Zelfbouw V36 locomotief (+ Klein diorama)

Gestart door Steven123, 13 augustus 2012, 22:23:46 PM

conducteur

Dat wachthokje, is dat karton, of styreen of zeer fijn mdf of ander hout?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Steven123

#46
Citaat van: conducteur op 12 februari 2013, 23:05:04 PM
Dat wachthokje, is dat karton, of styreen of zeer fijn mdf of ander hout?


- Het hokje (verticale gele palen) is gemaakt van een stok naaldhout
- Het horizontale gele glas-balken zijn gemaakt van plastic (lamel van een raam)
- Het betonplaatje is karton dat ik nog moet verweren
- Het glas is transparante flexibele plastic

styreen profieltjes zou een betere oplossing zijn, maar dat hout had ik nog liggen.

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Giovanni

Hoi Steven,
En styreen werkt wel zo fijn en is echt niet duur van Evergreen met als importeur in Nederland: Overbeek Import

Giovanni

Ok, nog maar een plaatje van een van styreen vervaardigd dingetje.

Steam.N

@Steven: je wachthokje is mooi gemaakt !  Proficiat.
@Giovanni: je telefoonhok is eveneens mooi gemaakt.  Andere schaal, dacht ik?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steven123

Dit weekend nog eens wat verder geklad op de diorama-plaat waar de spoor 1 loc's op geparkeerd staan.
Het is meer een oefen/experimenteer plek geworden  :P  waar ik nu en dan wat op uitprobeer.


Ik heb een soort 'perron pleintje' met 'kleine overweg' proberen te fabriceren dmv gips (knauf goldband voor tegen de muren).

Eerst een balsa bekisting gemaakt (techniek geïnspireerd op Evan's werk: zie link "Landesweit")



Die bekisting opgevuld met wat knauf-gips  (gladgestreken met een plastic geo-driehoek).



Terwijl het gips uithardt heb ik nog de dwarsliggers wat donkerder proberen te schilderen,
komt nog steeds wat vreemd over maar waarschijnlijk omwille van de ruwe ballast.



Wanneer het gips droog is kras ik er met een naald een steen-patroon in...



Een putdeksel krassen maakt het uitzicht iets interessanter.



Wat een werk, dat krassen lijkt oneindig lang te duren!  :o



Ten slotte nog een steen-patroon in de overweg krassen, langwerpige steentjes deze keer...



Het krassen is eindelijk gedaan!



Daarna eerst volledig zwart geschilderd en telkens met een lichtere tint erover gegaan.



De kleine overweg



Putdeksel



Heb veel last gehad met het schilderen, in het begin zag het er helemaal omzeep uit, kreeg maar niet het effect dat ik wilde bereiken.
Intussen is het nog steeds niet 100%, maar in elk geval beter dan een paar uur geleden  :o



Zo dat was het weer, iedereen veel bouwplezier!  ;)
Groenten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Steam.N

Knap gedaan, Steven.
Het ziet er erg goed uit, wat je er zelf ook over vertelt.
Hopelijk lukt me dat later ook.
Hoe heb je de balkjes zo proper gehouden bij het gipsvullen?  Afgedekt?

De steentjes aan de overweg zelf liggen wat regelmatig.
Voor de rest: sjiek !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

#52
Amai...  kus van de juf en een bank vooruit!!!

Knap gedaan Steven!  Nog maar eens het bewijs dat er niet veel kost in een knap resultaat hoeft te kruipen.  Materiaalkennis en en "outside thé box thinking" geeft vaak beter oplossingen!

Leuk dat je je geïnspireerd voelde, maar je overtreft zelfs!  ;)  Tof!

PS:  Wat de overweg betreft heb ik met m'n fotodocumentatie vergeleken en je hebt jezelf blijkbaar ook goed gedocumenteerd ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

TBCédric

Das vreed weis zo ! ( In een dialect ;))  . Zeer mooi steven.


groeten cedric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

doomslu

Heel erg netjes gedaan, met een knap resultaat.  :P
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steven123

Bedankt voor de reacties!  't is in elk geval jammer dat ik zo weinig plek heb want nu moet ik alles wat 'op elkaar proppen'  :P
Moet nog eens nadenken wat ik er nog allemaal kan in verwerken, er komt ook nog minstens een groot stopsein ergens te staan dat ik nog moet fabriceren.

@Jean: Ik heb er eigenlijk stomweg niet aan gedacht om die balkjes af te plakken :P , heb het er gewoon voorzichtig in gesmeerd.
@Evan: Het is inderdaad tof om zelf zo'n dingen te maken, al begrijp ik nu wel het voordeel van een mal als je zo een meters lange straat zou maken...  ;D


Groenten & veel plezier
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook