Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Modelspoor EXPO 2012 in Mechelen

Gestart door doomslu, 29 augustus 2012, 22:02:39 PM

doomslu

Citaat van: ToThePoint op 17 oktober 2012, 07:56:33 AM
Citaat van: cyberbeast op 16 oktober 2012, 20:31:01 PM
Citaat van: jakke op 16 oktober 2012, 16:11:53 PM
Als men het bericht leest op de site van LS kan het nog lang duren voor de firma nog eens op te merken is op een beurs .

http://www.lsmodels.com/Pages/General_N/Home_N.htm

Spijtig , maar de voorzichtigheid is de moeder enz .

Jammer, LS is voor mij een van de hoofdredenen om de expo te bezoeken. Ik voelde meteen dat dit slecht ging aflopen voor Classix. Dien baas van LS ziet er mij toch geen gewone uit. Om zoals men hier zegt: "Het is beter je vriend dan je vijand".

Anyways, ik verlang al behoorlijk naar volgende week zondag.

En gelijk heeft hij !
Gene flauwekul, wie doet dat nu op een beurs ?
" Ikke heb het ALLEENRECHT en menneer van de police zal u eens in 't gevang steken." Ja jong geeft em ne pamper en ne lollie. En tot overmaat van ramp is het niet veel waard zijn exclusief model. Vele handelaars zijn er mee blijven zitten en/of hebben het verkocht aan dumpingprijzen.
Erg neutraal is deze reactie niet.
Ken je het ganse verhaal? Ik ga me niet uitspreken, maar waarom zou Classix ongelijk hebben?
En de opmerking "En tot overmaat van ramp is het niet veel waard zijn exclusief model" vind ik nogal overdreven...  :(
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

dit forum is een plaats waar je je mening mag uiten, iedereen hoeft het daarmee niets eens te zijn, misschien een beetje overdreven maar je kunt ook niet ontkennen dat er een heleboel zaken waar je diende op te letten of eventueel te veranderen,of mis waren, daarentegen ben ik een eigenaar van M6'en van LS en die hadden die onvolmaaktheden en ongemakken niet. ???

Als ik in de toekomst zal kunnen kiezen dan weet ik het wel !

Groeten Peter ;)

PS de reactie waarover sprake was van de handelaren heb ik bij meer dan één zaak ook gehoord ! :-\

dieselfreak

MC

conducteur

#93
Citaat van: doomslu op 17 oktober 2012, 14:19:27 PM
Citaat van: ToThePoint op 17 oktober 2012, 07:56:33 AM
Citaat van: cyberbeast op 16 oktober 2012, 20:31:01 PM
Citaat van: jakke op 16 oktober 2012, 16:11:53 PM
Als men het bericht leest op de site van LS kan het nog lang duren voor de firma nog eens op te merken is op een beurs .

http://www.lsmodels.com/Pages/General_N/Home_N.htm

Spijtig , maar de voorzichtigheid is de moeder enz .

Jammer, LS is voor mij een van de hoofdredenen om de expo te bezoeken. Ik voelde meteen dat dit slecht ging aflopen voor Classix. Dien baas van LS ziet er mij toch geen gewone uit. Om zoals men hier zegt: "Het is beter je vriend dan je vijand".

Anyways, ik verlang al behoorlijk naar volgende week zondag.

En gelijk heeft hij !
Gene flauwekul, wie doet dat nu op een beurs ?
" Ikke heb het ALLEENRECHT en menneer van de police zal u eens in 't gevang steken." Ja jong geeft em ne pamper en ne lollie. En tot overmaat van ramp is het niet veel waard zijn exclusief model. Vele handelaars zijn er mee blijven zitten en/of hebben het verkocht aan dumpingprijzen.
Erg neutraal is deze reactie niet.
Ken je het ganse verhaal? Ik ga me niet uitspreken, maar waarom zou Classix ongelijk hebben?
En de opmerking "En tot overmaat van ramp is het niet  waard zijn exclusief model" vind ik nogal overdreven...  :(


:)


"En tot overmaat van ramp is het niet veel waard zijn exclusief model"


Eens een zo objectief mogelijke vergelijking maken:
LS Models

       
  • beperkte serie, nog geen M6'en gezien. (-)
Classix




       
  • Vlotte verkrijgbaarheid (+)
  • Goede algemene indruk (+)
  • in het begin wat problemen met de koppeling --> ontsporingen. (door te vroeg op de markt om LS voor te zijn, denk ik). Nu opgelost.
Ik kijk alvast uit naar de expo. Met nog een week te gaan voor de afwerking van mijn baantje is het hier erg druk. Donderdag begin ik met het baantje te demonteren zodat het in de auto kan, en dan vrijdag met bestemming Mechelen. Met of zonder LS of zonder een andere fabrikant, het zal mij worst wezen. Die stands van fabrikanten interesseren mij eigenlijk het minst van al.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ToThePoint

@ Rian

"Eens een zo objectief mogelijke vergelijking maken:
LS Models

    beperkte serie, nog geen M6'en gezien. (-) "

Uw mening en standpunt ivm Classix is genoegzaam gekend. Dat blijkt uit andere draadjes.
Ik geloof alles nog wat u verteld Rian behalve als het in verband is met Classix.
Als u stelt dat LS nog geen M6-en heeft uitgeleverd dan ben ik ofwel harry potter, een leugenaar, een fantast, of what ever.
Kijk eens hiere seh ! (en al lang in mijn bezit)

Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Jurgen

@ Jean-Paul: Ik denk dat Rian bedoelt of je ze nog in de winkel ziet liggen.
Ik heb er geen idee van, 't is lang geleden dat ik nog in een modeltreinwinkel geweest ben.

Maar of je ze nog ziet in de winkel of niet is ook maar een vreemd argument en geen goede vergelijking denk ik. Overal waren er lovende commentaren over de LS M6 en de Classix M6 werd bijna overal afgebroken. De vraag waarom Classix in de winkel blijft liggen is dan ook makkelijk te beantwoorden denk ik.

Och ja, LS is niet aanwezig tijdens de Expo, maar zal de expo daarom minder goed zijn? Ik denk het niet hé.
Laat ons het dan nu verder ook over de expo hebben en niet over al dan niet aanwezige fabrikanten.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

just4fun

Ik vind dat zo twee vechtende leveranciers voor niemand goed is, niet voor de leveranciers, niet voor de modelbouwer.
En hiermee doe ik geen uitspraak over het gelijk van LSM of Classix, want daar ken ik toch niet alle factoren van om zelfs nog maar een idee te vormen.
Classix hoeft niet zo vierkant uit de hoek te komen, LSM hoeft ook niet zo vierkant uit de hoek te komen. Dat weet ik wel.
Paul

janjozef

Ik vraag mij af wat diene zever over ls en classix met de modelspoor expo te maken heeft komt LS niet, so what. Wie hebben ze daarmee liggen enkel LS. Scheelt een pak reclame voor LS.

Jan   
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

#98
Zeer juist Jan,

Zelf vind ik het spijtig dat ik niet kan gaan (familie gaat voor) en het interesseerd me dus helemaal niet wie van de merken enz. er wel of niet is. Wel spijtig voor degene die 10 of 12 euro betalen +4 of 5 euro parkeergeld, want hoe meer standhouders er zijn hoe beter.
Met vriendelijke groeten
Peter

conducteur

Er is een tijd geleden idd een reeks uitgekomen, wel in beperkte oplage. Ik heb er nog géén gezien.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ToThePoint

Citaat van: conducteur op 18 oktober 2012, 18:04:34 PM
Er is een tijd geleden idd een reeks uitgekomen, wel in beperkte oplage. Ik heb er nog géén gezien.

HIER nog een setje voor uw vergelijkend onderzoek.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

jakke

Omdat ik meer mogelijkheden heb om station Mechelen te bereiken dan station Nekkerspoel , had ik graag zekerheid gehad dat de pendelbussen zullen rijden tussen het station Mechelen en de Nekkerhal .
Kan iemand dat bevestigen ?
Alvast dank.
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

doomslu

Citaat van: jakke op 19 oktober 2012, 11:21:36 AM
Omdat ik meer mogelijkheden heb om station Mechelen te bereiken dan station Nekkerspoel , had ik graag zekerheid gehad dat de pendelbussen zullen rijden tussen het station Mechelen en de Nekkerhal .
Kan iemand dat bevestigen ?
Alvast dank.
Ik kan dat inderdaad bevestigen. De bussen rijden tussen station "Mechelen" en de Nekkerhal.
Wie met de trein naar station "Nekkerspoel" reist maakt daarna een wandelingetje. Ik hoop dat het goed weer wordt.  ;)
... maar ook niet te goed, want dat is slecht voor een expo.  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

cyberbeast

Waar zijn de plannetjes van de Expo te verkrijgen?
Vorige expo's had ik er geen en das knap lastig. Ofwel waren die al op :p
 

jossebe2000

Hello
erste pagina van deze discucie  ;)


Citaat van: doomslu op 09 september 2012, 21:42:02 PM
De kaarten in voorverkoop voor de Expo hebben wat vertraging opgelopen.  :(
Ren deze week nog niet naar de handelaars!

Je kan de kaarten over een week of zo bij de volgende handelaars verkrijgen aan 10 €:

Het Spoor
Van Biervliet
Dream Collection
Treinshop Olaerts
Jocadis
Modelbouw verschooten
Art of Modelling
MTE Blankenberge

Nederland: Marnan.eu