Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Modelspoor EXPO 2012 in Mechelen

Gestart door doomslu, 29 augustus 2012, 22:02:39 PM

factageklerk

Citaat van: martintje op 30 november 2012, 16:22:08 PM
Nou nou, Nekkerhal de schuld geven vind ik wel erg ver gaan
ALs het mijn hal was, en ik moet kiezen tussen af en toe een weekendje verhuren of een jaar lang 7 dagen in de week, ....... ik wist het wel, alle andere evenementen ten spijt, zeker in deze tijd.


Ja maar "die kleine" evenementen zijn vaste klanten die steeds terugkeren , wat studio 100 doet is eenmalig. Neen aan sommige succesformules raakt men niet. In Mechelen schijnt men te vergeten dat deze kleine evenementen de nekkerhal hebben grootgemaakt.
 

René

We hebben het wel over 2014, dat is niet op zeer korte termijn. En zoals ik al eerder zij, het hoeft er ook niet altijd slechter op te worden als je eens moet veranderen. Uiteindelijk gaat het vooral om de inhoud van het evenement. de hal is slechts de verpakking.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Val-Rikard

De expo hallen in Gent zijn strategisch gelegen, daar zal nog niet te snel "Plop en zijn bende" neerstrijken... ;D

Havoc

CiteerNu werk ik bij NMBS maar tot 12 jaar geleden .... bij de ABL, waar ik toevallig me bezighield met oa het terbeschikingstellen van onroerend goed aan derden.

Luc, neem eans contact met de landcomponent (zo heet dat tegenwoordig) en vraag of er in kazernes van de logistiek (Berlaar), wapenscholen  (Leopoldsburg, Brasschaat), ....

Geen slecht idee. Peutie lijkt me groot genoeg, zeker parking. Openbaar vervoer is iets minder gunstig.

Staat er op de luchthaven geen hangar leeg?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Klaas Zondervan

Citaat van: Havoc op 01 december 2012, 09:47:20 AM
Staat er op de luchthaven geen hangar leeg?
Een hangar alleen lijkt me niet voldoende. Je moet ook kijken of er voldoende voorzieningen zijn.
B.v., zijn er voldoende stroomafnamepunten, en zijn er voldoende toiletvoorzieningen als je een paar duizend mensen binnen hebt.
Kortom, er komt meer bij kijken dan alleen maar een groot dak.

mvdr1

Een andere mogelijke locatie zou kunnen zijn: Kunst en Congrescentrum Oud Sint Jan in Brugge; heeft heel wat zalen (grote en kleine), is op slechts 750 meter van het Station, en aan het congrescentrum is ook een grote parking , zeker gedurende de week-ends wanneer de parking van de naburige Technische Diensten van stad Brugge ook vrij zijn ! Momenteel loopt daar een kerstbeurs, capaciteit van het centrum is meer dan groot genoeg !
zie :

Hier hun website :

http://www.oudsintjan.eu/
SNCB-SBB fan

conducteur

Citaat van: mvdr1 op 01 december 2012, 12:41:25 PM
Een andere mogelijke locatie zou kunnen zijn: Kunst en Congrescentrum Oud Sint Jan in Brugge; heeft heel wat zalen (grote en kleine), is op slechts 750 meter van het Station, en aan het congrescentrum is ook een grote parking , zeker gedurende de week-ends wanneer de parking van de naburige Technische Diensten van stad Brugge ook vrij zijn ! Momenteel loopt daar een kerstbeurs, capaciteit van het centrum is meer dan groot genoeg !
zie :

Hier hun website :

http://www.oudsintjan.eu/
Ben daar eigenijk nog nooit binnen geweest, maar als dat zo is: +1
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

@Klaas: dat is zeker van groot belang.

@mvdr1: dat ziet eeen mooie locatie uit. Doch als ik goed kan rekenen dan kom ik aan een totale beschikbare ruimte van 1319 m². Dat zijn er ongeveer 10.000 te weinig...  :(
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

Citaat van: doomslu op 01 december 2012, 13:50:32 PM
@Klaas: dat is zeker van groot belang.

@mvdr1: dat ziet eeen mooie locatie uit. Doch als ik goed kan rekenen dan kom ik aan een totale beschikbare ruimte van 1319 m². Dat zijn er ongeveer 10.000 te weinig...  :(
Daar vreesde ik voor...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

martintje

Citaat van: factageklerk op 30 november 2012, 21:01:14 PM
Citaat van: martintje op 30 november 2012, 16:22:08 PM
Nou nou, Nekkerhal de schuld geven vind ik wel erg ver gaan
ALs het mijn hal was, en ik moet kiezen tussen af en toe een weekendje verhuren of een jaar lang 7 dagen in de week, ....... ik wist het wel, alle andere evenementen ten spijt, zeker in deze tijd.


Ja maar "die kleine" evenementen zijn vaste klanten die steeds terugkeren , wat studio 100 doet is eenmalig. Neen aan sommige succesformules raakt men niet. In Mechelen schijnt men te vergeten dat deze kleine evenementen de nekkerhal hebben grootgemaakt.
Is dat wel zo ?? het zou ook zo maar kunnen zijn dat de Nekkerjhallen, kleine evenementen groter hebben gemaakt of bestaans recht hebben gegeven.....
Ik zeg niet dat het zo is, maar het kan zo maar zijn dat ze lage huurprijzen hebben om evenementen een kans te geven die in andere hallen door de huurprijzen niet eens aan de bak kunnen komen
Maar dat die lage huurprijzen nu de nekkerhallen gaat nekken, en is dit meer een nood sprong om na 2014 de "relatief" lagere huurprijs weer te kunnen verantwoorden
Wat ik bedoel te zeggen, niet afgeven op iets waar je nog geen 10 % van de feiten kent
Mvg Marty

argilla

Citaat van: martintje op 01 december 2012, 15:05:29 PM
Citaat van: factageklerk op 30 november 2012, 21:01:14 PM
Citaat van: martintje op 30 november 2012, 16:22:08 PM
Nou nou, Nekkerhal de schuld geven vind ik wel erg ver gaan
ALs het mijn hal was, en ik moet kiezen tussen af en toe een weekendje verhuren of een jaar lang 7 dagen in de week, ....... ik wist het wel, alle andere evenementen ten spijt, zeker in deze tijd.


Ja maar "die kleine" evenementen zijn vaste klanten die steeds terugkeren , wat studio 100 doet is eenmalig. Neen aan sommige succesformules raakt men niet. In Mechelen schijnt men te vergeten dat deze kleine evenementen de nekkerhal hebben grootgemaakt.
Is dat wel zo ?? het zou ook zo maar kunnen zijn dat de Nekkerjhallen, kleine evenementen groter hebben gemaakt of bestaans recht hebben gegeven.....
Ik zeg niet dat het zo is, maar het kan zo maar zijn dat ze lage huurprijzen hebben om evenementen een kans te geven die in andere hallen door de huurprijzen niet eens aan de bak kunnen komen
Maar dat die lage huurprijzen nu de nekkerhallen gaat nekken, en is dit meer een nood sprong om na 2014 de "relatief" lagere huurprijs weer te kunnen verantwoorden
Wat ik bedoel te zeggen, niet afgeven op iets waar je nog geen 10 % van de feiten kent



Is dat zo ken jij dan de overige 90 % van de feiten ?
De lagere huurprijzen geven de kans aan iedere organisator om ook met zijn/haar evenementen naar het grotere publiek te gaan. Ik begrijp uw stelling niet zo goed ? Wat wil je nu eigenlijk bewijzen ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Jurgen

Als je de artikels over de Nekkerhallen leest dan zou je weten dat de Nekkerhallen in het begin een zorgenkindje voor de stad Mechelen was door de hoge bouwprijs, maar dat ze nu alleen met de Nekkerhallen nog winst maken.

Na 2014 moeten ze ook beslissen wat ze gaan doen met de Nekkerhallen, overlaten aan privé initiatief of in eigen beheer verder gaan. De Mechelse politici zien er wel iets in om er een Plopsa indoor van te maken, maar Studio 100 wil daarover niet te voorbarig zijn.

Ik denk dat de stad dus beslist heeft om de hallen een heel jaar te verhuren omdat ze op die manier echt zeker zijn van hun inkomsten en dat het gat dat ze gemaakt hebben in de beginjaren op deze manier mooi gevuld kan worden.
Wat er nadien gaat gebeuren is voorlopig dus nog koffiedik kijken.

Het zou wel een mooi gebaar zijn om alle gebruikers van de hallen een mailtje te sturen met mogelijke uitwijkmogelijkheden. Nu is het eerder van: "Hey, ons hal is verhuurt, zoek maar iets anders!".
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

martintje

Goed lezen argilla, ik zeg nergens dat ik het wel weet, het enige wat ik zeg dat wat mensen vinden niet altijd perse een feit is of de waarheid is
het kan zo maar zijn dat je gelijk hebt, maar net zoveel kans dat je ongelijk hebt, en een mening is wat anders dan een feit, dat was alles wat ik ermee wilde zeggen
Ik heb nergens gezegd dat het beleid van de Nekkerhal een feit is, ik trek de oogkleppen van sommige alleen wat wijder open   ;) :)
Mvg Marty

Peter

Eigenlijk is heel die diskussie nog wat voorbarig. Het enige dat zeker geweten is, is dat studio 100 de Nekkerhallen voor een jaar huurt. Wat er daarna gebeurt is koffiedik kijken. Volgens de ene bron zou Mechelen graag de piste van een Plopsaland willen volgen, een andere bron spreekt dat Studio 100 dit graag zou doen.
De enige aktie die voorlopig door MSM kan ondernomen worden is een goed rondkijken waar er zo'n ruimte eventueel voor een redelijke prijs te vinden is.
Dus laat ons rustig afwachten en de mensen van MSM het nodige laten doen.
Met vriendelijke groeten
Peter

DavidT

Ik denk dat Flanders Expo inderdaad wel een deftig alternatief is, vééél parking, goede verbinding openbaar vervoer - jah enneuh 't is maar kwartje rijden voor mij  ;D
Carpe Diem!