Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

ook soort spoorweg

Gestart door Havoc, 08 augustus 2012, 20:59:45 PM

Havoc

Een industrieel geval met wagonnetjes maar zonder locs. Alleen al de "wissels" zijn bijzonder: zonder bewegende delen!

http://derelicta.pagesperso-orange.fr/chapdarb1.htm
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

Prachtig stuk industri?le archeologie !!!
Interessante challenge om zoiets te bouwen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Vooral het bewegend poppetje in schaal N dat de wagentjes voortduwt. [:D] (In H0 werd dat al eens gedaan, meen ik me te herinneren)

Maar zonder gekheid, inderdaad een boeiend stukje industrieel spoor.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jurgen

Indiana Jones zie'k toch nog ni tegen 200 per uur over zo'n wisselke rijden hoor. [:D]

Mooie site precies.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Havoc

Als ik het goed zie (foto eerste pagina, dat wagentje met die lange constructie op) dan staan bij die wagentjes de flenzen langs de buitenkant.

Trouwens, als je naar "technique">"chateaux d'eau">"ferroviaires" gaat dan zijn er ook nog foto's van watertorens voor spoorwegen te zien.
Met vakantie voor onbepaalde duur.