Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Stootbok met stootboksein in H0 uit restjes...

Gestart door eve, 29 augustus 2012, 21:56:27 PM

755philippe

Goe bzeig makker. En wie weet komt het misschien in 1 van de volgende boekskes.
Mvg

755philippe

loebaske

#16
eens tijd genomen om het geheel in te werken...










Michiel

Eric, dat ziet er erg leuk uit. Lekker rommelig en verkommerd.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Eric, je hebt er een rommeltje van gemaakt. Maar het is wel een mooi en "net echt" hoekje.
chapeau  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

marc goovaerts


gledina

eric, ik dacht dat gij nen propere was  ;) ;)
Dieter
HO 2R DCC , 9mm DCC (N), een beetje Z & lid van MTD
Tuut, Tuut zei den trein en 't station vertrok.

loebaske


Gerolf

Mooi, leuk, ... maar wat voor rommel ligt er nu eigenlijk achter dat stootblok?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

Dat zijn dekstenen van de kabelgoot langs de spoorberm en een oude versleten palet...

SuSke

Die getoonde dekstenen worden nrmal toch een beetje "deftiger" opgestapeld dan, want die zijn nog te gebruiken.
Dan zou ik er een aantal mooi gestapeld hebben en een deel die stuk zijn op een hoopje.

Maar verder blijft het een mooi "vuil" hoekje.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

#25
Citaat van: VBS op 28 april 2016, 22:00:55 PM
... helaas bij het stootblok verhaal had een klein maatschetsje van de zijkant met wat gebruikte maten handig geweest [ denk ik ]...

Bert, ik heb bewust geen afmetingen erbij gezet, reden is dat bijna geen enkele stootblok gelijk is, tenzij die op de werkplaats gezamelijk zijn aangemaakt...



Om toch een richtlijn te hebben , heb ik me gebaseerd op de aantal biels



Zoals je merk is dat 2 - 2 - 4 biels

Hopelijk kan je verder met die info, anders hoor ik het wel

VBS

Hartelijk  dank voor de reactie, had zelf  het idee dat zoiets standaard maten zou hebben .
Niet dus , had op de foto's ook al zitten  kijken van het inslijpen. Zoals je al aangaf in de reactie  mooi en slim bedacht om de bielzen als maatvoering te gebruiken!
Daar ga ik zeker wat mee doen!
Bert.
Modeltreinen met Belgische sfeer ...

DFS

Tot op vandaag nog niets in de bus gehad  :( hopelijk morgen

SuSke

Citaat van: VBS op 29 april 2016, 10:10:30 AM
Hartelijk  dank voor de reactie, had zelf  het idee dat zoiets standaard maten zou hebben .
Niet dus ,..

Toch wel, een beetje zoeken levert een schat aan informatie  ;)

Het type dat Eric gemaakty heeft (model Anzin):

Stootblok Anzin by Frans Peeters, on Flickr


En dan nog 2 andere types van stootblok die schuifbaar zijn om de kinetische energie op te vangen met minder schade:

schuivend stootblok by Frans Peeters, on Flickr
schuivend stootblok Cbis by Frans Peeters, on Flickr
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

Zeer leerrijke info Frans, bedankt....