Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Modelspoor EXPO 2012 in Mechelen

Gestart door doomslu, 29 augustus 2012, 22:02:39 PM

Gerolf

Een jaar "opschuiven" zou ik zeker niet doen. De huidige afwisseling met Genk vind ik prima.

Enkele posts geleden werd Essen genoemd, maar daar is geen geschikte locatie. Er staat vlak bij het station een grote, mooie goederenloods te verkommeren, maar ook die is zeker geen 10.000m2 groot.

Waar wel? Zoals al gezegd centraal in het land en goed bereikbaar. Gent-Antwerpen-Brussel-Charleroi-Namen lijken me mogelijkheden. Voor de Waalse steden heb ik geen idee of zij grote faciliteiten hebben.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Klaas Zondervan

Citaat van: Gerolf op 04 december 2012, 10:11:00 AM
Enkele posts geleden werd Essen genoemd, maar daar is geen geschikte locatie.
Was ook als grapje bedoeld. Ik had Essen genoemd omdat dat voor mij de makkelijkst bereikbare Belgische plaats is.

Gerolf

Citaat van: Klaas Zondervan op 04 december 2012, 10:30:21 AM
Citaat van: Gerolf op 04 december 2012, 10:11:00 AM
Enkele posts geleden werd Essen genoemd, maar daar is geen geschikte locatie.
Was ook als grapje bedoeld. Ik had Essen genoemd omdat dat voor mij de makkelijkst bereikbare Belgische plaats is.
De grap had ik door, en de plaats zou voor de talrijke noorderburen zeker vlot bereikbaar zijn. Vandaar dat ik toch nog eens naar die loods keek  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

celtjan

Kortrijk zou leuk zijn. Lotto Mons Expo lijkt me ook niet slecht. De Brabanthal te Leuven is wellicht iets te klein. Maar voor de organisatie denk ik dat de driehoek Antwerpen-Brussel-Gent handiger is.
Tja kijk & vergelijk:
http://www.exhibitions.be/nl/bedrijven.asp?main=beurzen&sub=beurslocaties

Jurgen

Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

PietB

Citaat van: Jurgen op 04 december 2012, 11:23:19 AM
Hmm, onderaan staan zelfs enkele abdijen vermeld... Een modelspoorbiertje iemand? ;D
Ja nu voel ik me toch aangesproken, kijk maar naar de avatar  :D
Ik volg dit draadje met meer dan normale belangstelling, zeker als het zo uitkomt dat het van uit midden Nederland goed te berijden is.

grt Piet.

argilla

Citaat van: bossie op 04 december 2012, 11:29:33 AM
Citaat van: Jurgen op 04 december 2012, 11:23:19 AM
Hmm, onderaan staan zelfs enkele abdijen vermeld... Een modelspoorbiertje iemand? ;D
Ja nu voel ik me toch aangesproken, kijk maar naar de avatar  :D
Ik volg dit draadje met meer dan normale belangstelling, zeker als het zo uitkomt dat het van uit midden Nederland goed te berijden is.

grt Piet.

geniet er van! smakelijk  ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

SuSke

Tour & Taxis: de modeltreinen nemen de hal terug in na de teloorgang van de 1/1 treinen.

Sweet revenge  ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

conducteur

Is het niet belangrijk om zo snel mogelijk een nieuwe locatie te zoeken en dit mededelen aan de msm-lezers, zodat er over 2 jaar niemand in Mechelen staat?

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Klaas Zondervan

Waarom zou dat zo snel moeten? Als de aankondiging komt dan staat daar toch ook de lokatie in?

Jurgen

Citaat van: conducteur op 04 december 2012, 12:34:38 PM
Is het niet belangrijk om zo snel mogelijk een nieuwe locatie te zoeken en dit mededelen aan de msm-lezers, zodat er over 2 jaar niemand in Mechelen staat?


Waarom? In de advertentie kan tegen dan wel melding gemaakt worden in de zin van: "Opgepast: nieuwe locatie in...", maar waarom zou men dit "zo snel mogelijk" moeten laten weten?

EDIT: Klaas was me voor.  :)


En er zegt niemand dat de expo nadien terug naar Mechelen moet hé. Van mij mag de expo gerust op de nieuwe locatie blijven, zolang die maar beter is dan Mechelen (en daarmee bedoel ik niet dichter bij huis!).
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ToThePoint

Omdat het reserveren niet enkele dagen op voorhand kan met dergelijke locaties.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Jurgen

Citaat van: ToThePoint op 04 december 2012, 14:25:44 PM
Omdat het reserveren niet enkele dagen op voorhand kan met dergelijke locaties.

Het reserveren op zich moet snel gebeuren, daar heb je gelijk in. Maar de aankondiging aan het publiek kan gerust nog een jaar (en zelfs iets langer) wachten.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

argilla

@ Luc D,

Luc ik wil niet vooruit lopen op de zaken.......... maar dacht zo het volgende voorstel
De mensen van de stoom loco's hebben een eigen circuit om op te rijden. Waarom zouden wij niet als extra attractie in de eventuele nieuwe locatie geen circuit maken met modellen zoals 1:29 door de hal. Als je dat ( en de eventuele" bazen" van jouw sorry vond geen ander woord) dit goedkeuren wil ik er mijn schouders onder zetten en medestanders zoeken en vragen langs deze weg. Zoek al zolang ik bedoel ik broed al lang op zo een idee om uit te voeren.
Dan zou ook een onzer leden die BE modellen maakt op die schaal ook eens kunnen laten zien tot wat zijn modellen ( trekkracht) toe in staat zijn op een lang traject.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Havoc

Waar ga je op 2 jaar tijd een baan van velen tientallen meters halen in 49mm?
Met vakantie voor onbepaalde duur.