Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Print zelf uw bakstenen

Gestart door eve, 27 augustus 2012, 19:12:06 PM

eve


gardevil

Leuke site, ff uitproberen. Lijkt me Ok voor achtergrondgebouwen.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Pol

Mij lijkt het vooral leuk voor binnenafwerkingen van gebouwen. Voor de gevels vind ik zo'n geprinte platen toch meestal wat vlak, maar in tunnels e.d. kan het wel heel mooi zijn! De mogelijkheden zijn inderdaad heel groot.

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

eve

Ja Luc, maar dat was in het OUD forum...

Erik

marc goovaerts

Het OUD forum zit dus in het NIEUWE.
We gaan toch alles niet opnieuw beginnen te posten wat er in stond (en nu dus ook staat) ?

janjozef

Ik ben het met pol eens dat zoiets aan de buitenzijde niet echt mooi staat maar in de gebouwen zwakker verlicht mazakt dat weinig verschil

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

eve

In een duits forum waarschuwt men voor verbleking van de kleuren door oa. UV-straling.

Men stelt voor om een proef uit te printen en enkele weken op de versterbank in de zon te leggen.
Sommige inkten van printers zouden beter zijn dan andere...

Erik

gardevil

Citaat van: eve op 28 augustus 2012, 09:14:34 AM
In een duits forum waarschuwt men voor verbleking van de kleuren door oa. UV-straling.

Men stelt voor om een proef uit te printen en enkele weken op de versterbank in de zon te leggen.
Sommige inkten van printers zouden beter zijn dan andere...

Erik

Een fotospray kan hier helpen, deze voorkomt het verbleken door het leggen van een UV filter.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

eve

De UV-spray leek me een goede tip. Na wat gegoogle kwam ik uit bij deze studie : http://www.wilhelm-research.com/pdf/HW_Book_04_of_20_HiRes_v1a.pdf

OK : het gaat over kleurenfoto's maar het is toch familie...

Een test met en zonder spray lijkt me aangewezen.

@ Gardevil : hebt u ervaring met een of ander specifiek merk?

Erik

gardevil

Ervaring van veel vroeger toen ik nog veel fotografeerde en zelf de ontwikkeling deed. Ik gebruikte toen een spray van Ilford en had hier goede ervaringen mee.

Ik heb echter geen idee of Ilford nog spray maakt.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

martintje

Gaat de spray het papier niet doen laten opbollen ?? en krijg dat papier na printen maar eens strak opgeplakt zonder bobbels en luchtbellen
Als je het dan wil, laat het gewoon printen op zelfklevend vinyl, iets duurder maar zeker UV vast en zelfklevend, dus geen lijm te gebruiken
Maar persoonlijk vindt ik het gebruik ervan oer lelijk voor exterieure toepassingen

Mvg Marty

gardevil

Citaat van: martintje op 29 augustus 2012, 00:14:28 AM
Gaat de spray het papier niet doen laten opbollen ?? en krijg dat papier na printen maar eens strak opgeplakt zonder bobbels en luchtbellen
....................

Eerst kleven en dan pas sprayen geeft het beste resultaat.
Persoonlijk zou ik de geprinte bakstenen ook niet gebruiken voor de muren die goed gezien kunnen worden of op de voorgrond. Maar in de achtergrond, voor kleine vlakken (tuinmuurtje, ....)  of bv. in een doorgangetje dat moeilijk zichtbaar is is het volgens mij zeker te doen.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?