Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Modelspoor EXPO 2012 in Mechelen

Gestart door doomslu, 29 augustus 2012, 22:02:39 PM

Kees-Jan

Via deze willen koos en ik een ieder die de show mogelijk heeft gemaakt bedanken!

Twee dagen genoten van de goede sfeer en de gastvrijheid.

mvg,

Kees-Jan

Veel spoor 1? Maar zeker: Ik wil de grootste hebben. Ik wil de grootste hebben. Ik wil altijd de grootste hebben  8)

Michiel

Jammer genoeg was ik niet in de gelegenheid om naar de expo te komen. Maar met het zien van de foto's valt me het hoge niveau op van detail en afwerking. Niet alleen de expobanen, maar ook de minibaantjes blijken werkelijk juweeltjes te zijn. Indrukwekkend.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Thommy

gisteren geweest...
erg mooie banen gezien, idd afwerkingsgraad ligt hoog en wordt jaar na jaar ook hoger.

chapeau
Greetz

Thommy

Peter

CiteerJammer genoeg was ik niet in de gelegenheid om naar de expo te komen

Idem dito :( :( :(
Maar het was echt niet mogelijk. Jaloers,.....neen maar wel verdomd spijtig want buyiten de prachtige dingen die op de beurs telkens weer te zien zijn, mis je de babbel met andere modelspoorders
Met vriendelijke groeten
Peter

Doornroosje

Gezien het echte spoorverkeer wat roet in het eten kwam gooien (twee seinvoorbijrijdingen en bovenleidingsproblemenin haven van Antwerpen), heb ik mijn bezoek moeten inkorten op zaterdag van een hele dag naar een korte namiddag. Met vrouw en kindjes erbij kan je niet echt rondgaan zoals je zelf wil, maar toch, iedereen was zeker tevreden.

En nu begint dat toch wel te knagen om volgende keer zelf een minibaantje te maken... zelfs de vrouw was enthousiast van het idee. Veel bekenden gezien ook van zowel grootspoor als kleinspoor. Van madam mocht ik geen rijdend materiaal meer aankopen, het werd dus maar wat wissels en spoortjes!

Ben ik nu de enige, of was het 'buffet' maar wat mager in keuze?

Jurgen

Ik ben gisteren geweest en ben met barstende koppijn weer naar huis gekomen. 's Avonds volledig bevroren mijn bed ingekropen. Brr, om snel te vergeten!

Maar de expo zelf was wel goed. Genoeg ruimte ook tussen de stands waardoor het toch nooit drummen was om door te geraken.

Waar ik wel lastig om ben is die aanbieding van de reeks 23 bij Olaerts. € 139,00 voor een set van 2 locs, ik heb er bij dezelfde winkel € 429,00 voor betaald ofwel meer dan 3 keer de beursprijs! Zucht, diep inademen en doorgaan dan maar zeker?

Bij De Pijl heb ik uiteindelijk nog 3 I6'en gekocht, 1 I6A en 2 I6Bc's. Niet de goedkoopste prijs, maar volgens wat ik op Ebay zie wel een normale prijs tegenwoordig, ik klaag dus niet.

Wat de minibaantjes wedstrijd betreft, mijn favoriet was La Gare de Robbes, gewoon omwille van de originele presentatie. Ik vind de tweede plaats dus verdiend!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

jossebe2000

Hello
zeer mooie editie, dank aan allen

mivc057

Eerste maal in clubverband met een baan aan de expo deelgenomen.
Heel leuke ervaring, voor herhaling vatbaar.
Welgemeende proficiat aan de organisatoren en deelnemers

just4fun

Zondag zijn we ook geweest, m'n jongste spruit en ik.
Ik vond het een fijne beurs met de nodige verkoopsstanden en mooie banen.
Ook m'n zoon vond het 'de beste beurs ooit'.

Ik vind de ruime gangen erg aangenaam, dat geeft een aangenaam gevoel van ruimte, ondanks het vele volk.

Ook de catering was erg vlot, dikke pluim! Ik weet uit ervaring hoe hectisch het voor zo'n team wel kan zijn.

Door de nodige verkoopsstanden zijn we snel doorgewandeld, we waren niet direct naar iets op zoek.
Ook de standen van de aanwezige merken hebben we doorwandeld, niet 'op zoek' naar iets specifieks.

Maar de banen hebben veel aandacht gekregen, van de minibaantjes (die van de wedstrijd en andere) tot de grote à la 'Oostende'.
Naar het baantje van Gerolf is m'n zoon geregeld terug gaan kijken. Met z'n neus bijna tegen de 'hoogspanningslijnen' zijn vele details opgenomen, dat hoorde ik aan z'n uitleg achteraf: een echte poppenkast, beweging hier, beweging daar, de werkende railway, ... Heel lange tijd heeft hij voor het baantje gestaan. Hij wilde op z'n stemkaart minibaantje 4 (AltëdPraejs dus) op 1, 2 en 3 invullen!

De forummeeting heb ik gescipt. M'n zoon had dat vast niks gevonden en d'r was zoveel te zien dat het allang na 14u was, toen ik d'r zelfs nog maar aan dacht.

De timing van dit jaar was wel erg goed, zo vlak voor de (Belgische) herfstvakantie. Bij thuiskomst heeft m'n zoon onmiddellijk z'n trein uit de doos gepakt en onze living omgetoverd in een overheerlijke ovalen tapijtbaan. Het huisje, gemaakt op de expo (dank aan sponsors en club MOBOV!) heeft daar z'n plek gekregen, tussen tafelpoot en kast ;-).

Misschien toch een minpuntje. Na al die jaren is er nog geen deftige geluidsinstallatie aanwezig die er voor kan zorgen dat de prijsuitreiking van enerzijds de prijs 'Dirk Melkebeek', anderzijds de minibaantjeswedstrijd voor iedereen, zonder probleem heel goed te verstaan is. 't Was te verstaan, maar dit met de nodige moeite. Organistatoren, hierbij een tip: stuur me een mailtje, geluidsversterking staat in m'n berging te wachten op gebruik en als ik op de expo ben, ben ik de installatie niet ergens anders aan 't gebruiken, dus: mail me als jullie wensen er gebruik van te maken.

In ieder geval, 't was een fijne zondag, dank aan allen die daar aan hebben meegewerkt!

Paul

Ronald

Citaat van: Kees-Jan op 28 oktober 2012, 23:31:10 PM
Via deze willen koos en ik een ieder die de show mogelijk heeft gemaakt bedanken!

Twee dagen genoten van de goede sfeer en de gastvrijheid.

mvg,

Ik sluit mij daar bij aan. Geweldige leuke expo, fijn en net publiek, prima verzorging, kortom geslaagd voor mij en alle andere Team Mitropa leden die in onze stand aanwezig waren!

Citaat van: Doornroosje op 29 oktober 2012, 10:28:36 AM

Ben ik nu de enige, of was het 'buffet' maar wat mager in keuze?

Als je het avondbuffet bedoeld; volgens mij was er meer dan genoeg keuze.... 6 bakken met verschillende vleessoorten noem ik niet echt magertjes..... ;) Ook de rest was prima en genoeg.

Gewoon lekker, veel en genoeg en tegen normale prijzen. Wat dat betreft kunnen andere expo organisatoren daar nog iets van leren! :) ;)

modelspoorder

was ook van plan te komen maar ziekte gooide roet in het eten  >:( :'( dus ik moet het met de fotoo,s doen...



eric
mitropamannetje

Martin Welberg

Zeer geslaagd ! Als er een uitnodiging zou komen voor een volgende editie hoef ik er in ieder geval niet lang over na te denken..voor de rest sluit ik me ook aan bij de eerder door Kees-Jan geposte. Organisatie bedankt voor alles!

janjozef

Ben er de twee dagen geweest en moet echt zeggen dat de expo volwassen geworden is. Zeker wat betreft de banen waren er mooie stukken bij. Het verkoopsgedeelte was veel te groot, ik ben er namelijk teveel geld in kwijtgespeeld  ;D. Wat me bij de minibaantjes opviel was dat er enkele knappe stukken waren zoals dat van Eric, maar dat er ook waren die op zaterdag niet klaar waren en op zondag wel gestrooid. andere waren dan de ganse tentoonstelling niet af, zelfs niet half af. maar de meerderheid waren zeker en vast af gelukkig. Over de uitslag kan je discussieren maar voor het grootste deel kan ik mij volledig akkoord verklaren.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Paulogic

Oef na 2 lange dagen met vele nachtelijke werkuren vorige week, even terug op mijn positieven.

En dit... om over de beurs enkel in positieven te kunnen spreken.

Dank u MSM-ers voor jullie geslaagde opzet met een mega-beurs gevoel. Spijtig dat het maar om de 2 jaar is... ik wil nu al terug vertrekken  8)
mvg,
Paul(ogic)

arkema

Ik heb de zaterdag en de zondag in de stand van Team Mitropa zitten demonstreren hoe ik de Rhenense brug heb gebouwd en hoe ik bezig ben de tweede overspanning van de brug te bouwen. Ik heb veel, heel veel vooral positieve reacties op mijn werk gekregen, publiek, dank daarvoor!

Daarnaast; niks is mogelijk zonder een goede organisatie van deze beurs en dan kan ik enkel mijn voorgangers bijvallen; Kees-Jan en Ronald hebben dit prima verwoord. Wat er nog te wensen was zijn luxe-verlangens.

Groeten en tot weerziens, Gert Arkema