Modelspoor EXPO 2012 in Mechelen

Gestart door doomslu, 29 augustus 2012, 22:02:39 PM

doomslu

Bedankt. Ik heb het net kunnen beluisteren.
Onzen Evan is toch in alles goed hé.  ;)

En nu nog een extra vraagje aan de techneuten.
Wie kan dit fragmentje opslaan op de harde schijf en zo voor het nageslacht bewaren?

Idem, voor wat betreft het filmpje met Gerolf en Ruben...

We zouden in de volgende nieuwsbrief dan de links kunnen meegeven.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Koen

Dag Luc,

Dat van Gerof en Ruben heb ik opgeslagen. Ik zal het even bij de foto's in mijn dropbox plaatsen.
De uitzending van radio2 is niet zomaar te downloaden. Ik denk dat dit aangevraagd moet worden.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

just4fun

Citaat van: Koen op 01 november 2012, 13:04:22 PM
...
De uitzending van radio2 is niet zomaar te downloaden. Ik denk dat dit aangevraagd moet worden.
...
Als ik me niet vergis kan Evan (in dit geval de geïnterviewde) dit aanvragen.
Maar ik weet niet of dat zomaar gebruikt mag worden op niet VRT-sites, kwestie van rechten.
Paul

Jurgen

Citaat van: just4fun op 01 november 2012, 13:09:09 PM
Citaat van: Koen op 01 november 2012, 13:04:22 PM
...
De uitzending van radio2 is niet zomaar te downloaden. Ik denk dat dit aangevraagd moet worden.
...
Als ik me niet vergis kan Evan (in dit geval de geïnterviewde) dit aanvragen.
Maar ik weet niet of dat zomaar gebruikt mag worden op niet VRT-sites, kwestie van rechten.
Paul

Wat niet weet, niet deert zegt men dikwijls hé.  ;)

Je kan heel eenvoudig de stream opnemen met een programma als Wavepad. Daarna is het knippen en plakken en je hebt je fragmentje.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Citaat van: Koen op 01 november 2012, 13:04:22 PM
Dag Luc,

Dat van Gerof en Ruben heb ik opgeslagen. Ik zal het even bij de foto's in mijn dropbox plaatsen.
De uitzending van radio2 is niet zomaar te downloaden. Ik denk dat dit aangevraagd moet worden.

Mvg
Koen
Bedankt Koen!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Ik heb net het fragment van de Radio 2 stream opgenomen in MP3-formaat. Bestand is wel meer dan 8 GB groot, dus ik vrees dat dit moeilijk door te sturen zal zijn via mail. Iemand een idee?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Citaat van: Jurgen op 01 november 2012, 14:23:50 PM
Ik heb net het fragment van de Radio 2 stream opgenomen in MP3-formaat. Bestand is wel meer dan 8 GB groot, dus ik vrees dat dit moeilijk door te sturen zal zijn via mail. Iemand een idee?
8 Gb is enorm!  :o
Bestaan er geen programma's om dat te compresseren?
Ik ben er eigenlijk al enkele jaren 'uit'. Vroeger was ik meer met muziek en zo bezig.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *


Steven123

Als het 8gb groot is dan is het waarschijnlijk 'uncompressed' opgenomen (dus geen compressie - zonder kwaliteitsverlies).
in mp3 formaat zou ik denken dat het niet zo groot zou worden (het kan natuurlijk)...
In elk geval wel straf  :P
succes
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Havoc

Een mp3 van 8GB? Hoeveel uur is dat? Ik maak regelmatig opnamens van 1 uur in .wav 24bit en dat is maar net 1.2GB. Zippen gaat niet veel geven want mp3 is al een gecompromeerd formaat.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dieseltje

Je kan grote bestanden makkelijk doorsturen met gratis services zoals bv. yousendit of sendspace... Persoonlijk gebruik ik de laatste tijd vaak de laatste! (www..sendspace.com)

Jurgen

Euh, oeps! 't Is 8 Mb, mijn foutje.  :-[
Komt ervan hé, tegenwoordig wordt alles maar groter en groter. Dan ga je de dingen vanzelf ook wat groter maken dan ze zijn hé.  ;D


De kwaliteit van de stream was al maar zus en zo, dus de kwaliteit van het bestand is (naar mijn normen) ook maar vrij pover. Maar toch goed genoeg om ergens in een archief bij te houden.

Het bestandje kan je hier terugvinden. Ik heb het op Sendspace geplaatst, bedankt voor de tip.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

evan

Hey Bedankt Jurgen!  Best grappig...

Ik was aan het opbouwen toen Luc Verschueren me opbelde en kon ik holderdebolder naar buiten rennen om niet te veel achtergrondgeluiden te hebben.  Grappige ervaring 8)

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.