een baan van velen tientallen meters halen in 49mm?

Wel als ik zijn enthousiasme lees dan denk ik dat ze daar wel degelijk tot in staat zijn :D.
Ik ben alvast benieuwd naar zo'n project  ;)

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Rochevalien

Gewoon , sporen uitleggen op de grond en karren maar met die treinen!!!! ;D ;D ;D

DavidT

Citaat van: Rochevalien op 04 december 2012, 21:44:18 PM
Gewoon , sporen uitleggen op de grond en karren maar met die treinen!!!! ;D ;D ;D


Ge kunt misschien een Trekker Trein doen  op 49mm - naar annalogie met een trekker trek ("tractor - pulling" voor diegenenen die geen vlaams verstaan  ;D)
Carpe Diem!

janjozef

zoiets is voorjig jaar in charleroi gedaan ( mountain climing )

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Val-Rikard

Eerste prijs Minibaantjes wedstrijd

Roco N.M.B.S set 61409 met dieselloc 5317 + 4 verouderde wagens ( wisselstroom ), gewonnen bij de Minibaantjes wedstrijd op de 6de Grote Modelspoor expo te Mechelen moet ik jammer genoeg verkopen. Blijkbaar was deze Roco set een wisselstroom uitvoering, wat met een klein symbooltje van 4 op 4 mm op de zijkant van de doos te zien is. :( Na lang en veel wachten krijg ik te horen dat de omruil zo goed als niet mogelijk is, tenzij ze van uit Oostenrijk iets willen ondernemen, aldus de invoerder van het merk. :'( Simpelweg de set omruilen tegen een gelijkstroom versie is blijkbaar enorm moeilijk...  In dit geval is het "waar geen wil is is geen weg". Indien interesse kijk je maar even in de rubriek " Te koop ". ;)

Groet, Rik Martens

Jurgen

Om even terug te komen op de expohallen in Mechelen, de organisator van de Bras-expo wil een grote tent plaatsen om alle expo's op te vangen die niet zouden kunnen doorgaan door de verhuur aan Studio 100.
Artikel hier.

Misschien is dat een optie en moet er helemaal niet gezocht worden naar een nieuwe locatie?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

Dat kan interessant zijn, als ze de nodige oppervlakte halen en de temperatuur aangenaam-constant kunnen houden en een goede vloer en ...

In dat artikel staat een stevige fout "project '14-'18 over de tweede wereldoorlog  :D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Expo 2014

Na veel zoek- en puzzelwerk hebben we een nieuwe locatie gevonden voor de 7de Grote Modelspoorexpo in 2014.
Deze zal plaats vinden op zaterdag 18 en zondag 19 oktober 2014 in de Brabanthal te Leuven.  Noteer alvast deze datum en locatie in jullie agenda.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

just4fun

Hip, hip, hoera!
Allen naar Leuven.
Paul

marc goovaerts

Proficiat ! Het zoeken en puzzelen zal niet makkelijk geweest zijn.

Jurgen

Volledig ongevraagd nog dichter bij huis wat mij betreft, niks dan goed nieuws in de nieuwe MSM!  :)

De grootte zal misschien iets minder zijn, maar dat kan het alleen maar gezelliger maken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Amper 50% van de oppervlakte die we in 2012 in Mechelen hadden.

Doch, ik heb al een plan gemaakt, waarop we alle standen van 2012 hebben proberen plaatsen en het lukt, mits toegevingen natuurlijk. Voor het springkasteel en de reuzegrote life-steam stand zal geen plaats zijn. Ook de handelaars zullen tevreden moeten zijn met iets minder oppervlak.

We zullen echter ons best doen om de kwaliteit te verhogen, zowel voor de bezoeker als voor de handelaar.
Kijk maar naar Ontraxs, die hebben ook een beperkte ruimte.  ;)
Het komt in orde!  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

De livesteam kan eventueel gewoon buiten plaatsvinden bij mooi weer. Voor de inkom is plaats genoeg, een klein tentje voor de deelnemers en enkele stoeltjes en de bezoekers worden al van bij het begin in de spoorwegsfeer ondergedompeld.

Bij slecht of te koud weer is het natuurlijk iets minder gemakkelijk.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

René

Goed nieuws. Ook hier valt iets moois van te maken en misschien wel mooier.

Citaat van: doomslu op 28 februari 2013, 14:21:50 PM

Kijk maar naar Ontraxs, die hebben ook een beperkte ruimte.  ;)
Het komt in orde!  :)

Komt dat even goed uit. Kun je volgende week nog eens goed kijken  ;D

René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

martintje

Citaat van: doomslu op 28 februari 2013, 14:21:50 PM

We zullen echter ons best doen om de kwaliteit te verhogen.....



O, dan hoeven wij niet meer in te schrijven  :-[ :-[


gefeliciteerd met jullie nieuwe ruimte Luc, blij dat jullie zo relatief gezien in korte tijd iets hebben kunnen vinden, 1 grote zorg minder
Mvg Marty