Modelspoor EXPO 2012 in Mechelen

Gestart door doomslu, 29 augustus 2012, 22:02:39 PM

T03

Wow, leuke happening, nog een keer geslaagd. Chapeau voor Antwerpen Dam van Eric en de kermis van Gerolf, klein en fijn. Oostende station belooft ook wat te worden. Flintfield, altijd leuk om nog is te zien. 8)
Wat mij betreft geslaagd salon, één enkele bemerking...Is het een idee of neemt het beursgedeelte stillaan de overhand ?
Als dat om financiele redenen niet anders kan, ja ok dan moet dat maar.
Alles bij al de moeite waard.

SpGr ;)
Marc
"I have a train riding in my brain"

Gert1

Kan iemand die vandaag aanwezig was de uitslag van de diorama-wedstrijd hier neerzetten?

mvg,
Gert

dieseltje

Citaat van: Gert1 op 28 oktober 2012, 18:25:57 PM
Kan iemand die vandaag aanwezig was de uitslag van de diorama-wedstrijd hier neerzetten?

mvg,
Gert

De eerste plaatsen :
1. Val ricard
2. La gare de robbes
3. Remise en scène II. Antwerpen Dam
4. Altijd praijes....

... Volledige uitslag zal iemand anders weldra wel posten...

Gert1

Geweldig! Mijn favoriet heeft gewonnen!

mvg
Gert

dieseltje

Citaat van: Gert1 op 28 oktober 2012, 19:41:04 PM
Geweldig! Mijn favoriet heeft gewonnen!

mvg
Gert

.. De vakjury en de bezoekers bleken het helemaal eens te zijn....

Metpetergaathetbeter

#230
Jammer dat sommigen de meet en greet misten, ik schat (zonder echt te tellen) een 15 (of meer) aanwezig waren zaterdag, zondag was eigenlijk een afknapper met een zes of zevental mensen en dat waren eigenlijk nagenoeg allen die wij ook  gisteren zagen !

Inderdaad leuk de persoon die achter de computer op het forum zit te tokkelen eens te mogen ontmoeten, zag er ook een aantal die ook lid waren die ofwel geen trek hadden, gewoon vergeten of er in een stand of zelfs workshop(of demonstratie van opbouw van een modelbaan) bezig waren !

Verder met Jean (SteamN) gepraat over de herkenning van leden en het dragen van de badge(die ik helaas ook vergeten te dragen was en die in de wagen lag op zondag en het idee dat ik in het verleden lanceerde met de polo's of t-shirts (met eventuele naam), misschien nog op deze manier een beetje ruchtbaarheid voor mijn idee ?

Talrijke mooie baantjes, eigenlijk de moeite om het elk jaar opnieuw te doen !

Misschien is het ook het moment om eens af te spreken of de wedstrijdbanen dezelfde opmetingen mogen behouden om degenen die reeds begonnen waren en die in het zicht van de eindstreep afhaakten, degenen die opnieuw moeten beginnen en degenen die voor de eerste maal meedoen om reeds aanvang te nemen om zo misschien nog meer meesterwerkjes te mogen laten zien !

Groeten Peter ;)

Alain

Vond het goed georganiseerd, voldoende tijd gehad om de banen te bekijken.
Prachtige dingen gezien, mensen van het forum ontmoet, een paar koopjes kunnen doen, kortom heel geslaagd.
We keerden tevreden terug naar het westen. 8)

Havoc

Moet zeggen dat ik de evolutie van de beurs enorm positief vind. Er is nu een mooie afstemming tussen commercieel, tweedehands, fabrikanten en banen. Als nu nog de handelaars eens begrijpen dat er meer dan h0 bestaat dan kan het enkel beter worden.

De banen vielen allemaal mee, enkel stonden sommige zo hoog dat ik niet eens de moeite gedaan heb om te stoppen. Enkel miste ik zo wat banen waar er een trein in een landschap was (en waar het landschap groter dan de trein was). Enige die er daar wat van bracht was de Ardennen met het everzwijn.

De forumbaan was wat een tegenvaller vond ik, die is al beter geweest. De module Bimmelbaan zou in N echt lollig zijn. De minibaantjes waren dan weer een stuk meer baan ipv diorama. Paar leuke dingen tussen. Ook fijn om enkele zaken eens in het echt te zien. Gerolf zijn kermis is knap op foto, in het echt is het is het nog beter.

