Modelspoor EXPO 2012 in Mechelen

Gestart door doomslu, 29 augustus 2012, 22:02:39 PM

Steven123

Citaat van: ardjoena op 02 maart 2013, 21:59:32 PM
... trouwens ik vond de belangstelling voor live steam in Mechelen aan de zwakke kant.
Dirk

Jammer dat te horen Dirk,  ik had zelf eigenlijk ook dat gevoel toen ik op de expo was.
Naar mijn mening komt dit door het hekwerk dat rond het spoor was geplaatst.  Begrijp me niet verkeerd; dit hekwerk is om veiligheidsredenen absoluut nodig, maar daardoor ontstond er een zekere 'drempel' om de stand met live-steam machines te komen bewonderen.
Ik moet zelf toegeven dat ik de eerste keren toen ik voorbij de overweg liep niet zeker was of als 'bezoeker' voorbij het hek mocht komen.  Er waren vooral clubleden te zien van de live steam en kinderen die mochten meerijden.

Het was pas rond de middag dat ik dan de overweg overstak en de machines ben gaan bekijken, ik liep er toen bijna alleen rond (wat 'bezoekers' betreft).
Absoluut de moeite, maar ik vrees dat veel mensen aan het hekwerk redeneerden "vanaf hier kan ik het ook wel zien".

Ik hoop in elk geval dat de live-steam op de volgende expo aanwezig kan zijn.
Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Jurgen

Misschien moet er volgende keer een bordje geplaatst worden dat iedereen welkom is om de locs van dichtbij te bekijken.


Zelf ben ik ook niet binnen het hekwerk geweest, maar dat komt vooral omdat de lifesteam me echt niet interesseert. Ik kijk er wel eens graag naar, maar het kan me niet echt boeien. Maar dat wil niet zeggen dat ze niet welkom zijn op de beurs in Leuven hé!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Michiel

Live-steam vind ik een volwaardig en bewonderenswaardig deel van onze modelspoorhobby. Ik vind ook dat de mannen van de live-steam nogal gemakkelijk aan de kant zijn gezet. Is het niet mogelijk om eens met elkaar te praten: organisatie en live-streammannen om te zien wat er toch nog mogelijk is? We zullen toch allemaal al wat knusser en dichter op elkaar zitten. Een recht heen en een spoor langs een kant van de zaal, of een afsluitbare tent buiten op de parking? Er moet toch iets mogelijk zijn?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jurgen

Het is nog anderhalf jaar, men zal er wel uitkomen. Zoals ik al zei, ook al interesseert het mij niet, ik ben niet de enige bezoeker, iedereen is dus welkom. Het zijn tenslotte modeltreinen en daar draait de modelspoorexpo toch om?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Havoc

Denk dat de "weinige interesse" voor live-steam te maken heeft met verschillende zaken. Zowel de opstelling als mentaliteitsverschil heeft ermee te maken vrees ik.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Michiel

Ik denk vooral dat het gebrek aan interesse komt door dat het vrij onbekend is. Eerlijk gezegd, een paar jaar geleden, toen ik begon met modelspoorbouw, vond ik het live-steam ook niks: "een paar volwassen kerels die op te kleine treintjes zitten, zonder scenery, zonder modelbaan".

Maar via dit forum heb ik mee achter de schermen kunnen kijken naar hoe deze mannen met hun treinen omgaan. Dat het om zelfbouw gaat, beheersing de stoomcyclus, metaalbewerking, dynamica en mechanica op hoog niveau en een oog voor detail en realisme. Ik heb een enorme bewondering voor hen, en begin te denken dat het mogelijk het ultieme is wat je als modelspoorbouwer kan bereiken: een eigen, echte stoommachine kunnen maken.

Daarom denk ik dat de live-streamstand meer de nadruk mag leggen op de bouw van een dergelijk machine. Hoe weet ik ook niet, maar ik denk dat via een inzicht over de techniek en de manier van bouwen, de waardering voor deze mannen alleen maar kan stijgen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ardjoena

Amaai , mijnen dag is weeral goed :) zoveel steun en respect! Mercie mannen! :'(
Ik kruip direkt terug in mijne kelder en start mijn machinerie op.Toch maar laten inschrijven tegen 2014 zeker?

Dirk
 

Havoc

Zoals Ardoenja al opmerkte, een atelier verhuizen voor 2 dagen is nogal moeilijk.

Enige "oplossing" zou een soort spoor 1 modulebaan zijn die en aangekleed is en berekend is op live-steam. Compromis tussen begrijpelijke modelbouw en live-steam. Maar hoe dat gedaan krijgen weet ik ook niet. Je gaat niemand van de live-steamers zover krijgen en de spoor 1 mannen gaan dat ook niet zien zitten als er een loc rondrijdt die water, olie en andere smurrie over hun modules "sprenkelt".
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Havoc

CiteerIk kruip direkt terug in mijne kelder en start mijn machinerie op.Toch maar laten inschrijven tegen 2014 zeker?

Begin maar aan een spoor 1 machine, voor die tafel is misschien wel plaats. Tegen die tijd krijgt gij er wel een stuk of 2 klaar :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ardjoena

Ok ze staan klaar , nu nog de uitnodiging?  :(
Dirk