Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Modelspoor EXPO 2012 in Mechelen

Gestart door doomslu, 29 augustus 2012, 22:02:39 PM

kurt10002

Citaat van: Jurgen op 28 februari 2013, 15:02:31 PM
De livesteam kan eventueel gewoon buiten plaatsvinden bij mooi weer. Voor de inkom is plaats genoeg, een klein tentje voor de deelnemers en enkele stoeltjes en de bezoekers worden al van bij het begin in de spoorwegsfeer ondergedompeld.

Bij slecht of te koud weer is het natuurlijk iets minder gemakkelijk.

Jurgen die life steam kan niet buiten gezet worden wegens het mogelijkheid poging tot diefstal s'nachts. En die sporen zijn niet zomaar eventjes voor de nacht weg te halen. Toch zeker het grond spoor zal dan een jaartje passen.
Mag het ook iets groter zijn ?

Lid van MSC De Pijl
http://www.de-pijl.be/

doomslu

Ik denk dat life-steam ook op een vrij beperkte oppervlakte kan.
Die machines op zich zijn zeker het bekijken waard.
En waarom eens geen 'workshop' met uitleg over het zelf bouwen?
Ik breng maar wat ideeën aan... ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steven123

Citaat van: kurt10002 op 01 maart 2013, 18:29:54 PM
Jurgen die life steam kan niet buiten gezet worden wegens het mogelijkheid poging tot diefstal s'nachts. En die sporen zijn niet zomaar eventjes voor de nacht weg te halen. Toch zeker het grond spoor zal dan een jaartje passen.

Waarschijnlijk een dwaze opmerking; maar is het niet mogelijk dit voor één nacht met een beperkt aantal vrijwilligers te bewaken op een of andere manier?  misschien enkele personen die elkaar afwisselen tijdens de nacht,  kamperen of in de nabijheid aanwezig kunnen zijn?

Ik vind het zelf ook best een ongewoon idee, maar uiteindelijk is het maar één nacht - en dit voor een evenement waar heel wat mensen naar uit kijken en waar deze ferme machines eens in de kijker worden gebracht.

Ik zou het in elk geval wel jammer vinden, maar ik heb uiteraard ook begrip voor deze beslissing  ;)

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

doomslu

Voor alle duidelijkheid: wat de invulling betreft is er nog niets beslist.
We streven er telkens naar om een wijd scala aan schalen en disciplines te tonen.
Het blijft echter een vaststaand feit dat een stand voor life-steam zoals vorig jaar in Mechelen er niet in zit omdat die anders zo'n 20% van de beschikbare oppervlakte zou innemen.
We zullen in ieder geval een beetje creatiever moeten zijn...
Eén ding staat vast: we zullen ons best doen om er kwalitatief niet op achteruit te gaan.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ardjoena

Allee lap , we liggen al buiten met onze "live steam" , t'Is proper.

Dirk
 

doomslu

Citaat van: ardjoena op 01 maart 2013, 21:45:39 PM
Allee lap , we liggen al buiten met onze "live steam" , t'Is proper.

Dirk
Wie zegt dat?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

moet het onderwerp van dit draadje niet aangepast worden naar Leuven 2014 ?

Groeten Peter ;)

Gerolf

Tof dat er een nieuwe locatie is, en eentje die relatief goed bereikbaar is  8)
50% van de oppervlakte is een stevige aderlating, en vooral jammer voor de rondtuffende life-steamers
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jurgen

Is een tent zoals bij de handelsbeurs geen oplossing? Op die manier wordt de oppervlakte altijd verdubbeld bij de jaarlijkse handelsbeurs.
Een extra kost, dat weet ik ook, maar misschien wel het bekijken waard?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

vanmiegroet

Is de expo in Leuven laten doorgaan een tijdelijke oplossing of is het voor altijd?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Havoc

Kan me niet goed inbeelden dat de brabanthal zo klein is. In mechelen was het toch niet de volledige hal in 2012? Langs de andere kant waren de gangen in mechelen vorige keer wel heel ruim en de opstelling was ook heel ruim. Op enkele plaatsen was wel wat te winnen geweest. Nu ja, zal wel lukken zeker.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

We hebben een dikke 5000 m² in de Brabanthal. In Mechelen 2012 was dat 12000 m².
De gangen waren inderdaad over-gedimensioneerd. Hier en daar wat knabbelen en we komen er wel, hoor.  ;)

Is het voor altijd? Dat zal de toekomst uitwijzen.  ::)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

kurt10002

Citaat van: doomslu op 01 maart 2013, 20:53:23 PM
Voor alle duidelijkheid: wat de invulling betreft is er nog niets beslist.
We streven er telkens naar om een wijd scala aan schalen en disciplines te tonen.
Het blijft echter een vaststaand feit dat een stand voor life-steam zoals vorig jaar in Mechelen er niet in zit omdat die anders zo'n 20% van de beschikbare oppervlakte zou innemen.
We zullen in ieder geval een beetje creatiever moeten zijn...
Eén ding staat vast: we zullen ons best doen om er kwalitatief niet op achteruit te gaan.  ;)

Luc een workshop en tentoonstellen is zeker ook een goed idee. Misschien is er wel plaats voor de tafel met schaal 1 life steamers dat is ook wel de moeite voor te zien rond tuffen en ook het opstoken er van is leerlijk. We hadden vorig jaar ook wel een grote plaats maar zo konden we eens een jaar de grotere schalen in de belangstelling zetten. Steven ik ben de eigenaar van het grondspoor en ik zie dat niet zitten dat het een nacht buiten moet liggen ook al is er bewaking het is een heel werk voor mij geweest voor dat allemaal te fabriceren en daarmee dat ik het niet zitten van dat een nacht buiten te leggen. Maar dat zal ik volgend jaar wel allemaal met de organisatie bespreken. Dus men moet men er nu niet over gaan discuseren. Ik vindt het al een goed iniatief van MSM van een nieuwe lokatie te zoeken en die gevonden hebben op zo een korte termijn.
Mag het ook iets groter zijn ?

Lid van MSC De Pijl
http://www.de-pijl.be/

ardjoena

Ne workshop? 450 kg aan draaibank en freesmachine plus gereedschap en materiaal naar daar sleuren , amaai mijne rug! :o
Nee bedankt , trouwens ik vond de belangstelling voor live steam in Mechelen aan de zwakke kant.

Dirk

 

Ludwig

Er zal wel aan een oplossing gewerkt worden.
Live steam hoort er gewoon bij.  :)
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2