Wat me het meest opviel is dat het tegenwoordig allemaal zo groot mogelijke schalen zijn. Nog nooit zoveel spoor 1 op een beurs gezien. N is echter van de aardbol verdwenen denk ik. Na het Z hoekje vorige keer had ik nog een grotere verzameling Z verwacht. Wat er was mocht er zeker zijn maar toch wat op mijn honger blijven zitten.

Enige spijtige zaak is de verlichting. Op enkele plaatsen was het echt te donker.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

JC2180

Dag Peter,

Een meet and greet is natuurlijk fijn, maar hoeveel mensen zijn daarvan precies op de hoogte??
Door tijdsgebrek bezoek ikzelf het forum nog maar sporadisch, ik heb vooraf uit nieuwsgierigheid nog even gecontroleerd maar voor deze beurs geen speciale aankondigingen voor een bijeenkomst gezien...
Natuurlijk zal het wel ergens in draadjes vermeld staan maar dan wel voor de trouwe volgers, beetje zonde als er op meer zielen wordt gerekend ;-)

Misschien bestaat er een methode / soort reclame banner op het forum enkel voor belangrijke oproepen of nieuwtjes...
Gr
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

Metpetergaathetbeter

Wij maken er een ere-zaak van volgende keer(helaas), werd hier enkele malen naar verwezen maar viel misschien niet op tss de vele postings !
Groeten Peter ;)

Misschien moeten we in de MSM en de site van MSM magazine een ruimte voorzien om iets achter te laten voor iedereen (niet alleen voor forumleden)?

vanmiegroet

Ik ben terug van de expo.

Soms merkte ik dalmomenten aan mijn minibaantje op en toen ik achter mij keer zag ik dat een zeker G(erolf)
al het volk had staan.

Het was een mooie ervaring en ik ben content met mijn plaats.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Metpetergaathetbeter

Misschien de meet en greet vermelden bovenaan en dan liefst heel opzichtig (grotere letters?flikkerend ?andere opvallende kleur ?

Groeten Peter ;)

Kris

Hallo,
Minibaantjes , nr 1 volledig mee eens , wat een prachtig idee , het is fictief en had zo kunnen bestaan
Prachtig

Kris

Gerolf

#238
Ik ben ook intussen terug, en al wat bekomen. Voor mij was deze expo prima: veel banen en baantjes, zeker niet teveel "beurs".
Mijn foto's staan intussen op http://meb.gerolf.be/home/expo/nmech.htm

De forummeeting was vandaag inderdaad erg pover. We hadden het misschien beter in een specifiek draadje aangekondigd.

Wat de uitslag van de minibaantjes betreft: Voor de expo hoopte ik op een top 3, maar er waren nogal wat andere mooie baantjes
De nr1 is zeker terecht gewonnen: heel origineel, grappig zelfs, maar vooral erg mooi uitgevoerd.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

railtravelmanager

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 28 oktober 2012, 19:52:29 PM
Jammer dat sommigen de meet en greet misten, ik schat (zonder echt te tellen) een 15 (of meer) aanwezig waren zaterdag, zondag was eigenlijk een afknapper met een zes of zevental mensen en dat waren eigenlijk nagenoeg allen die wij ook  gisteren zagen !

Inderdaad leuk de persoon die achter de computer op het forum zit te tokkelen eens te mogen ontmoeten, zag er ook een aantal die ook lid waren die ofwel geen trek hadden, gewoon vergeten of er in een stand of zelfs workshop(of demonstratie van opbouw van een modelbaan) bezig waren !

Verder met Jean (SteamN) gepraat over de herkenning van leden en het dragen van de batch (die ik helaas ook vergeten te dragen was en die in de wagen lag op zondag en het idee dat ik in het verleden lanceerde met de polo's of t-shirts (met eventuele naam), misschien nog op deze manier een beetje ruchtbaarheid voor mijn idee ?

Talrijke  :mooie baantjes, eigenlijk de moeite om het elk jaar opnieuw te doen !

Misschien is het ook het moment om eens af te spreken of de wedstrijdbanen dezelfde opmetingen mogen behouden om degenen die reeds begonnen waren en die in het zicht van de eindstreep afhaakten, degenen die opnieuw moeten beginnen en degenen die voor de eerste maal meedoen om reeds aanvang te nemen om zo misschien nog meer meesterwerkjes te mogen laten zien !

Groeten Peter ;)
batch wordt dat niet als badge geschreven ? :)
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !