Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Modelspoor EXPO 2012 in Mechelen

Gestart door doomslu, 29 augustus 2012, 22:02:39 PM

mini

Langs deze weg wil ik ook de hele organisatie bedanken dat we mochten deelnemen aan zo een goed georganiseerde expo, we hebben ons allemaal 3 dagen heel goed geamuseerd. Ook de leuke reacties van de bezoekers verzachten  de zware, maar toch aangename, inspanningen van de laatste maanden. Groeten vanwege de Leuvense Spooreen vrienden.
Over niet perfecte dingen kan men gemakkelijker de negatieve dingen opnoemen dan de positieve er in te zien,     spijtig

evan

#271
De Expo was inderdaad een succes.  Het was duidelijk dat er veel energie was ingestoken door de organisatie.
Zowel van collega exposanten als publiek kwamen er veel positieve reacties. 
Het niveau, de diversiteit en tevens het aantal banen en standen is knap geregeld geweest.  Het lijkt me ook niet makkelijk, maar de krachten achter MSM hebben het gedaan!

Zelf heb ik niet veel tijd gehad om rond te gaan, maar als exposant voel ik mezelf en ook de collega's van PAJ meer dan voldaan.  Lauscha deed zijn ding, groot en klein hadden plezier en de Demonstratie landschapsbouw had veel bijval.  Het was soms wel moeilijk concentreren om er aan te werken :o

Kortom...  voor herhaling vatbaar.

Groeten

Evan

PS:  Het is leuk om forumgenoten te spreken en ook voor de eerste keer te ontmoeten.  Het deed me ook plezier te horen dat m'n persoonlijke bijdrages op dit forum gewaardeerd zijn.  We doen dus zeker zo voort ;)


 
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Super beurs !
Stands, banen, wedstrijd, catering: allemaal prima !
Proficiat aan de organisatoren !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

modelbaanHO

't was een fantastische expo. Proficiat aan de organisatoren.

Ik moet er wel aan toevoegen dat ik als deelnemer aan de minibaantjeswedstrijd amper de tijd heb genomen om zelf de tentoongestelde banen te gaan bekijken.
Zijn er nog bezoekers die foto's hebben genomen en deze met ons willen delen?

De verkoopstanden heb ik helemaal niet bezocht, maar dat is niet zo erg. Ik was toch niet onmiddellijk op zoek naar iets speciaals en verkoopsbeurzen worden genoeg georganiseerd.

Suggestie aan de organisatoren om een moment te organiseren voor de deelnemers, buiten de gewone bezoekuren om elkaars banen eens rustig te kunnen bekijken. Bijvoorbeeld op zaterdagavond een uurtje of 2 na sluitingstijd.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

vanmiegroet

Citaat van: modelbaanHO op 29 oktober 2012, 20:26:33 PM
....
Ik moet er wel aan toevoegen dat ik als deelnemer aan de minibaantjeswedstrijd amper de tijd heb genomen om zelf de tentoongestelde banen te gaan bekijken.
Zijn er nog bezoekers die foto's hebben genomen en deze met ons willen delen?
......
Suggestie aan de organisatoren om een moment te organiseren voor de deelnemers, buiten de gewone bezoekuren om elkaars banen eens rustig te kunnen bekijken. Bijvoorbeeld op zaterdagavond een uurtje of 2 na sluitingstijd.

Bij de minibaantjeswedstrijd heb ik ook hetzelfde probleem gehad. Zaterdag heb ik zoveel mogelijk er aan gestaan en zondag heb er een licht gekneusde voet aan overgehouden.
Die 2 uur extra is eigenlijk nog niet zo slecht
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Cozzy

Afgelopen zondag een erg fijne tijd beleefd op de Expo!

Hele knappe staaltjes modelbouw in allerhande schalen bewonderd, baantjes van hier op 't forum live kunnen 'bestuderen', voor 't eerst forumleden ontmoet en leuke dingetjes aangeschaft... kortom een bijzonder geslaagde dag.
Voor zover ik kon merken was ik lang niet de enige die ervan genoten heeft.

Een bedankje en schouderklopje voor de organisatie en al de vrijwilligers is hier minstens op z'n plaats... Dirk heeft ongetwijfeld meegekeken en zag dat het goed was.

Groeten!
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

doomslu

Citaat van: Cozzy op 29 oktober 2012, 20:34:39 PM
... Dirk heeft ongetwijfeld meegekeken en zag dat het goed was.

Die vind ik mooi!  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

kurt10002

Ik heb er ook 2 dagen als standhouder aanwezig geweest en de beurs was echt goed georganiseerd. Echt goed gedaan aan iedereen die mee hielp er aan.

@metpetergaathetbeter dat we zo rondom rond afgesloten met de lifesteam baan was ook een beetje voor de veiligheid want anders loopt iedereen zomaar over die grondsporen en je moet weten zo een 5 duim lok stop je niet op 50cm.

Groeten
Kurt
Mag het ook iets groter zijn ?

Lid van MSC De Pijl
http://www.de-pijl.be/

knibbelknabbel

Het was inderdaad een geslaagde expo. Ik heb me van 11u tot 15u goed geamuseerd!

Ik ben vooral blijven stilstaan bij het depot met de dubbele draaischijf (mijn favoriet heeft blijkbaar gewonnen! :) ), station Bilzen, Tongeren, en Kerkeveld.

Ik blijf het wel spijtig vinden dat er weinig Belgisch te zien was, maarja, die discusie is al gevoerd :D

De Nederlandse baan heeft mij ook wel gecharmeerd, omwille van de afwerkingsgraad, maar vooral door de werkende armseinen!

De Duitse baan heeft met het sneeuwlandschap waarachtig al een kerstsfeer in mij losgeborreld :)

Ik heb ook een koopje kunnen doen, 2 VTG ertswagens van B-models 8)

Wie weet, als mijn baan af is, doe ik misschien mee. ::) (als ze me vragen ??? )

Ernst Jorissen

Hallo Allemaal.

Het is al heel veel keren gezegd.
En ook ik ben het volkomen met mijn voorgangers eens.
Het is een voortreffelijke organisatie die dit hebben georganiseerd.
Ook veel leden van het Forum mogen leren kennen.
het was in een woord SUPER.
Ik hoor het wel.

Met Vriendelijke Groeten:
                           Ernst Jorissen..........................................................

Ernst Jorissen
Spoor 1 MBSNederland

dirkkerckhofs

Ik kan me aansluiten bij de meeste reacties, zowel de positieve als de mindere.

Het niveau van wat je er te zien krijgt gaat keer op keer omhoog en de organisatie is heel goed. De verscheidenheid in thema's en schalen wordt ook elk jaar groter. Spijtig inderdaad van de slechte verlichting van de hal. De forummeeting op zaterdag was heel geslaagd en volgens mij was er zelfs meer dan 15 man.
Alleen bij de minibaantjeswedstrijd had ik een dubbel gevoel. Er was voor mij geen echte uitschieter, al kan ik me volledig in de uitslag van de wedstrijd vinden. Maar misschien omdat het algemeen niveau zo hoog ligt, dat het moeilijker wordt om er nog echt uit te springen. In elk geval, ik zal nog veel moeten oefenen om aan dat niveau te geraken.

Dirk

René

Hwet was weer een goed georganiseerde en gezellige expo. De verzorging was prima en dit keer was het niet lang wachten bij de fourage. Alle lof voor de heren (en dames?) van de organisatie en de ondersteunende medewerkers.
Leuk om een aantal bekenden weer eens te spreken en te zien en ook leuk om nieuwe gezichten te leren kennen.









René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Alex

Ook ik heb me enorm vermaakt. De rit vanuit het Noorden van Nederland was het dan ook dubbel en dwars waard! Leuk kennis te maken met de personen achter het forum en achter de nicknames!

Ik vond het een hoog niveau hebben, zowel de banen als de organisatie. Genoeg inspiratie opgedaan om wellicht zelf eens aan de slag te gaan. Ook de handel vind ik altijd leuk. Je komt er altijd weer leuke zaken tegen die je in Nederland vaak niet ziet.

Chapeau voor de organisatie! Over twee jaar kom ik zeker weer.

Groeten Alex

C.B.

Zondag geweest en de beurs was goed meegevallen.
Veel leuke bla bla met collega's en enkele handelaars , en ook vele mooie baantjes gezien.
Voor mij was Gremberg lokdepot in schaal N (het is ook omdat ik daar nogal geregeld kom ... ;D) en de 2 Zwitserse smalspoorbaantjes eveneens zeer goed geslaagd.

Groetjes.
Claudio.

Durango

Ik ben er het hele weekend geweest bij team mitropa om het bouwen in hout te laten zien. Zondagmorgen even de tijd gehad om over de expo te gaan. Alles was tiptop in orde. bedankt voor de organisatie. Leuk om bekende en nieuwe gezichten te zien.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )