@Thomas, die RP-25 wielen heb ik gekocht op de beurs Eurospoor, bij een Duitse handelaar. Die kwam ik daar toevallig tegen. Ben helaas vergeten naar zijn naam te vragen.
Maar er is al een link gegeven naar een internetfirma, en een beetje doorzoeken met google zal ongetwijfeld meer adressen opleveren.
Intussen had ik ook een bestelling uitstaan voor standaard Roco wielstellen. Die zijn inmiddels gearriveerd, en ga ik allemaal afdraaien naar een flenshoogte van 0,6mm.
@Ronald: ik snap niet goed waarom je onderscheid maakt tussen code 88 en RP-25. Code 88 is ook RP-25. RP-25 is een reeks van wielprofielen, die zijn ingedeeld volgens een code. En die code geeft dan de totale wielbreedte aan.
Voor H0 is RP-25 code 110 de aanbevolen breedte. De flenshoogte is dan 0.025 inch, dat is 0,635 mm
Vaak wordt ook RP-25 code 88 gekozen. Daarbij hoort een flenshoogte van 0.023 inch, dat is 0,584 mm.
Code 88 is voor H0 eigenlijk te smal, deze wielen kunnen in het puntstuk van wissels vallen.
@Dirky, zo een verbouwing a la Flexichas heb ik ook een keer uitgevoerd op een 3-assige dieselrangeerloc, de in Nederland bekende Hippel. Het was een heel werk, niet alleen de bouw zelf, maar ook het voorafgaande puzel- en meetwerk. Daarbij heb ik ook meteen de hele aandrijving veranderd omdat het model veel te hard reed. Omgerekend ging hij 140 km in het uur, terwijl het arme ding in het echt niet sneller mag dan 32.
Die ombouw was een hele verbetering, en de moeite zeker waard. Maar nu moet ik zien er weer een op RP-25 gelijkend wielprofiel op terug te krijgen.