Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Modelspoor EXPO 2012 in Mechelen

Gestart door doomslu, 29 augustus 2012, 22:02:39 PM

doomslu

Belangrijk bericht

In de Nekkerhal zijn er een aantal verloren voorwerpen gevonden : leesbril, sleutels, geheugenkaart en agenda.
Wie de spullen perfect kan beschrijven lijkt ons de rechtmatige eigenaar...


Stuur een mailtje naar abo@modelspoormagazine.be
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

René

Citaat van: doomslu op 03 november 2012, 11:57:41 AM
Belangrijk bericht

In de Nekkerhal zijn er een aantal verloren voorwerpen gevonden : leesbril, sleutels, geheugenkaart en agenda.
Wie de spullen perfect kan beschrijven lijkt ons de rechtmatige eigenaar...


Stuur een mailtje naar abo@modelspoormagazine.be

Ik kan het niet helemaal goed lezen maar het gaat over verloren voorwerpen. Kan ik nu de leesbril op komen halen?   ;D  ;)
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Pol

Citaat van: Klaas Zondervan op 03 november 2012, 10:21:10 AM
Citaat van: Pol op 03 november 2012, 10:00:13 AM
Bij Eurospoor in Utrecht betaal je 3 euro per uur!
Ja, met een maximum van 12 euro per dag.
Overigens is dat niet iets van Eurospoor, het is de prijsstelling van de Jaarbeurs. En daar kan je ook heel goed met de trein komen.
Dat klopt, maar die 4 euro parking bij Modelspoor Expo is eveneens de prijsstelling van de Nekkerhal en niet van de organisatoren.
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Jurgen

Ik had ook de indruk dat het springkasteel op een bepaald moment vrij druk was waardoor ik het voor de kinderen toch gevaarlijk vond. Er zaten op een bepaald moment ook wat oudere kinderen op die toch wel serieuze "stunts" uithaalden en niet keken naar de kleinere kinderen rondom hen.

Werd er eigenlijk toezicht gehouden op dat springkasteel?
Naar volgende keer toe zou ik er een beperking tot 12 jaar op kleven, lijkt mij een aanvaardbare leeftijd.


De expo op zich vond ik geslaagd. De kleinere baantjes waren leuk en mooi. Enige nadeel is dat je soms zo ver af staat van de baantjes waardoor de details eigenlijk een beetje verloren gaan. Met een gewoon klein digitaal cameraatje kan je wel mooie foto's trekken, maar soms zou het handiger zijn als je wat dichter bij kan staan.
Al begrijp ik wel waarom je soms op een afstand gehouden wordt. Ik zou het ook niet fijn vinden moesten er beschadigingen toegebracht worden door grijpgrage handjes.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

Citaat van: Jurgen op 03 november 2012, 13:18:10 PM
<snip>
De expo op zich vond ik geslaagd. De kleinere baantjes waren leuk en mooi. Enige nadeel is dat je soms zo ver af staat van de baantjes waardoor de details eigenlijk een beetje verloren gaan. Met een gewoon klein digitaal cameraatje kan je wel mooie foto's trekken, maar soms zou het handiger zijn als je wat dichter bij kan staan.
Al begrijp ik wel waarom je soms op een afstand gehouden wordt. Ik zou het ook niet fijn vinden moesten er beschadigingen toegebracht worden door grijpgrage handjes.
En meestal zijn die handen eigendom van volwassen die hun cameraatje gewoon op de baan leggen  >:( >:(

Op een van mijn module heb ik telegraaf draad. Veel geluk dat ik die speciale DRAAD gebruikt heb  ;) anders waren mijn palen kapot  >:(


René

Binnenkort in dit theater!

http://www.youtube.com/watch?v=APMzdc7mLTA

Nog even geduld tot de grootste drukte bij James Bond weg is.  ;)
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Havoc

Goed overzicht van de opmerkingen Luc. Als ik het zo zie is er eigenlijk niet veel aan de hand en kan je gewoon voortdoen.

Dat springkasteel is een goed idee. Maar als er meer kinderen op het springkasteel zitten dan ergens anders op een modeltreinbeurs dan is er toch iets mis. Misschien zou de organisatie eens de kinderen die buitengaan enkele vraagjes kunnen stellen. Waarom is het springkasteel plezanter dan de treinen?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

Citaat van: dgrr57 op 03 november 2012, 13:30:42 PM
Citaat van: Jurgen op 03 november 2012, 13:18:10 PM
<snip>
De expo op zich vond ik geslaagd. De kleinere baantjes waren leuk en mooi. Enige nadeel is dat je soms zo ver af staat van de baantjes waardoor de details eigenlijk een beetje verloren gaan. Met een gewoon klein digitaal cameraatje kan je wel mooie foto's trekken, maar soms zou het handiger zijn als je wat dichter bij kan staan.
Al begrijp ik wel waarom je soms op een afstand gehouden wordt. Ik zou het ook niet fijn vinden moesten er beschadigingen toegebracht worden door grijpgrage handjes.
En meestal zijn die handen eigendom van volwassen die hun cameraatje gewoon op de baan leggen  >:( >:(

Op een van mijn module heb ik telegraaf draad. Veel geluk dat ik die speciale DRAAD gebruikt heb  ;) anders waren mijn palen kapot  >:(

Ik let er altijd op dat ik niets kan raken. Het draadje van mijn cameraatje hou ik altijd vast zodat het zeker nergens achter blijft haken. Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit mijn camera op de baan zou leggen. Ik zou het mezelf nooit vergeven moest ik iets stuk doen.
Maar ik kan me inbeelden dat sommigen gewoon hun ding doen, 't is toch niet van hen.  >:( :-\ Jammer, maar helaas.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Val-Rikard

Opgelet ! Problemen met NMBS stoomlocomotief type 93006 van Fleischmann.

Bij het Fleischmann model van de NMBS stoomlocomotief type 93006 met het nummer 403202 kunnen er problemen ontstaan.
De zwarte en de grijze draden naar de motor en rail kunnen foutief bevestigd zijn bij de productie!
De grijze draad is soms verbonden met het linkerspoor, de zwarte met de linkerzijde van de motor.
Hierdoor ontstaat er bij het inbouwen van een digitale decoder kortsluiting in de decoder.
Fleischmann bevestigde ons het probleem tijdens de Modelspoorexpo in Mechelen. Normaal gezien zou iedere officiële verkoper hiervan op de hoogte moeten zijn en de klant hierop moeten wijzen.
Mijn ervaring is dat dit niet het geval is en dat ik dus tot twee maal toe een decoder heb zien kortsluiten.
Van een vergoeding voor de geleden schade is er geen sprake. Alleen de fout gesoldeerde draden wilden ze herstellen, garantie op een nieuwe decoder was er niet.
Train Service Danckaert bracht voor mij de redding! Daar waar ik het gevoel had niet geholpen te worden met mijn zoektocht naar een oplossing hielp TSD mijn probleem
te verhelpen!!! Als je rekent op je machine en problemen ondervindt op een treinbeurs, weet je dit wel te appreciëren.


Metpetergaathetbeter

#339
winnaar wedstrijd Mechelen ? zo ja, proficiat, werkje waar je terecht trots op mag zijn ! Groeten Peter ;)

Val-Rikard


doomslu

Wat ik me eigenlijk afvroeg is of er iemand foto's heeft van de prijsuitreiking?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

Ik had er eentje, van jou en Guy VM terwijl hij de prijzen op de tafel aan het leggen was, maar die was niet zo goed gelukt, en heb maar op de DELETE knop gedrukt.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

Citaat van: conducteur op 03 november 2012, 22:23:19 PM
Ik had er eentje, van jou en Guy VM terwijl hij de prijzen op de tafel aan het leggen was, maar die was niet zo goed gelukt, en heb maar op de DELETE knop gedrukt.
Heb jij mij GEDELETE?  >:(   ;D ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

Gerard Tombroek stond toch, ongeveer naast mij foto's te nemen?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum