Sophan Marchandises

Gestart door GVL, 29 augustus 2012, 21:55:07 PM

GVL

Gisteren, tussen voetbal en atletiek door, het bijgebouw afgewerkt





Om zeker te zijn, hieronder nog een foto van mijn voorbeeld



Regenafvoerbuizen worden bevestigd na definitieve plaatsing op het baantje.

Groeten.

itchy

zeer moo! komt er ook een totaalfoto?  ;)
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

GVL

Ongetwijfeld, Steven.
Ik werk eerst het grootste deel van de gebouwen af.  Daarna volgt de onderbouw van het baantje.  Op dat moment kan ik nog eens nagaan of het plan en het algemene beeld 100% kloppen, vooraleer de sporen te leggen.
Mijn Type 53 zou in oktober geleverd worden.  Ik heb dus nog wat tijd ...
Groeten.

itchy

ik vroeg het maar om eens de vergelijking te kunnen maken tussen de bakstenen van het hoofdgebouw en de het metselwerk van het bijgebouw (formaat van deze laatste lijkt te kloppen voor betonblokken, maar is aan de grote kant voor baksteen). maar nu ben ik dus echt aan het mierenn**ken. het is echt heel goed gedaan vind ik.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

GVL

Geen probleem; sommige details zijn belangrijk.
Zowel bakstenen als betonblokken zijn van Slaters.  Voor de betonblokken gebruik ik hun 'roofing tile' die blokken van 40x20 cm vrij goed op schaal weergeven, vind ik.  De bakstenen zijn qua afmetingen zeker aanvaardbaar voor H0.
Groeten.

Cozzy

Erg mooie gebouwen Gino, zowel qua vorm als details en verwering.
De stootblokken zijn ook heel geslaagd!
Doe zo voort, ben erg benieuwd!

Succes!
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Cedric

Heel erg fraaie gebouwen die je hier toont !!

Gerolf

Amai, Gino, knap gebouwd, man  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

GVL

De jongste dagen aan het silogebouw gewerkt.  Basis gevormd door PVC-buizen dia 55.

Hieronder het voorlopige resultaat. 



De verhouding tussen de eigenlijke silo's en de bovenbouw lijkt me niet 100% te kloppen.  Wat vinden jullie?

Groeten.

doomslu

Moeilijk te zien, hij staat op z'n zij...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

GVL

En op je tablet, Luc? Dat draait makkelijk ...  ;)

Metpetergaathetbeter

Gino,

eigenlijk zou je eens een volledige foto van een echte gehele installatie moeten laten zien (en geen details)en verder je schaalmodel(in volledige opstelling)eveneens laten zien en dan zou men kunnen oordelen of alles klopt !

Groeten Peter ;)

GVL

Dat is de volgende stap, Peter.  Toen ik gisteren de verschillende delen van het gebouw voor het eerst samenstelde, leek ik de 'gedrongenheid' van het voorbeeld te missen.  De hoogte/breedte verhouding wellicht maar dit kan nog verbeteren als er een meer uniforme kleurstelling komt na het spuiten en verweren?  Dank voor je feedback.

Luc, ik zie de foto in de juiste orientatie op m'n scherm.  Dat is toch ook zo bij jullie?

Groeten.

doomslu

Citaat van: GVL op 13 september 2012, 08:24:40 AM
...

Luc, ik zie de foto in de juiste orientatie op m'n scherm.  Dat is toch ook zo bij jullie?

Groeten.
Nu wel.  :o

Ik verzeker je: ik had niks gedronken gisterenavond!  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

GVL

Ondertussen zijn de silo's grotendeels afgewerkt.  Het verweren van de betondelen was wat 'trial and error'.  Het weatheren van grote vlakken is altijd kritisch; de kans op een vlekkerig uitzicht is namelijk niet onbestaande. Het uiteindelijke resultaat is er gekomen door lichtgrijze, zwarte en witte verf uit spuitbussen nat in nat aan te brengen en valt al bij al nog mee.



Mosvorming op het dak is nagebootst door 'blended turf' van Woodland Scenics op de nog natte verf te strooien en vervolgens te kleuren met verfpoeders en pastelkrijt.



De rechterhelft van het baantje zal dus gedomineerd worden door deze 3 gebouwen (de machtige 52 was toevallig ook in de buurt ...).





Ik zou eens werk moeten beginnen maken van de onderbouw ...

Groeten.