Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Modelspoor EXPO 2012 in Mechelen

Gestart door doomslu, 29 augustus 2012, 22:02:39 PM

Pol

't Was weer de moeite. Hieronder een paar van m'n favorieten voor de mensen die het dit jaar moeten missen of die al willen zien of het de moeite is om morgen nog te gaan ...

De baan van "Modelisme Ferroviaire Dunkerquois"


Depot Valrikard



The Cornmill




Flintfield





Orestone Quay







Thanasse




De baan van de Leuvense Spoorvrienden




La Baraque





Mijn absolute favoriet van dit jaar (bij de minibaantjes): la Gare des Robbes. Vooral de presentatie in een oud kastmeubel was zéér origineel! (Ik wil hierbij natuurlijk niemand beïnvloeden hé! Ieder zijn goesting!)









Cherbourg sur Mer



La Cour Bertain





Re.Mise en Scène





Esperon D'Or






Kortom; 't was weer de moeite!

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Mattias

#196
Wij zitten nu nog in de trein, op weg naar huis.
Bij het oprijden had mijn trein 10 minuten vertraging uit poperinge naar brussel zuid, daar de benelux genomen, die ijna 3-kwartier vertraging had. Dan met directe aansluiting in mechelen bus 31 van Nostalbus genomen. Prachtexemplaar!!

Nuja, eens aangekomen was het heel druk, volk bleef maar toestromen..
Een eerste toertje van de handelaars gedaan. Daarna een tweede, om tegen het einde van de avond te eindigen met een 5e toer van alle handelaars...  ::)

Veel bekenden tegengekomen. Dit zowel van ten tijde ik nog op school zat, alsook van het werk en van het internet... Er was een goeie sfeer. Dat was best wel nodig, want het was bij het begin van de ochtend ferm koud in de zaal (persoonlijk toch).

Tussendoor de minibaantjes en de grotere modelbanen bezocht. Er zaten echt wel heel mooie exemplaren tussen!

Tijdens sommige momenten bij de modelbaan van de club gestaan, al was dat niet echt de bedoeling, want er was volk genoeg aanwezig...

Op sommige momenten waren er enkele spanningspieken te voelen op het stroomnet. (Boven de 240 en soms 250V) waardoor bij ons de overspanningsbeveiliging tussenkwam...

Normaal gezien zou ik morgen thuis blijven, maar we hebben ons laten overtuigen door het geheel en de club, om morgen een 2e dagje te gaan. Dan niet als toerist, maar als medewerker bij onze Rueun!  :)

Zoals steeds geniet ik van deze expo en ben ik zeker en vast paraat binnen 2 jaar! :)

Dikke pluim aan MSM
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Kautenbach

..wow, toch maa geen foto's meer plaatsen :( dan zie ik niet wat ik mis, hoog niveau zeg, mooie banen, dubbelniveau draaischijf, apart, wel erg mooi

Pol

Citaat van: Kautenbach op 27 oktober 2012, 20:15:45 PM
..wow, toch maa geen foto's meer plaatsen :( dan zie ik niet wat ik mis, hoog niveau zeg, mooie banen, dubbelniveau draaischijf, apart, wel erg mooi

Sorry ... 'k Zal het nooit meer doen!  ;D
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Steven123

Inderdaad erg mooie banen en materieel gezien, zeker de moeite om te gaan kijken ;)
Helaas was m'n fototoestel zo goed als leeg dus ik heb eigenlijk geen foto's meer kunnen maken van de banen. 
Maar hierboven heb je zeker een erg mooi overzicht  8).



Citaat van: Kautenbach op 27 oktober 2012, 16:35:25 PM
en Gerolf, hoe lang was de rij?

Op een rustige moment zag het er zo uit,
je kon er op de drukke momenten in elk geval moeilijk passeren :D

Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Gerolf

#200
Ik ben ook terug na de eerste dag Mechelen  :)
't Was er goed, het was er druk, maar ik heb nog bijna niets van de rest van de expo gezien. Morgen probeer ik daar iets aan te doen
Ik heb nog maar enkele foto's genomen, en dan nog alleen van wat publiek voor mijn baantje  :-[

Hoe druk het was voor "Altëdpraejs"? Pol Steven heeft al een foto getoond. Ik denk gemiddeld 10 toeschouwers  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

cyberbeast

Ik ben vandaag ook geweest.
Er was een boel te zien, vooral bij de handelaars was er hier en daar wel een deal te doen.
Proficiat aan de organisatie. Ik heb ook de indruk dat er een hoop meer volk was dan 2 jaar geleden?

Als ik toch twee minpuntjes mag geven:
- De zaal zelf was donker. Beetje jammer, maakte het een beetje moeilijk om goed rond te kijken.
- De expo mistte toch die ene grote, impressionante baan vond ik. Maar er was meer dan voldoende te zien hoor.
 

Alain

Al die prachtige foto's, zal maar niet meer op het forum komen vandaag.  ;)
Ga morgen pas kijken.

Pol

Citaat van: Gerolf op 27 oktober 2012, 20:44:46 PM
Hoe druk het was voor "Altëdpraejs"? Pol heeft al een foto getoond. Ik denk gemiddeld 10 toeschouwers  8)

IK had helemaal nog geen foto ervan getoond hoor!  ;) Niet omdat ik je werkstuk niet knap vond ... integendeel, maar op het moment dat ik passeerde stonden die "10 toeschouwers" allemaal in m'n weg. Vandaar dat ik maar een paar rampzalige foto's heb kunnen nemen.
Om het goed te maken:




En de "meester" zag dat het goed was ...


Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Metpetergaathetbeter

#204
Ook vandaag geweest morgen nog eens, een aantal forum-leden LIVE gezien, moet zeggen valt nog al mee  :P ;) , leuke babbel, leuke beurs, als je tweemaal gaat tweemaal zoveel tijd om gekenden, forumleden van de verschillende fora te ontmoeten.
Al enkele mensen gezien die ik volgende week opnieuw ontmoet op de gastendag Nederland 3rail forum  bij de ModelSpoorGroep 's Hertogenbosch.

Mechelen is beslist de moeite, en het mag gezegd organisatorisch is alles 100% in orde !

Bedankt aan de mensen van Modelspoor  en misschien vanaf volgend jaar elk jaar ? Trouwens onze Nederlandse vrienden waren bijzonder opgetogen en bijzonder in hun nopjes en velen zegden het met niet zoveel woorden dat het zelfs veel leuker en interessanter was dan op  Nederlandse beurzen ! Voor éénmaal kunnen wij onze buren niet beschuldigen van chauvinisme !

Toch leuk te horen dat onze buren hier ook graag vertoeven in dit oud stukje Belgie dat ooit nog tot het hunne werd gerekend !

Groeten Peter ;)





Gerolf

Je had gelijk, Pol, die foto was van Steven. Ik was waarschijnlijk nog onder de indruk door jouw reeks eerder in dit draadje  :D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

br212

Ik heb weer eens wat gemist zo te zien... heel mooi, heel, heel mooi!! Complimenten aan de organisatie en de bouwers.

stefan

Er waren inderdaad veel mooie baantjes te zien. Heb wel 5 keer alle handelaars afgelopen maar moet zeggen koopjes waren er niet echt, op ebay kun je percies nog meer koopjes doen. Maar dat is natuurlijk niet de hoofdreden om te gaan de rollercoaster van Gerolf was zeer indrukwekkend, hier mag je zeker trots op zijn  ;)

Metpetergaathetbeter

bij Olaerts set van Marklin met 2  23's  aan 179 euro dacht ik als dit geen koopje is dan weet ik het ook niet !
Groeten Peter ;)

railman56

ik kan het niet laten om ook nog enkele foto's te posten


de grootmeester: de tol van de roem


overzichtje van de nekkerhal, met dank aan de organisatie voor het maken van deze foto


toekomstige treinbestuurder of modelbouwer?

weerom een leuke dag op de expo, heel veel gezien en toch niets gekocht
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn