Modelspoor EXPO 2012 in Mechelen

Gestart door doomslu, 29 augustus 2012, 22:02:39 PM

itchy

misschien het restaurant in de oude brouwerij Lamot? aan de (overkant van) de Vismarkt, eigenlijk van Beethovenstraat. dat is toch vrij groot...
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Gerolf

Citaat van: evan op 28 september 2012, 17:36:42 PM
Zo te zien is de Rubriek 'Banen" op de site http://www.modelspoorexpo.com/ mooi voorzien van foto's :)
Net even bekeken, en inderdaad tof!
Blijkbaar is de Z-baan van MTD ook present in Mechelen  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Citaat van: Gerolf op 29 september 2012, 09:51:18 AM
Citaat van: evan op 28 september 2012, 17:36:42 PM
Zo te zien is de Rubriek 'Banen" op de site http://www.modelspoorexpo.com/ mooi voorzien van foto's :)
Net even bekeken, en inderdaad tof!
Blijkbaar is de Z-baan van MTD ook present in Mechelen  8)
Dank, het is een hele klus, maar het loont als de reacties positief zijn.
Morgen plaats ik nog enkele ontbrekende foto's en hoop ik ook alles in 't Frans er op te zetten.
Begin volgende week komt de eerste elektronische nieuwsbrief uit. Zit momenteel bij de layout-afdeling...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mahtoska1

CiteerNet even bekeken, en inderdaad tof!
Blijkbaar is de Z-baan van MTD ook present in Mechelen 

2 Z banen in Mechelen. Spoor  Z leeft in Belgie!

Beste groeten,

Pieter

OMC

Fototoestel gaat mee naar Mechelen  8) zoveel is zeker!
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Gerolf

Citaat van: OMC op 30 september 2012, 00:33:49 AM
Fototoestel gaat mee naar Mechelen  8) zoveel is zeker!
Zoiets hoort bij de standaarduitrusting van een expo-bezoeker  :D  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

René

Citaat van: OMC op 30 september 2012, 00:33:49 AM
Fototoestel gaat mee naar Mechelen  8) zoveel is zeker!

Ik pak niet op foto's  8)
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

Treintjes op Zolder

Hallo,

Ik zal mij even voorstellen: mijn naam is Leendert, ik ben 44 jaar en woon in Zoetermeer. Ik ben beheerder van de website www.treintjesopzolder.be. Ik wilde dit jaar opnieuw verslag doen van de Grote Modelspoor Expo in Mechelen maar juist dan zit ik aan een infuus.

Wie van u is bereid om voor mij een verslag te schrijven met een aantal goede foto's voor mijn website? Uiteraard ontvangt u daarvoor een vergoeding (€ 25,00) en zult u op mijn website vermeld worden als auteur van het desbetreffende artikel.

Voorwaarden: vier of vijf alinea's tekst, vijf of zes mooie foto's. Als u akkoord gaat wordt Treintjes op Zolder de rechthebbende op tekst en foto's in combinatie op de website maar is het u natuurlijk vrij om zelf de foto's te gebruiken voor andere doeleinden.

Wanneer u belangstelling hebt om dit voor mij te doen kunt u hiervoor een PM sturen of via mijn website reageren. Ik hoor het graag van u.

Havoc

Tja, ik was mijn fototoestel toch maar vergeten toen ik naar MTD gegaan ben.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

erik de noorman

Lang getwijfeld om te reageren: zal voor vele wel een goede beurs worden maar als ik kijk naar de banen die er te bewonderen zullen zijn ( geen afbreuk naar de niet B. gebouwde banen toe) toch heel weinig Belgisch. Laat deze beurs tot nu toe de enige zijn waar ik naar uit keek maar daar heb ik nu toch zeer sterk mijn twijfels over.
Deze beurs zou toch het uithangbord moeten zijn van naar Belgisch voorbeeld gebouwde banen.

Erik. ???


doomslu

Het zijn er niet zo heel veel, toegegeven.

Als organisator heb je de keuze: steeds weer dezelfde banen brengen of zich toeleggen op kwaliteit, diversiteit en niet te veel 'déjà-vu'. Er is voor de tweede optie gekozen.
Er zit helaas niet zo heel veel vis in onze Belgische vijver, toch niet bij banen die naar een expo kunnen verhuisd worden.
Ik vind het zelf ook jammer.
Wat ik trouwens ook jammer vind is dat verschillende top-modelbouwers uit ons land buitenlandse banen bouwen.
Met Evan heb ik het al meermaals over gehad en we broeden op iets, maar dat zal voor 2014 zijn.  ;) :P

Doch laat ons over één iets eens zijn: dit wordt een top expo, met véle en steengoede banen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Om ideeen en inspiratie op te doen hoeft het niet steeds Belgisch te zijn, ook andere kunnen zorgen voor bijkomende inspiratie !

Toegeven het zou leuk zijn ! Hopend dat Luc zijn ei uitkomt (moet een groot ei zijn want 2 jaar uitbroeden?  ;D ;)

Hopend jou en de anderen te mogen ontmoeten op de forum- meeting waar wel een uur werd voorgesteld maar nog niet dusdanig afgesproken ?

Groeten Peter ;)

erik de noorman

#57
Volledig mee eens behalve het déjà-vu. ;D  Veel déja-vu (vooral niet B.)
Ik ben zo wie zo aanwezig met een mini baantje (B.).Zoniet had ik mijn twijfels (met pijn in mijn hart).

Erik.

Havoc

Ben eens gaan kijken naar de banen. Vind dat het allemaal best meevalt. Meeste banen zijn van buurlanden, heb ik geen probleem mee. Ook eindelijk eens wat meer verschillende schalen, ook een pluspunt. Ook een deel smalspoor, dat is ook een meevaller. En merendeel ook banen, geen diorama's. Neen, voor mij lijkt het een prima affiche.

Wat belgische banen betreft, misschien moeten die gewoon eens buitenkomen ipv trachten het nog perfecter te maken. Die laatste details die maken het niet af, die breken de magie.

Luc, in die link van jou heb je het over 13 modules en 24m baan. Waar zit je dan over te klagen op het forum?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Citaat van: Havoc op 30 september 2012, 21:52:32 PM
Ben eens gaan kijken naar de banen. Vind dat het allemaal best meevalt. Meeste banen zijn van buurlanden, heb ik geen probleem mee. Ook eindelijk eens wat meer verschillende schalen, ook een pluspunt. Ook een deel smalspoor, dat is ook een meevaller. En merendeel ook banen, geen diorama's. Neen, voor mij lijkt het een prima affiche.

Wat belgische banen betreft, misschien moeten die gewoon eens buitenkomen ipv trachten het nog perfecter te maken. Die laatste details die maken het niet af, die breken de magie.

Luc, in die link van jou heb je het over 13 modules en 24m baan. Waar zit je dan over te klagen op het forum?
Johan, dat klagen dat was een tijd terug hé.  ;)
Ondertussen zijn er toch wat bijgekomen, dus het valt best mee wat de forumbaan betreft.

Doch nieuw bloed is altijd welkom. Daarom zullen we module-bakken aanbieden en wordt er eind maart een forumbaan-meeting georganiseerd in Aalst!  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *