Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Sophan Marchandises

Gestart door GVL, 29 augustus 2012, 21:55:07 PM

janjozef

Echt prachtig baantje. En over die beek zou ik me geen zorgen maken, ik woonde vroeger (40 jaar geleden) vlak aan een beek waar agfa-gevaert zijn afval waters in loosde en die zag even merlkwit als dit. Ik mis alleen de stank nog op de foto  ;)

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

evan

#196
Wel Gino,  schot in de roos!

Proficiat met het resultaat tot nu toe.  Alles lijkt te kloppen op dit plaatje.

Wat je vernis betreft, die witte waas trekt er wel uit na een poos.  Je haalde zelf aan wat de oorzaak is.  Te korte droogtijd tussen iedere laag .  Normaal doe je dit best per maximaal 3mm dikke laag en volledig laten drogen.  (24 uur per laag)

Nogmaals:  knap werk!

... en als je een rangeerder nodig hebt ... ik ben bereid ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Durango

Een schitterend stukje werk heb je daar geleverd zeg. Alles staat in de juiste verhouding. ;D
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

GVL

Dank voor de fijne reacties!
Wat het water betreft, wacht ik nog even af.  Als de witte waas niet vanzelf verdwijnt, behandel ik na met wat glanzende verf.
Het baantje zit tamelijk onlosmakelijk vast aan de muur.  Een tentoonstelling zit er dus niet in.  Maar mocht iemand zich geroepen voelen voor een rangeersessie, stuur maar een PM.
Groeten. 

Gerolf

Citaat van: GVL op 24 april 2013, 08:55:13 AM
Het baantje zit tamelijk onlosmakelijk vast aan de muur.  Een tentoonstelling zit er dus niet in. 
Dat is echt wel jammer  ??? - ik dacht dat je het als expo-baantje bedoeld had ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Durango

Dat ben ik met Gerolf eens. Geen mogelijkheid het heel van de muur te peuteren en toch een keer een expo te doen. ;)
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Kautenbach

 ;D ;D als we nou eens met zn allen een PM sturen, en op dezelfde dag/tijd langsgaan, dan is de overweging des te groter om hem toch los te halen ;D

alle gekheid op een stokje, zou natuurlijk toch wel heeeeeeeel erg gaaf zijn als ...(please please please..)

water, ik ken idd ook wel van die industriele slootjes die wat troebel waren.


oetbeem

Ik heb dit even grondig doorgekeken en vind het schitterend gemaakt  ;)

Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

GVL

Ze zien er goed uit, Gerolf!
Dat duwtje is niet van doen voor dit draadje maar wordt wel op prijs gesteld ...

Herwig

aan Gino GvL,

Hoe heb je uiteindelijk de VOORZIJDE van dit mooie tuinhuis-baantje stofvrij afgeschermd? 
Met  rolgordijntjes/stores, of schuifpanelen, of iets anders ?
Dank b. v. voor info over uw oplossing,                   Herwig.

GVL

Herwig,
Een stofscherm vooraan is er uiteindelijk niet gekomen.  Zowel het baantje als het schaduwstation zijn voorzien van een 'dak' (wat al heel wat stof tegenhoudt) maar de voorzijde is open gebleven.  Het zou evenwel eenvoudig zijn dmv een kunststoffolie of een zware stof de voorzijde af te schermen wanneer de baan niet in gebruik is.  Ik moet toegeven dat Sophan op dit ogenblik een eenzaam bestaan lijdt, weggestopt achter mijn US-module in opbouw ...
Groeten.

Herwig

@ Gino ,
Dank voor je reactie.   
En...dat het fraaie  "Sophan"  later toch nog 's op de voorgrond komt... .

sdz1976

superknappe gebouwen en megaveel sfeer , echt benieuwd ze eens int echt te zien
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1