Problemen met en vragen over het nieuwe forum

Gestart door doomslu, 26 augustus 2012, 12:17:55 PM

mahtoska1

Ha, eindelijk. Het forum is terug. Bedankt voor het harde werk. Nu kan ik vanuit China alles weer opvolgen.

Ik heb een vraagje. Kan je een draadje uit het archief terug plaatsen onder het "online" thema?
Ik heb wel een draadje dat ik terug wil actief maken.

Beste groeten,

Pieter

doomslu

Citaat van: Redskin op 27 augustus 2012, 13:35:33 PM
Ziet er goed uit mannen!  ;D
Complimenten voor website en de moeite. Zoals tijdens het vorig hete weekeinde, waarbij zowat iedereen al dan niet met een 'goud-gele pretcilinder' ()  van het buitenleven genoot.

Inhoudelijk valt me op, dat posts die met afbeeldingen gelardeerd werden, aangepast moeten worden. Kennelijk zijn met de conversie de vierkante haken [ en ] verdwenen. Ik heb 't inmiddels met twee van mijn eigen posts aangepast, en zal dat voor de overige nog doen. Als beginner op dit forum is dat nog te doen. Maar voor de vrienden die al jaren posten, is dat monnikenwerk  :P. Misschien kan dat alsnog achteraf?
Vreemd genoeg is dat niet steeds het geval.
Dat machinaal aanpassen moet kunnen, denk ik. Met tijd en boterhammen...  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

gardevil

Zoals in een andere draad reeds gezegd, hele verbetering, en dat niet alleen naar layout. Ook de zoekfunctie werkt nu (eindelijk) naar behoren en er zijn waarschuwingen van geposte berichten SUPER !!!!

Misschien nog een tipje als aanvulling: Je kan er misschien eens over denken om een kalender toe te voegen, zodat de gebruikers hun evenementen (eventueel met link naar topic) kunnen toevoegen, zodat er senl een overzicht is van wat komende is.

Verder alleen nog suc6 en doe zo voort.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

DelticPower

Goed gewerkt mensen, ziet er goed uit.

Groeten Jan

Havoc

Dat met die IMG-tags schijnt niet te werken als IMG om een of andere reden in hoofdletters staat. Enfin, bij die ene draad van mij was dat toch het geval.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Citaat van: mahtoska1 op 27 augustus 2012, 14:39:50 PM
Ha, eindelijk. Het forum is terug. Bedankt voor het harde werk. Nu kan ik vanuit China alles weer opvolgen.

Ik heb een vraagje. Kan je een draadje uit het archief terug plaatsen onder het "online" thema?
Ik heb wel een draadje dat ik terug wil actief maken.

Beste groeten,

Pieter
Hey Pieter als je me de juiste zoekterm geeft voor het bewuste draadje is dat zo meteen gefikst!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Baureihe 103

Ik moet nog wel wennen aan de nieuwe opzet.
Wel jammer dat je via de oude link niet automatisch naar de nieuwe website
wordt gelinkt.

In het board weatheren mis ik verschrikkelijk veel topicjes klopt dat?
waaronder die van mij.

Groetjes Bert
Bestaat er een andere hobby.

doomslu

Citaat van: Baureihe 103 op 27 augustus 2012, 20:56:46 PM
Ik moet nog wel wennen aan de nieuwe opzet.
Wel jammer dat je via de oude link niet automatisch naar de nieuwe website
wordt gelinkt.

In het board weatheren mis ik verschrikkelijk veel topicjes klopt dat?
waaronder die van mij.

Groetjes Bert
Dag Bert, als je me de juiste zoekterm geeft voor het bewuste draadje is dat zo meteen gefikst!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

JC2180

Goed dat ook de layout van dit forum persoonlijk aangepast kan worden om het meest recente bericht in een topic steeds bovenaan te lezen.
Leest sneller dan met pagina nummers.
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

conducteur

Citaat van: JC2180 op 27 augustus 2012, 22:12:55 PM
Goed dat ook de layout van dit forum persoonlijk aangepast kan worden om het meest recente bericht in een topic steeds bovenaan te lezen.
Leest sneller dan met pagina nummers.
Waar doe je dat?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

conducteur

Hoe zit het met Tapatalk, Luc? (zie ander draadje).
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

JC2180

Citaat van: conducteur op 27 augustus 2012, 23:06:49 PM
Citaat van: JC2180 op 27 augustus 2012, 22:12:55 PM
Goed dat ook de layout van dit forum persoonlijk aangepast kan worden om het meest recente bericht in een topic steeds bovenaan te lezen.
Leest sneller dan met pagina nummers.
Waar doe je dat?

Even kijken bij Profiel > Accountinstellingen > Profiel wijzigen > Lay-out-voorkeuren >  aanvinken "Toon meest recente berichten bovenaan."
Groeten
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

doomslu

Citaat van: conducteur op 27 augustus 2012, 23:09:23 PM
Hoe zit het met Tapatalk, Luc? (zie ander draadje).
Er bestaat een plugin, Rian.
Dat zullen we dan eens uitproberen als er tijd voor is.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur


Dat dacht ik al, dat dat een soort plugin zou zijn.
Het geeft geen zin dat eens uit te proberen, als het hier nog niet is geïnstalleerd.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Jurgen

Citaat van: Ronald op 27 augustus 2012, 12:43:49 PM
Citaat van: Jurgen op 27 augustus 2012, 11:14:16 AM

Het spijtige aan dit forum is wel dat je berichten als ongelezen blijven staan, ook al heb je ze gelezen.

Klopt niet. Rechts bovenaan de beginpagina staat "markeer alle berichten als gelezen". Als je daar op klikt is jou forum weer "schoon" ;) Klik je daarna op "Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek" zul je zien dat er geen nieuwe berichten meer zijn.


Klopt wel, maar ik bedoel dat het niet automatisch gebeurt.
Die knop "toon ongelezen..." dient in feite om gewoon alles te markeren als gelezen, ook al heb je de berichten niet gelezen. Handig bijvoorbeeld voor onderwerpen die je niet interesseren, die lees je dan gewoon niet en nadien markeer je alles als gelezen.

Maar misschien heeft het te maken met het feit dat ik steeds naar de "vorige" pagina terug ga in plaats van telkens vooruit te gaan. Ik zal het meteen eens uittesten.  :D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.