Modelspoor EXPO 2012 in Mechelen

Gestart door doomslu, 29 augustus 2012, 22:02:39 PM

argilla

Citaat van: doomslu op 03 december 2012, 08:57:00 AM
Patrick, jouw Nederlands is perfect.

Peter heeft jou heus wel begrepen.
Ik denk niet dat de organisatoren de moed hebben om dit elk jaar te organiseren... en dus zou afwisselen betekenen dat het pas om de vier jaar in Vlaanderen is. Doch, dat betekent wel dat het voor onze Waalse vrienden om de vier jaar in Wallonië zou zijn (dat is véél meer dan nu  ;) ). Doch, het blijft wel elke 2 jaar in België...  :)

Luc heeft volgens mij hier een punt. Laat ons niet vervallen in wat ik noem het "politiek taalkundig gehakketak".Onze tentoonstelling is van iedereen.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

ToThePoint

antwerp expo bied 22.120m². Verder geen woorden.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Steam.N

GC Putte heeft een oppervlakte van 8900 m2 (1 zaal van 900 m2, twee van 3600 m2, en eentje van 800 m2)
Net geen 10.000 m2, maar wel in dezelfde grootteorde.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Mattias

Citaat van: ToThePoint op 03 december 2012, 11:22:26 AM
antwerp expo bied 22.120m². Verder geen woorden.

Kortrijk Xpo heeft maar liefst 36510m² ruimte, plaat genoeg dus...  ;)
En zo heeft ieder beursjaar zijn mooie locatie!
Oneven jaren: Limburg
Even jaren: West Vlaanderen

Kortrijk bevat een internationaal IC-station!
Vlotte verbinding uit Antwerpen, Brussel, Gent, Brugge/Oostende, Poperinge en Lille Flandres.
Bussen rijden ieder kwartier naar de hallen, als ik mij niet vergis (+ evt. de gratis bussen van Nostalbus???)
Te voet is het zelfs ook te doen, ligt op ongeveer dezelfde afstand dat de Nekkerhallen van station Mechelen staan.
Ge kunt zelfs met het vliegtuig komen! International Airport Kortrijk - Wevelgem ligt op 10km...

Want als je *weeral* een locatie zult gaan zoeken in het oosten van het land, zullen er mensen afhaken!
En dat zou zonde zijn!
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

marc goovaerts

"weeral" ? Als je Mechelen in het oosten van het land legt, heb je wel een nieuw kompas nodig.  ;)

Kortrijk ligt wel niet bepaald centraal, maar het ligt wel dichtbij de taal- en landsgrens. Da's dan weer een voordeel.

wisselstromer

voor mensen uit west-vlaanderen ligt alles in belgie ten oosten van hun provincie  ;)
ik denk niet dat er volk niet zou komen omdat het "weer" in "centraal" belgie te doen is
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Jurgen

Citaat van: marc goovaerts op 02 december 2012, 21:45:16 PM
Het verlanglijstje is simpel:

...
- Een vlotte verbinding met het openbaar vervoer (geen drie keer overstappen)
...


En hoe ga je dat forceren voor iedereen?
Er zal altijd wel een deel van de bezoekers verschillende overstappen moeten doen om op de juiste plaats te geraken.


Het afwisselen van locatie lijkt mij ook niet meteen een voordeel voor eenzelfde expo. De herkenbaarheid is een belangrijke factor voor een expo. Het ene jaar hier en het andere ginder zou ik niet doen.

Waarom in Wallonië? Tja, waarom niet?

Maar van alle plaatsen die hier genoemd zijn lijkt Flanders Expo mij nog de beste. Gent is een grote stad met winkelcentrum, ideaal voor een daguitstap. Vlakbij de autostrade (vlot bereikbaar dus) gelegen en ruime parking. Ideaal dus.
Over prijzen en beveiliging ga ik me niet uitspreken, dat is een andere zaak. Het is aan de organisatoren om offertes aan te vragen, niet aan ons.


Waar men ook rekening mee moet houden, moet men een volledige hal huren (die men maar half kan vullen) of kan men een gedeelte van de hal huren (die men optimaal kan benutten). Wat ben je met een hal van 20000m² als je maar de helft nodig hebt hé?


Zoals ik eerder al zei, er zijn hallen genoeg, maar er zijn veel zaken waar men ook rekening mee moet houden. De beschikbaarheid van de hal is bijvoorbeeld ook al zoiets.

@ Luc (of wie het volgende keer ook gaat organiseren): begin al maar met offertes aan te vragen, maar ik veronderstel dat je daar al lang mee bezig was.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Mattias

Citaat van: marc goovaerts op 03 december 2012, 11:46:11 AM
"weeral" ? Als je Mechelen in het oosten van het land legt, heb je wel een nieuw kompas nodig.  ;)

Kortrijk ligt wel niet bepaald centraal, maar het ligt wel dichtbij de taal- en landsgrens. Da's dan weer een voordeel.

Nee, maar er werd al geopperd voor Antwerpen... Voor een doorsnee West-Vlaming al een reis van 2h !!
En als je dan in de oneven jaren in Genk een beurs doet, dan ben je al 3 en half uur onderweg!

Vandaar dat ik Kortrijk (Gent is ook nog een goeie locatie) had gesugereerd. Zodat het niet altijd dezelfde mensen zijn die zo'n afstanden moeten afleggen..  ;)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Pol

Ik denk eigenlijk niet dat een serieuze modelspoorder zich door de afstand laat tegenhouden ... Maar een beetje centraal in het land is misschien wel wenselijk om mensen uit alle Belgische provincies de kans te geven om zonder heksentoeren naar de expo te gaan.

In elk geval: ik heb het volste vertrouwen in de organisatoren dat zij in eer en geweten en met kennis van zaken een goede plek zullen vinden om er in 2014 weer een prachtige Expo van te maken. En of dat nu in Mechelen is, in Gent of voor mijn part in Namen of Luik ... bij leven en welzijn zal ik er naartoe komen! ;)

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Metpetergaathetbeter

Patrick,

zoals Luc zei alle 2 jaar Modelspoor Expo, om beurten Wal-Vlaanderen betekent alle 4 jaar beurtelings, en aan je Nederlands mankeert er helemaal niks, soms is het zelf beter dan van sommige Vlamingen hier op het forum  !  :D

groeten Peter ;)

ToThePoint

Citaat van: Mattias op 03 december 2012, 12:18:18 PM

Nee, maar er werd al geopperd voor Antwerpen... Voor een doorsnee West-Vlaming al een reis van 2h !!
En als je dan in de oneven jaren in Genk een beurs doet, dan ben je al 3 en half uur onderweg!

Vandaar dat ik Kortrijk (Gent is ook nog een goeie locatie) had gesugereerd. Zodat het niet altijd dezelfde mensen zijn die zo'n afstanden moeten afleggen..  ;)

Das dan omgekeerd ook zo niet ?
Voor ons 200km en voor de mensen uit limburg 300km.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Metpetergaathetbeter

eigenlijk is het aan de organisatoren om hun keuze te maken, verder zou een andere mogelijkheid kunnen zijn het één keer het jaar nadien(dus over 3 jaar  en dat biedt dan de gelegenheid dat je langer tijd hebt om je mini-baantje af te werken en heb je echt geen excuses wegens te weinig tijd ) te organiseren ! Zoals ik reeds schreef de enen zal wat minder ver en de andere heel wat verder moeten rijden, dan rest voor iedereen persoonlijk uit te maken  of het de moeite loont voor een bezoek ! Persoonlijk zou ik het liefst ook dicht bij huis hebben, maar is het verder ik maak daar geen probleem van !

Groeten Peter ;)


Jurgen

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 03 december 2012, 15:36:48 PM
eigenlijk is het aan de organisatoren om hun keuze te maken, verder zou een andere mogelijkheid kunnen zijn het één keer het jaar nadien(dus over 3 jaar  en dat biedt dan de gelegenheid dat je langer tijd hebt om je mini-baantje af te werken en heb je echt geen excuses wegens te weinig tijd ) te organiseren !

Maar dan zit je gelijk met Genk hé! En ik heb geen zin om 2 opeenvolgende weekends naar dezelfde banen te gaan kijken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 03 december 2012, 15:36:48 PM
... dus over 3 jaar  en dat biedt dan de gelegenheid dat je langer tijd hebt om je mini-baantje af te werken...
Dat lijkt me geen reden, want als je drie jaren krijgt wacht je twee jaren voor je er echt aan begint  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

Citaat van: Steam.N op 03 december 2012, 20:44:53 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 03 december 2012, 15:36:48 PM
... dus over 3 jaar  en dat biedt dan de gelegenheid dat je langer tijd hebt om je mini-baantje af te werken...
Dat lijkt me geen reden, want als je drie jaren krijgt wacht je twee jaren voor je er echt aan begint  ;)
Juist, zo zijn ze...  ;) (pardon.. 'we').  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *