G 8.1 KPEV ombouwen naar type 81 van de Etat Belge en bijbehorende wagons

Gestart door ToThePoint, 01 augustus 2012, 22:08:45 PM

Kees-Jan

Mooie foto's van een fraaie lok op een fraaie baan.

mvg,

Kees-Jan

Michiel

Een beetje vreemd en anachronistisch beeld van een oude Belg op een moderne baan met Duitse bovenleiding, maar wat een mooie loc! Prachtig gemaakt op even mooie modelbaan.  8) 8) 8) 8) 8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)


ToThePoint

Citaat van: Michiel op 25 september 2012, 10:03:43 AM
Een beetje vreemd en anachronistisch beeld van een oude Belg op een moderne baan met Duitse bovenleiding, maar wat een mooie loc! Prachtig gemaakt op even mooie modelbaan.  8) 8) 8) 8) 8)

En toch niet zo raar Michiel. De lok is vanuit het museum op bezoek in dat stuk van Duitsland. Gelukkig spotte Evan de lok op tijd.
BTW regelmatig stoomt er een museumlok op de reguliere sporen.
Vreemder zou een moderne lok zijn die op een baan zou rijden anno 1900 b.v.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ToThePoint

#109
Citaat van: Gerolf op 25 september 2012, 09:41:48 AM
Amai JP  8) Foto's om in te kaderen  :P

En de foto's zijn in heel groot formaat.
U kan de foto aanklikken => opslaan => en ze enorm vergroten zonder kwaliteitsverlies. Ik schrok er zelf van dat dat mogenlijk was.

Merci manne voor de complimenten.
De wielen zijn ondertussen ontdaan van hun bling bling en de zaken gaan seffes terug in de stock tot ...

Wat is het plan nu ?
Niets, ik wacht af totdat er ergens iets uit de bus komt om meerdere wagons te veranderen.
Eens ik in de mogelijkheid ben om de lok en wagons te laten rijden zal er uitbreiding vinden in wagons.
Ik heb info ivm de koelwagons en de nr's ervan, dus kan een mooie trein samenstellen. Het idee om dat nu al te doen geeft me het gevoel van "Het vel van de beer verkopen voor die geschoten is".
Misschien komt er nog een andere lok in spoor 1. Helaas pindakaas heb ik geen kristallen bol, het zou kunnen. Eerst een trein samenstellen met de type 81 en dan zien we wel welk een gezeul dat gaat zijn.

Dankzij een tip van Evan zit de lok MET keukenrol ingepakt terug in de piepschuimdoos.
Naar het schijnt geeft de structuur van dat piepschuim kringen op de verf. Dat zou zonde zijn niet ?
Op termijn zal ik wel transportkisten maken.

Zo en dan nu terug aan de slag op de TSB baan op de zolder hier.



Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Steam.N

Citaat van: ToThePoint op 25 september 2012, 12:49:20 PM
... Vreemder zou een moderne lok zijn die op een baan zou rijden anno 1900 b.v. ...
Vreemder, maar niet onmogelijk  ;)
Hebben de bollebozen het nooit gehad over één of andere time-shift? zwarte gaten en zo?

'k Zal mijn stationneke eens goed in het oog houden.  Wie weet ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ToThePoint

Citeer
'k Zal mijn stationneke eens goed in het oog houden.  Wie weet ...

Zijt daar maar zeker van "hou dat maar goed ik het oog!". Ge weet nooit welke hooligan uw bouwwerk komt kidnappen.

Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ToThePoint

Citaat van: Michiel op 25 september 2012, 10:03:43 AM
Een beetje vreemd en anachronistisch beeld van een oude Belg op een moderne baan met Duitse bovenleiding, maar wat een mooie loc! Prachtig gemaakt op even mooie modelbaan.  8) 8) 8) 8) 8)

Dat doet me net eraan denken Michiel.
Er zijn vele belgische loks van pruisische origine tijdens en zelfs nog lang na de 2de wereldoorlog in duitsland geweest.
Kweet het niet meer uit het hoofd maar naar ik me kan herrinneren heeft het tot de jaren 50 of zoiets in die buurt geduurt om vele belgische stomers van de DB los te krijgen.
Soit het was maar iets dat in de grijze massa tussen de oren de revue passeerde.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

evan

Goh... heb ik sjans gehad deze lok te zien passeren in Lauscha en hem op de gevoelige plaat vast te leggen ;D

Even een beaming...  De lok is knap omgebouwd en geschilderd en bovendien rijdt hij beter dan ervoor!   De wagens zijn ook fraai gedaan en het zal inderdaad een unieke trein worden als dit verhaal verder gaat.

Goe gedaan ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Ernst Jorissen


Al ken ik het voorbeeld niet.
Dit is wat ik tot nu toe  heb gezien, heel mooi gedaan.
Ook ik blijf het volgen.
Ernst Jorissen
Spoor 1 MBSNederland

1op32

Hallo JP,
je had me gisteren nieuwsgierig gemaakt, de foto's en het filmpje even bekenen in één woord : WOW !
Knap werk man, de decals op de goederenwagens  :P heel mooi !
Groeten,
Geert
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

Durango

Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )